آخرین اخبار

28. فروردين 1395 - 3:18   |   کد مطلب: 22586
مسئول بسیج سازندگی تویسرکان از اعطای هشت میلیارد و 75 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی تویسرکان به متقاضیان تویسرکانی در سال94 خبر داد.

«محمد رضا گمار» در گفت و گو با خبرنگار  رودآور، با اشاره به نام گذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر سال" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت: تمام تلاش این حوزه توجه به پرورش و توسعه تفکر اقتصاد مقاومتی با تکیه بر داشته های داخلی است.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان تویسرکان ظرفیت های بسیاری به ویژه در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب، زمینه های متعددی برای متقاضیان کارآفرینی از سوی بسیج سازندگی تویسرکان به ویژه برای جوانان جویای کار فراهم شده است.

مسئول بسیج سازندگی تویسرکان افزود: اقدامات مناسب  بسیج سازندگی در راستای اعطای وام و آموزش درخصوص عرصه هایی از جمله پرورش قارچ، زنبورداری، تولید کود ورمی کمپوست، شیلات، کشت زعفران در سال های گذشته، سبب عملیاتی شدن برنامه هایی خوبی در سطح شهرستان شده است.

گمار تصریح کرد: آنچه ک امروز شهرستان ما به آن نیاز دارد؛ ایجاد کردن کارگاه های زودبازده، صنایع تبدیلی و حمایت از واحدهای تولیدی فعال از سوی مسئولان ذی صلاح است که می تواند محصولات تولید شده در عرصه های اقتصاد مقاومتی از سوی شهروندان را خریداری کرده و به عنوان بازرایاب در حمایت از تهیه کنندگان محصولات گام های مؤثری بردارد.

وی گفت: کمک گرفتن از علم روز و تکیه بر اقتصاد دانش بنیان در راستای ایجاد صنایع تبدیلی متناسب به داشته های شهرستان می تواند نجات دهنده و پویا کننده اقتصاد شهرستان باشد.

مسئول بسیج سازندگی تویسرکان به ظرفیت بالای تویسرکان در تولید گردوی مرغوب اشاره کرد و افزود: می توان حتی از پوست سبز گردو در بسیاری از صنایع پس از تبدیل شدن و تغییرات خاص در زمینه های مختلف پزشکی، دارویی و رنگ ریزی از آن استفاده کرد و رسیدن به این مطلوب نیازمند تکیه بر اتصال حلقه تولیدات و صنایع تبدیلی متناسب با ظرفیت های شهرستان است.

گمار خواستار ایجاد و یا فعال شدن تعاونی های موجود شهرستان در حمایت از تولیدکنندگان حوزه های مختلف عرصه های اقتصاد مقاومتی شد.

وی همچنین در ادامه از اعطای هشت میلیارد و 75 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی تویسرکان به متقاضیان تویسرکانی در سال94 خبر داد.

مسئول بسیج سازندگی تویسرکان عنوان کرد: این تسهیلات به 48 متقاضی از سطح شهرستان تویسرکان در زمینه هایی اقتصادی از جمله؛ دامداری و دامپروری، زنبورداری، پرورش شتر مرغ، پرورش قارچ، ایجاد گلخانه، تولید زعفران و دانه های روغنی،  پرورش مرغ بومی، ماهی کپور و ماهی ارائه شده است.

گمار، فراهم شدن بستر مناسب برای اشتغالزایی، با بهره گیری از طرح های زود بازده و با رویکرد محرومیت زدایی را از اهداف برنامه های بسیج سازندگی شهرستان نام برد.

وی تصریح کرد: نهادینه ساختن فرهنگ مصرف کالاهای داخلی جز با ترویج فرهنگ و ارتقاء روحیه جهادی و اقتصاد مقاومتی در جامعه ممکن نیست.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان