آخرین اخبار

2. خرداد 1395 - 20:00   |   کد مطلب: 23085
حال و هوای مردم شهرستان تویسرکان در روز نیمه شعبان و جشن میلاد حضرت مهدی(عج) دیدنی بود.

به گزارش خبرنگار رودآور، و اینجا تویسرکان، امروز به مناسبت فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت امام مهدی(عج) کوچه و خیابان‌ها را آذین بستند.

اقشار مختلف مردم این شهرستان با برگزاری جشن ولادت، مولودی خوانی، چراغانی معابر، کوچه‎ها و گذرها به پیشواز سالروز فرخنده میلان امام عصر(عج) رفتند.

شلوغی خیابان‏ ها، بوی اسپند، گلباران مردم، بوق‎های ممتد خودروها در صف‎های طولانی خیابان‎ها همه و همه گویای استقبال کم نظیر مردم شهرستان تویسرکان از عید و  سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) است.

در جای جای تویسرکان مراسم جشن و مولودی‎خوانی با حضور جمع کثیری از عاشقان و منتظران آن امام منتظر گوشه‎های دیگری از دلدادگی مردم این شهرستان را به نمایش گذاشت.

حال و هوای مردم شهرستان تویسرکان به گونه‌ای است که سالروز ولادت دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با دیگر روزهای زندگی آنها متفاوت و متمایز است.

آری امروز  یادآور سالروز میلاد دردانه یگانه هستی و ولادت مسعود و خجسته حضرت مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه شریف است.

منتظِران ظهور که از آغاز شعبان المعظم با چراغانی و آذین بندی میادین ، خیابان ها و معابر برای بزرگداشت این روز بزرگ لحظه شماری می کردند در روز نیمه شعبان از شادی و شعف سر از پای نمی شناختند و با برپایی مراسم جشن و سرور به محضر مبارک صاحب الزمان حضرت مهدی (عج) ابراز ارادت کردند. 
شیفتگان حضرت مهدی (عج) با خواندن مناجات شعبانیه و دیگر دعاها و زیارات سفارش شده برای این روز مبارک از جمله زیارت آل یاسین ، زیارت امام زمان (عج) ، نماز امام زمان و دعاهای عهد و فرج ، به درگاه حضرت احدی تضرع و زاری کردند و تعجیل ظهور حضرت ولی عصر (عج) را از خداوند منان مسئلت کردند . 
اجرای مولودی، تواشیح ، پخش شیرینی و شربت بین مردم ، چراغانی معابر و مساجد ودیگر مکان های مذهبی و دادن هدیه به افرادی که نامشان مهدی و مهدیه است، از دیگر برنامه ها و رسوم شادی آفرین جشن نیمه شعبان است. 
در خیابان ها و دیگر معابر عمومی نیز ایستگاه های صلواتی برپا شده است و از شب گذشته شیرینی و شربت میان مردم توزیع می شود . 

«حجت الاسلام علی کاروند» سرپرست تبلیغات اسلامی تویسرکان، در آیین جشن میلاد سراسر نور امام زمان(عج) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تویسرکان افزود: منتظران راستین و حقیقی منجی عالم بشریت از صفات و ویژگی هایی برخوردار هستند که سبب ساز اصلاح و پیشرفت جامعه می شود.

وی بیان کرد: در ضمن دعایی از خود حضرت ولی عصر(عج)، صفات منتظران واقعی آن حضرت بیان شده که تلفیق اطاعت خدا، دوری از گناهان، صدق نیت، معرفت و شناخت معارف الهی و استقامت در راه هدایت و حق از مهترین آنها به شمار می روند.
حجت الاسلام کاروند اضافه کرد: همچنین نیکو و به حق سخن گفتن، برخورداری از حکمت و معرفت قلبی، دوری از مال حرام و شبهه ناک، نگه داری چشم از خیانت و نگاه های ناروا و حرام، حفظ گوش از شنیدن لغو و غیبت و اجتناب از دست اندازی به حقوق دیگران از دیگر ویژگی های منتظران حقیقی حضرت ولی عصر(عج) به حساب می آیند.
وی با اشاره به اینکه رزق در مبانی دینی به دو بخش رزق مادی و رزق معنوی تقسیم می شود اظهار کرد: برخی اعمال و رفتارها موجب ایجاد و گسترش توفیق در راه اطاعت از خدا و برخی اعمال موجب سلب توفیق از انسان در این راه می شوند.
مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با اشاره به مهمترین عوامل ایجاد توفیق در راه عبودیت خدا از منظر آیت الله جوادی آملی گفت: درخواست مستقیم توفیق از خداوند متعال، سلامت جسم و روح، زندگی در محیط سالم معنوی، استفاده از غذای سالم و برخورداری از همنشینان شایسته از مهمترین عوامل ایجاد توفیق الهی برای انسان هستند.
وی ادامه داد: همچنین توکل حقیقی به خداوند متعال، حوصله و صبر، رابطه تنگاتنگ با خدا، مهربانی و رافت با همگان و حتی حیوانات و درود فرستادن بر حضرت محمد(ص) و اهل بیت پاک ایشان از دیگر دلایل توفیق الهی به شمار می روند.
حجت الاسلام کاروند خاطر نشان کرد: جامعه ای که صفات واقعی منتظران ظهور اما زمان(عج) در افراد آن جلوه گر شود بی شک به سمت توسعه، سعادت و نشاط حرکت می کند.

انتهای پیام/ز.ال

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان