آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1395 - 0:14   |   کد مطلب: 22905
سخنان فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در آستانه روز جوان؛
جوانان، موتور حرکت انقلاب برای ایجاد تمدن نوین اسلامی هستند
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: جوانان ما موتور حرکت انقلاب اسلامی هستند که با ولایتمداری، استعداد و توانایی های خود و با بهره گیری از ظرفیت های داخلی، زمینه را در راستای تحقق منویات رهبری برای ایجاد یک تمدن نوین اسلامی و به زانو درآوردن استکبار فراهم می سازند.

«سردارغلامعلی ابوحمزه» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در آستانه میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت سراسر خجسته امام عصر(عج)، گفت: ماه شعبان، ماهی پر از خیر و برکت است و امید آنکه همگی ما بتوانیم در این ماه عزیز خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان و لیالی قدر به نحو شایسته ای آماده سازیم.

وی در ادامه نقش جوانان این مرز و بوم در پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت آنان در سال های پس از آن را نقشی کلیدی دانست و اظهار کرد: اگر بخواهیم نقش جوانان را در طول 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم باید به چند مقطع زمانی خاص بپردازیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: سال های 41 تا 57 سال هایی برای غرورآفرینی جوانان انقلابی در نهضت امام خمینی(ره) بود که حرکت عظیمی را با عنایت خدا و رهنمودهای امام خود شکل دادند و در نهایت منجربه پیروزی نهضت خمینی و شکل گیری انقلاب اسلامی در بهمن ماه 57 شد.

سردار ابوحمزه عنوان کرد: در سال های 57 تا 59 نیز حضور پرشور جوانان انقلابی در ایجاد امنیت ملی به ویژه در کردستان و خوزستان را داریم و شاهد هستیم که چگونه در برابر گروه های منافق ایستادگی کردند و با حضوری فعال و پویا در بسیج همگانی و جهادسازندگی پایه های انقلاب را استوار ساختند.

وی به هشت سال دفاع مقدس و حضور نوجوانان وجوانان عزیز کشورمان در طول سال های 59 تا 67 نیز اشاره کرد و گفت: در هشت سال دفاع مقدس جوانان ما در اقشار مختلف جامعه وارد عرصه نبرد و دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی شدند و 36 هزار شهید دانش آموز و بیش از چهار هزار شهید فرهنگی نشان از این حضور آمیخته با عشق جوانی به ولایت آنان در دفاع از خاک میهن عزیزمان دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: از سال 68 تا کنون نیز این جوانان ما بودند و هستند که در عرصه های گوناگون فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با حضور انقلابی خود در تثبیت انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن نقشی حماسی ایفا کرده اند.

سردار ابوحمزه حضور پویای جوانان در برنامه های معنوی، مذهبی و فرهنگی همچون محرم و ماه رمضان را نشان از عشق و دلدادگی آنان به حفظ ارزش های اسلامی کشور دانست و افزود: این جوانان بصیر کشور ما هستند که در طول سال های متعدد پس از پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه های سیاسی از جمله راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس حضور خود را با شکوه تمام در تاریخ انقلاب ثبت کرده اند.

وی به نقش کلیدی و راهبردی جوانان در عرصه های اقتصاد مقاومتی، فناوری و علم روز دنیا نیز پرداخت و گفت: عرصه های انرژی هسته ای و قرار گرفتن در بین 10 کشور دنیا، موفقت های علمی در علومی از جمله سلول های بنیادین، پزشکی، ترمیم ضایعه نخاعی و یا عرصه های حوزه دفاعی همچون موشک و سایر تجهیزات دفاعی دیگر نشان از استمرار روحیه استکبارستیزی آنان دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: بی تردید حضور فعال جوانان ما در عرصه های مختلف تنها با بهره گیری از آموزه های دینی و اسلامی شکل گرفته است که این گونه با خلاقیت، نوآوری و استفاده از استعداد خود توانستند حرکتی جهادی برای توسعه، پیشرفت و آبادانی ایرانی اسلامی داشته باشند.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه نقش راهبردی جوانان ما در مقابله با شبیخون، تهاجم و غارت فرهنگی دشمن بی نظیر است، عنوان کرد: نمی توان نقش این جوانان را در مقابله با تهدیدات داخلی و ایستادگی با عوامل خود فروخته در فتنه سال های 78 و 88 نادیده گرفت، چرا که به همت آنان بود که با عنایت به منویات رهبری معظم انقلاب، با تبیین به موقع مسیر حق، نقشه های فتنه گران را برملا و توطئه های های آنان را با بصیرت دهی در جامعه خنثی کردند.

وی افزود: همین جوانان ما هستند که پیام رسان انقلاب اسلامی در بین کشورهای مسسلمان بوده و با ایفای نقش مستشاری، در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و روحیه بسیجی در بین مردم سوریه و عراق گام های بلندی برداشته اند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: مردم سوریه و عراق در حدود پنج سال جنگ در سوریه راه و روش ایستادگی در برابر سیاست های شوم استکبار جهانی، کشورهای اروپایی وابسته به سیاست های خصمانه امریکا و کشورهای منطقه خودباخته را از جوانان انقلابی ما آموخته و برای دفاع از ارزش های دینی و ملی خود مسیر حقیقی را شناختند و حال این جوانان سوری و عراقی و دیگر جوانان مسلمان سایر کشورهای منطقه هستند که از ابتکار و خلاقیت و توان خود دشمنان اسلام را خوار و ذلیل کرده اند.

سردار ابوحمزه افزود: جوانان ما موتور حرکت انقلاب اسلامی در طول سال های 41 تاکنون هستند که با ولایتمداری محض، هوش و زکاوت، استعداد و توانایی های خود و با بهره گیری از توانمندی های و ظرفیت های داخلی زمینه را در راستای تحقق منویات رهبری برای ایجاد یک تمدن نوین اسلامی و به زانو درآوردن استکبار فراهم می سازند.

انتهای پیام/زنگنه

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان