آخرین اخبار

15. ارديبهشت 1395 - 6:39   |   کد مطلب: 22813
دانش آموزی که می رفت به دلیل بحران روحی ایجاد شده از طلاق والدین خود، آینده اش به خطر افتد، با تلاش یک معلم تویسرکانی و توکل به خدا، بر تلخی ها و مشکلاتش غلبه کرد و امروز پس از 20 سال به عنوان یک فرمانده ارشد یگان ویژه تکاوری تمام قد در برابر معلم روزهای سختی اش احترام می گیرد.

به گزارش خبرنگار رودآور، ایام مبارک هفته معلم را سپری می کنیم، هفته ای که روز نخست آن یعنی دوازدهم اردیبهشت به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و در راستای گرامیداشت مقام و منزلت این شهید والا مقام و معلمان بزرگوار با عنوان هفته گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده است.

هر ساله مطابق با بخشنامه ها و دستورالعمل هایی از سوی آموزش و پرورش معلمانی به عنوان معلمان مونه از میان این قشر فداکار، دلسوز و تربیت کننده نسل آینده معرفی می شوند و در سال تحصیلی جاری نیز سه معلم از شهرستان تویسرکان به عنوان معلمان نمونه استانی معرفی شدند، رضا رشیدیان و منصور توکلی از آموزش و پرورش تویسرکان و ایرج بیاتی از آموزش و پرورش بخش قلقلرود معلمان تویسرکانی هستند که به عنوان معلمان نمونه استانی معرفی شدند.

از این رو بر آن شدیم تا شما خوانندگان عزیز رودآور در مصاحبه نخست با یکی از این سه معلم نمونه آشنا شوند.

منصور توکلی ، متولد سال 52 در روستای سرسبز کرزان تویسرکان، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را تا از سال 57 تا سال 66  در مدرسه ابتدایی بهرام  کرزان  و ابوذر می گذراند.

با قبولی در آزمون ورودی دانشسراهای تربیت معلم سال در 66 ش با رتبه هفت استانی به مدت  چهار سال در دانشسرای تربیت معلم  تحصیل کرده و در خرداد ماه 70 با کسب رتبه اول دانشسرای تربیت معلم در رشته آموزش ابتدایی  فارغ التحصیل می شود، کسب رتبه اول دانشسرا در آن سال موجبات  اخذ بورسیه  بدون کنکور ورود به دوره کاردانی  دبیری زبان انگلیسی را برای منصور فراهم می کند و در این سال نیز همزمان با تحصیل در دوره کاردانی زبان انگلیسی، به تحصیل در دوره کارشناسی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی نیز می پردازد.

این معلم نمونه استانی در سال 72 در رشته کاردانی دبیری زبان انگلیسی فارغ التحصیل و از مهر 72 در مدارس راهنمایی قهاوند به عنوان دبیرزبان انگلیسی مشغول تدریس می شود.

وی در سال هفتاو پنج موفق به اخذ مدرک کارشناسی مدیریت و برنامه  ریزی آموزشی شده و مهر 76 به  سمت مدیر مدرسه راهنمایی یاسر قلعه نو و در سال 77  با اخذ مدرک کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، با سمت معاون آموزشی دبیرستان ولاشجرد به فعالیت های خود ادامه می دهد.

توکلی از سال 78 تا 82 یعنی پنج سال متوالی مدیر دروس دبیرستان و مرکز پیش دانشگاهی نمونه دولتی شهید بهشتی تویسرکان می شود و از سال 83 تا سال 93 ، 10 سال متوالی با سمت های کارشناس تکنولوژی، کارشناس مسئول امور مالی، عامل ذیحساب شهرستان تویسرکا ، کارشناس آموزش متوسطه و رابط تحقیقات در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تویسرکان به فعالیت های خود ادامه می دهد.

این معلم نمونه استانی در دو سال گذشته در دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی تویسرکان  با سمت های سرپرست آموزش علوم انسانی و معاونت اجرایی فعالیت می کند.

توکلی در آزمون ملی علمی و تخصصی اعزام معلمان به خارج کشور معلمان ایران با رتبه علمی  10 کشوری در گروه مدیران و معاونان و  کارشناسان حوزه صف و ستادی وزارت آموزش و پرورش پذیرفته و منتظر صدور روادید اعزام به خارج از نیز است.  وی همچنین با تحصیل در دوره  دکتری تخصصی برنامه ریزی درسی در حوزه مطالعاتی برنامه درسی پنهان به شکل تخصصی مشغول تحقیق و پژوهش است و آخرین مقاله علمی خود را در ماه  می  2015 در زمینه برنامه درسی پنهان در کنفرانس بین المللی استانبول ترکیه ارائه داده است.

این معلم نمونه استان همدان درباره زیباترین خاطره از دوران خدمت خود می گوید: این خاطره مربوط به  دانش آموزی است که در اواسط سال تحصیلی، به واسطه طلاق و  متارکه والدین به اجبار نزد پدر بزرگ خود زندگی می کند  و برای ادامه تحصیل به مدرسه محل کاار من آمد.

توکلی عنوان کرد: این دانش آموز با بحران روحی بزرگ  از هم پاشیده شدن کانون خانواده و دوری از والدین و  احساس غریبی در محیط نا آشنای جدید روبرو بود و اشک  و بغضش  مانع از توجه جدی وی به تحصیل و درس می شد تا آن که با همدلی و  نگاه ویژه داشتن و محبت  ویژه تر به وی کم کم مشکلات را فراموش کرد و  زندگی جدید را با تمامی تلخی هایش پذیرفت.

 وی افزود: 20 سال از این جریان  گذشت تا اینکه به تازگی در سفری  اتفاقی  با فرمانده ارشد یگان ویژه تکاوری روبرو شدم که  به محض روبرو شدن، تمام قد برای معلم دیروزش سلامی  نظامی گرفت و آن  عزیز کسی نبود جز همان شاگرد دیروز و من امروز آن سلام را تقدیم می کنم به تمام معلمان سرزمینم که بی ادعا و پر فروغ با شمع وجود خویش، روشنگر راه دیگرانند.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان