آخرین اخبار

16. مهر 1397 - 20:33   |   کد مطلب: 22209
خبر شهادت سردار شهید حسین همدانی به عنوان یکی از مدافعان حرم، اندوه جانگدازی در قلب ملت ایران و به ویژه مردم شهید پرور همدان به جای گذاشت و اما این همدانی ها بودند که در مراسم تشییع و تدفین حبیب سپاه سنگ تام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار  رودآور، «سردار شهید حسین همدانی یکی از فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و از بنیانگذاران سپاه همدان بود و مدتی نیز فرماندهی لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله را برعهده داشت. این شهید والا مقام که از مستشاران ارشد نظامی ایران در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) بود، پنج شنبه شب ۱۶ مهر ماه سال 94 در سوریه به شهادت رسید.

شهید سردار همدانی دارای دو فرزند پسر و دو فرزند دختر است، فرزند بزرگ وی وهب نام دارد که به همین علت سردار در سوریه به نام ابووهب مشهور بود.

رهبر انقلاب در پی شهادت سردار همدانی فرمودند: این رزمنده‌ی قدیمی و صمیمی و پر تلاش، جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید و مقطع پایانی عمر با برکت و چهره‌ی نورانی خود را در دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام سپری کرد، و در همین جبهه‌ی پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد و فضل و رحمت الهی بر او گوارا باد.

گفتنی است، سردار سرتیپ همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است و در  آن روزها همچنین به نقل از یکی از دوستان نزدیک سردار گفتند: حضرت آقا بعد از ماموریت‌ها به سردار همدانی می‌گفتند برای حفظ شما دعا می کنم، سردار هم گفته بود توجه شما خستگی را از تن ما در می‌آورد.

نشریه Foregn Policy درباره سردار همدانی نوشت بود؛ او در اوایل 1979 برای مبارزه با شورشیان "کردستان" و سپس در جنگ ایران و عراق (دوران 8 سال دفاع مقدس) ایفای نقش کرد.

همچنین روزنامه Wall Street Journal درباره سردار همدانی نیز نوشت: ژنرال همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و او به عنوان افسر سپاه پاسداران اعلام خدمت داشته است. همدانی یک متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه نظامیان است.

به گزارش رودآور، روز نوزدهم مهرماه سال گذشته مراسم تشییع باشکوه این شهید والا مقام در تهران تشییع شد،

پیکر سردار همدانی پس از شهادت، در حرم حضرت زینب(س) که برای دفاع از آن به سوریه رفته بود، طواف داده شده و جمعه شب به تهران آمد و مراسم تشییعی که به گفته خبرگزاری های کشور  تشییع پیکر «حبیب سپاه» از دمشق تا تهران بود و خداحافظی همرزمان با فرمانده یشان.

فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ازجمله سرداران رشید، جعفری، رضایی، باقری، محرابی، حاجی‌زاده، پاکپور، فدوی، دهقان، نقدی، قاآنی، قاسمی، نجات، ربانی و نیز مسئولان سیاسی نظیر آیت‌الله آملی لاریجانی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، قالیباف و حسین فریدون در این مراسم حضور داشتند.

پیکر سردار مجاهد شهید حسین همدانی پس از زیارت همرزمان و دوستان از میدان سپاه و پادگان حضرت ولیعصر(عج) محل سابق خدمت سردار همدانی تا خیابان طالقانی بر دوش مردم تشییع شد و قرار است پیکر این شهید بنابر وصیتنامه خود به همدان انتقال یافت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

سنگ تمام  همدانی در مراسم تشییع و تدفین آن شهید والا مقام در نوع خود بی نظیر بود.

همسر شهید همدانی در فرودگاه همدان گفت: حاج آقا لحظه ای که می خواست برود گفت: من دو چیز از شما می خواهم؛ تبعیت از رهبری و ادامه راه شهدا.

وهب پسر سردار شهید همدانی نیز گفت: شهید همدانی چیزی برای خودش نمی خواست و در واقع همیشه آن چیزی را که داشت می خواست ایثار کند.

مردم شهیدپرور همدان آن روز  با اشک، اندوه و غم و غصه به مراسم تشییع آمده بودند. پرچم های یا حسین(ع)، یا ابوالفضل، یا زینب(س) همه جا بود، مردم ولایتمدار دارالمؤمنین همدان آمده بودند تا از او بخواهند که در آخرت شفاعتشان کند.

مراسم وداع با پیکر مطهر در حسینه ثارالله سپاه همدان با حضور مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد.

و صبح روز بیستم مهرماه سال 94،  پیکر شهید همدانی با حضور مقامات لشکری و کشوری و مردم انقلابی و ولایی همدان از میدان امام خمینی(ره) تشییع و در جوار مرقد مطهر آیت الله موسوی همدانی در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده شد.

در مراسم تشییع پیکر سردار سرافراز اسلام شهید حسین همدانی، فرزند برومند ایشان، وهب همدانی وصیت‌نامه پدر شهید خود را قرائت کرد.

در شهرستان های استان همدان نیز مراسم هایی برای بزرگداشت ابن شهدی والا مقام برگزار شد، مردم به صورت خودجوش مراسم بزرگداشت را با شکوه تمام برگزار کردند و حتی شرکت مخابرات استان همدان نی زدر اقدامیتحسنی برانگیز همدان آهنگ پیشواز شماره 118 خود را این با پیغام تعویض کرد: " مراسم تشییع سردار شهید حسین همدانی دوشنبه ساعت 9 صبح از میدان امام خمینی(ره)". تغییر داد.

آری این گونه بود که پیکر مطهر یکی از مردان خدا با شکوه تمام  تشییع و خاک سپرده شد.

«وهب همدانی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در پاسخ به این سوال، که شهید همدانی در نگاه شما به عنوان یک فرزند چگونه بود، گفت: شهید همدانی یک دوست خوب برای من بود،  دوست خوبی که در هر لحظه و در هر مکان در کنار من بود و او را با تمام وجود احساس می کردم.

وی اظهار کرد: شهید همدانی به عنوان بسیجی یک سردار فرهنگی بود، چرا که با توجه به ویژگی های بسیار، نه تنها در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور سرنوشت ساز داشت بلکه در جبهه های فرهنگی نیز با حضوری پر رنگ به دنبال عمل به منویات رهبری بود.

فرزند شهید همدانی افزود: سرکشی از خانواده های شهدا وحضور در یادواره ها و مراسم های گرامیداشت شهدا را می توان از اولویت های زندگی شهید همدانی دانست، چرا که اعتقاد داشت عزت و اقتدار نظام به برکت خون های مطهر شهدا است.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان