آخرین اخبار

26. ارديبهشت 1395 - 22:27   |   کد مطلب: 22895
قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی برای سال زراعی جدید 12 هزار و 705 ریال و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم جو 10 هزار و 20 ریال تعیین شده است.

به گزارش رودآور، «حبیب مومبوند» فرماندار تویسرکان در نشستی با محوریت همهاهنگی خرید تضمینی غلات از کشاورزان تویسرکانی گفت: با بارندگی خوب سال زراعی و اینکه سرمازدگی، آفت و تگرگ به آن شدت نبوده که به مزارع آسیب جدی وارد کند، امید است سال خوبی از نظر برداشت غلات به ویژه گندم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این امر وظیفه ما بر نظارت در خرید و فروش گندم سختر می شود، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی ها برداشت غلات در سال جاری بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه باید برنامه ریزی های مناسبی در راستای اطلاع رسانی در نحوه پرداخت هزینه های خرید غلات به مردم صورت گیرد، افزود: از این رو دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها هماهنگی و تعامل مناسبی با مسئولان مرتبط و شکاورزان برای اطلاع رسانی دقیق و پاسخگویی به مطالبات کشاورزان درخصوص خرید و فروش غلات را داشته باشند.

مومیوند گفت: ما باید برای تفاوت قیمت گندم و جو راهکارهایی در بازار داشته باشیم و باید بتوانیم با برنامه ریزی تعادل را طوری برقرار کنیم مانع اقدام سودجویان این عرصه شود.

«مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان نیز با اشاره به بارش 600 میلیمتری بارش ها در سال زراعی جاری تاکنون، گفت: در سال جاری به لطف خدا بارش های خوب و به هنگامی داشتی و از آن جا که خسارت های مرتبط با سرمازدگی و تگرک جزئی بوده، تنها موردی که هم اینک مطرح شده، مبارزه با علف های هرز است که تاکنون جلسات لازم در این خصوص برگزار شده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 25 هزار تن برداشت گندم داشتیم که که 11 هزار تن تحویل مراکز خرید داده شد.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: اقبال کشاورزان به سمت تولید جو  بیشتر بوده است و در سال جاری پیش بینی می شود که 20 هزار تن تحویل مراکز خرید داده شود.

 

اکبری با اعلام کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی برای سال زراعی جدید 12 هزار و 705 ریال و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم جو 10 هزار و 20 ریال تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر درصد سن زدگی زیاد باشد از ارزش گندم کاسته می شود، گفت: باید کشاورزانی که به نوعی بهتر با این مشکل روبرو می شوند مورد تشویق قرار گیرند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان عنوان کرد: متأسفانه برخی افراد که تنها مالک زمین هستند و در شهرهای بزرگ زندگی می کنند زمین های خود را بدن رسیدگی رها کرده و این زمین ها به کانون های سن تبدیل می شود که هم سبب انتقال سن به زمنی های اطراف می شود.

اکبری تصریح کرد: اگر کوتاهی از یک کشاورز درباره سن زدگی صورت گیرد ضررهای بسیاری به غلات تولید شده وارد می شود چرا که هر یک سن غلات تبدیل به صدها پوره سن می شود.

وی افزود: هر گونه تسهیلات برای مکانیزه کردن به کشاوران با سود 18 درصد اعطا می شود.

«پرویز بختیاری» سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان تویسرکان نیز در این نشست از وجود هشت مرکز خرید در شهرستان خبر داد و گفت: انبار اتحادیه در شهر، انبار 500 کیلیویی روستای سوتلق، فرسفج، اشتران، ولاشجرد و میانده این هشت مرکز خرید هستند.

مسئول بانک کشاورزی تویسرکان نیز گفت: ما به هیچ عنوان از حساب های مردم  در خصوص فروش گندم برای بدهی های قبلی خود برداشتی نخواهیم کرد، چرا که این موضوع یک مبحث حمایتی از سوی مسئولان برای جلوگیری از ورود سودجویان به بازار خرید و فلروش گندم و جو است.

وی اظهار کرد: ما در هر زمان آمادگی برای ارائه تسهیلات لازم به سم پاشان برای مبارزه با سن زدگی را داریم.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

اقای زنگنه خدا قوت فقط حرف میزنید الان بیست تن جو تو کامیون دارم هیچ جا تحویل نمیگیره ملت رو مسخره کردید

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان