آخرین اخبار

25. بهمن 1394 - 3:40   |   کد مطلب: 21646
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در گفت وگو با یک تلویزیون مستقر در دبی گفت: اگر طرح صلح در سوریه شکست بخورد نیروهای خارجی بیشتری وارد این کشور خواهند شد.

به گزارش رودآور ، خبرگزاری ایرنا به نقل از رویترز نوشت، کری روزشنبه درمونیخ درگفت و گو با شبکه تلویزیونی «اورینت تی وی» مستقر در دبی، گفت: اگر بشار اسد به مسئولیت های خود عمل نکند واگر ایرانی ها وروس ها، اسد را وادار به عمل به تعهداتش نکنند دراین صورت جامعه بین المللی همانند احمق ها نمی نشیند وتماشا کند؛ فعالیت ها تشدید خواهد شد تا فشار بر آنها افزایش یابد. 

وی افزود: این احتمال وجود دارد که نیروهای زمینی بیشتری در سوریه حاضر شوند. 
براساس این گزارش، قدرت های بزرگ روزجمعه درمونیخ درخصوص ایجاد وقفه ای درنبردها درسوریه به توافق رسیدند . هرچند ازاین توافق به عنوان یک پیشرفت بالقوه یاد شده است اما توافق «توقف خصومت ها» تا یک هفته آینده اجرایی نمی شود و در این مدت انتظار می رود بشار اسد به بزرگترین پیروزی خود درجنگ با حمایت هوایی روسیه دست یابد. چندین کشور غربی گفته اند که بدون توقف حملات هوایی روسیه هیچ امیدی برای پیشرفت وجود ندارد. 
وزیرامورخارجه آمریکا روزشنبه همچنین درسخنانی درکنفرانس امنیتی مونیخ ازروسیه به دلیل اقدامات این کشور دراوکراین وسوریه به شدت انتقاد کرد ومدعی شد که روسیه اراده جامعه بین المللی را نادیده می گیرد. 
اظهارات کری اندکی پس ازآن ایراد شد که «دمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه در کنفرانس مونیخ گفته بود که غرب با اعمال تحریم علیه مسکو همچنین اقدامات ناتو، در حال آغاز دوباره جنگ سرد است. 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان