آخرین اخبار

17. ارديبهشت 1395 - 15:50   |   کد مطلب: 22830
برای تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل باید داشته های خود را باور کنیم، چرا که باور کردن توانمندی ها و خودباوری در هر زمینه ای، موتور محرکی برای پیشرفت و توسعه خواهد بود و تویسرکان در این زمینه نیازمند صنایع تبدیلی و کارگاه های کوچک زوده بازده است.

به گزارش رودآور، گفتمان نخبگان شهرستان تویسرکان با رویکرد پیشرفت و توسعه با حضور بیش از 150 نخبه در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی به همت بسیج دانشجویی شهرستان تویسرکان برگزار شد.

«مرتضی اردلان» مسئول بسیج دانشجویی شهرستان تویسرکان در این نشست صمیمی هدف از این همایش را بررسی نقاط ضعف و قوت شهرستان تویسرکان در تمامی عرصه های مختلف با محوریت چگونگی توسعه همه جانبه تویسرکان عنوان کرد و گفت: همان گونه که شهدا با فداکاری جانشان در راستای اعتلای سرزمین ایران اسلامی قدم برداشتند و ذره ای در برابر بیگانگان سر فرود نیاوردند، ملت ما و به ویژه نخبگان ما نیز وظیفه ای بزرگ بر عهده دارند تا در برابر مردم با رفتاری متواضعانه عمل کنند و با اقتدار با علم روز دنیا در برابر تحریم های اقتصادی دشمنان بایستند.

وی تحکیم وحدت بیشتر در بین نخبگان تویسرکانی با هر سلیقه و گرایش سیاسی را از اهداف دیگر این گردهمایی دانست و اظهار کرد: نگاه ما باید نگاهی توسعه گرانه در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و اجتماعی  و ویژه  تر به تحقق شعار سال باشد.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان تویسرکان افزود: در این همایش نخبگان تویسرکانی در حوزه های مختلف طرح ها و ایده های مبتکرانه خود را در محضر دیگر نخبگان اعلام می کنند و با بهره گیری از حمایت مسئولان در پی تحقق آن ایده ها خواهند بود.

اردلان تصریح کرد: بی تردید مسئولانی نیز که وعده هایی می دهند روزهای آینده پاسخگوی وعده های خود در برابر این نخبگان خواهند بود.

به گزارش رودآور، دانشگاه آزاد تویسرکان در دو سال اخیر به اجرای طرح های اقتصاد محور با محوریت اتصال دانش و صنعت، بر پایه اقتصاد دانش بنیان در زمینه های مختلف از جمله تولید محصول زعفران و تولید انبوه پودر مس در مقیاس نانو در تویسرکان پرداخته است، از این رو «مجتبی بابایی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان نیز در این همایش به بررسی اقتصاد دانش بنیان و ارائه راهکارهایی برای توسعه تویسرکان با توجه به ظرفیت های داخلی اشاره کرد و گفت: نگاه ما باید نه تنها پیشرفت شهرستان باشد، بلکه نگاهی عمیق  برای تعالی همه جانبه استان و کشور و یا حتی جهان باشد.

وی با اشاره به اقتدار علمی مسلمانان و ایرانیان در قرن ها قبل، اظهار کرد: پایه گذار بسیاری از علوم دنیا، مسلمانان بودند و در قرن ها قبل کتاب ها و نسخه های خطی مسلمانان برای اروپاییان ترجمه می شد و زمانی که آنان در قرون وسطی به سر می بردند این مسلمان بودند که با تکیه بر آموزه های دینی خود به کسب علم و دانش می پرداختند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان گفت: دانشمندان مسلمان علاوه بر آنکه بر مسائل علمی اشرافیت کامل داشتند در زمینه های مذهبی و فقهی نیز تفسیرها و نظریه های متعددی عنوان کردند که از جمله آن می توان به ابوریحان بیرونی، ابوعلی سینا، خوارزمی و زکریای رازی اشاره کرد.

بابایی با تأکید بر اینکه این دانشمندان مسلمان ثابت کردند که علم و دین برای پیشرفت جامعه لازم و ضروری است، تصریح کرد: آنان ثابت کردند که علم منافاتی با دین و مذهب ندارد بلکه آموزه های دینی ما به ویژه آیات بزرگ قرآن کریم روح بخش و اساس علم دنیا در هر عصری است.

وی گفت: امروز نیز باید داشته های خود را باور کنیم، چرا که باور کردن توانمندی ها و خودباوری در هر زمینه ای، موتور محرکی برای پیشرفت و توسعه خواهد بود.

هاشمی مدیر عامل شرکت دارویی تویسرکان نیز در این همایش با اشاره به اینکه بیش از 150 نفر در کارخانه داروسازی تویسرکان مشغول به کار هستند، به رازهای موفقیت خود اشاره کرد و گفت: در زمینه اقتصادی برای پیشرفت در ابتدا باید به داشته های خودمان نگاه کنیم و اینکه چه محصولی نیاز جامعه است و تعداد شرکت های کمتری به تولید آن پرداخته اند.

وی اظهار کرد: با یک نیازسنجی و شناسایی محصولات مورد نیاز کشور می توان دست به تولید محصولاتی زد که نه تنها کشور را از ورود آن محصولات از کشورهای خارجی بی نیاز کند بلکه خود صادر کننده آن محصول به دیگر کشورها باشد.

مدیرعامل شرکت داروسازی تویسرکان افزود: یک مدیریت صحیح و شناخت بازار فروش قبل از تولید محصول عامل دیگر موفقیت در عرصه های اقتصادی خواهد بود.

هاشمی حمایت مسئولان از تولیدکنندگان شهرستان را امری مهم دانست و گفت: به طور مثال می توان در صورت نقص و یا نبود قانون و تبصره ای برای ایجاد کارخانه و یا بهر گیری از معافیت های مالیاتی از وجود یک نماینده موفق برای ارائه لایحه ای به مجلس استفاده کرد تا قانونی مانند قانون معافیت مالیاتی برای مناطق محروم تصویب شود و به دنبال آن یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در شهرستان کوچکی همچون تویسرکان رغبت پیدا کند.

رحمتی نماینده جامعه عشایری تویسرکان نیز در در این همایش از نبود یک نمایندگی عشایری برای پیگیری امور عشایر شهرستان گله کرد و گفت: یک هزار خانوار عشایر در تویسرکان هستند که 400 هزار رأس دارند.

وی با بیان اینکه عشایر تویسرکان خود به تنهایی معنا کننده اقتصاد مقاومتی در جامعه امروزی هستند، اظهار کرد:  گوشت، لبنیات و پشم تولیدی عشایر با کیفیت بالایی است و می طلب مسئولان در حمایت از ما سیاست های جامع تری را اعمال کنند.

نماینده عشایر تویسرکان افزود: چرا نباید یک کشتارگاه دائم برای گوشت تولید شده عشایر در تویسرکان باشد و چرا نباید یک کارخانه نساجی در تویسرکان برای خرید پشم های تولید شده توسط عشایر شهرستان باشد تا ما محصولات مان را به شهرها و استان های دیگر از جمله تبریز، قزوین و بروجرد نفروشیم؟

رحمتی تصریح کرد: وجود کشتارگاه و یک کارخانه نساجی نه تنها سبب ایجاد اشتغال در شهرستان می شود بلکه رونق اقتصادی شهرستان را به دنبال خواهد داشت.

رمضان مومیوند یکی از کارآفرینان نمونه تویسرکانی در زمینه گلخانه داری و کشاورزی نیز گفت: عدم حمایت مسئولان در زمینه بازاریابی و نبود صنایع تبدیلی در شهرستان، سبب فروش ارزان قیمت محصولات ما شده است.

وی اظهار کرد: به طور مثال مسئولان می توانند پا به عرصه های اقتصادی گذاشته و با ایجاد کارگاه های زدود بازده و کوچک و یا فعال کردن کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل تویسرکان زمینه را برای ایجاد صنایع تبدیلی و خرید محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغالزایی برای جوانان تویسرکان فراهم سازند.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان