آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1395 - 17:15   |   کد مطلب: 22811
به مناسبت سالروز شهادت هفتمین امام شیعیان حضرت امام موسی کاظم(ع) مراسمی در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان با حضور تعدادی از کارکنان و اساتید و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش رودآور، در این مراسم حجت الاسلام بت شکن مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان با توجه به آیات قرآن نکاتی را در خصوص میثاق نامه خدا با مردم برای عبادت تنهاخدا و احسان به والدین و همچنین خوش رفتاری با فقرا و ایتام بیان نمود.

دکتر مطهری خواه عضو هیئت علمی دانشگاه نیز عنوان کرد: مردم در دو گروه تقسیم می شوند یک گروهی که حبوط کرده اند و نیازمند راهنما و هدایتگر هستند و گروهی که هادی و راهنمای بشریت به قرب الله می باشند.

مطهری خواه با بیان اینکه اگر باور داریم که خدا هست و می خواهد ما را به مقصد برساند باید بدانیم خداوند متعال برای هدایت ما افرادی را فرستاده تا دست ما بگیرند و از جهل و بیچارگی نجات دهند و ما را به اصل مان متصل نمایند و بعد از انبیائ این ائمه معصومین(ع) هستند که این مأموریت خطیر از جانب خداوند بر آنان محول شده است.

وی با بیان حدیثی از امام علی (ع) افزود: امامان ما از ما انتظار نداشتند که همانند ایشان زندگی کنیم و امیر مومنان(ع) در سخنی از شیعیان می خواهد که او را با انجام 4 مورد یاری کنند که عبارتند از : ورع ،اجتهاد، عفت و پاکدامنی.

در این مراسم یکی از مداحان اهل بیت دقایقی را به روضه خوانی برای امام کاظم(ع) پرداخت.

اقامه نماز جماعت ظهر و عصر وصرف ناهار پایان بخش این مراسم معنوی بود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان