آخرین اخبار

25. بهمن 1394 - 3:55   |   کد مطلب: 21649
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: استان همدان با تولید سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی رتبه نهم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، منصور رضوانی جلال عصر شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در استانداری همدان افزود: استان همدان در تولید محصولاتی همچون سیب زمینی، سیر و گردو رتبه نخست کشور را دارد .

وی با بیان اینکه نبود صنایع تبدیلی موجب صادرات محصولات به صورت خام و مواد اولیه می شود افزود: باید زمینه های توسعه صنایع تبدیلی و جذب سرمایه گذار در این بخش فراهم شود.
وی با بیان اینکه یک چهارم سیب زمینی کشور در استان همدان تولید می شود افزود: کاهش سطح زیرکشت و افزایش راندمان عملکرد از مهمترین اهداف این سازمان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: امسال 170 هزار تن سیب زمینی از همدان به سایر کشورها صادر شده که به ازای هر کیلوگرم 150 تومان یارانه پرداخت شده است.
رضوانی جلال افزود: کشاورزان نمونه استان با اصلاح الگوی کشت علاوه بر برداشت دو تا سه برابر محصول سیب زمینی مصرف آب را تا 50 درصد کاهش داده اند.
نایب رئیس انجمن صنفی کشاورزی استان همدان نیز گفت: استان همدان یک چهارم از تولید سیب زمینی کشور را به خود اختصاص داده که از اهمیت بالایی برخوردار است.
خسرو طالبی افزود: طی 9 ماهه امسال 500 هزار تن سیب زمینی از کشور صادر شده است، که یک سوم صادرات سیب زمینی کل کشور متعلق به استان همدان است و از این میزان 170 هزار تن از همدان صادر شده است.
وی بیان کرد: از این میزان فقط پنج هزار تن از گمرک همدان صادر شده است و مابقی از گمرکات سایر استانها بوده است.
وی بیان کرد: به سبب وجود برخی مشکلات تجار حاضر به انجام صادرات خود از همدان نیستند که البته این مشکلات مربوط به گمرک نیست.
طالبی درباره نحوه پرداخت مشوق های صادراتی نیز گفت: باید مشوق های صادراتی را مدیریت کنیم به این شکل که مشوق های صادراتی به کالاهایی تعلق گیرد که از گمرک استان تولید شده صادر شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان