آخرین اخبار

7. خرداد 1395 - 21:25   |   کد مطلب: 23129
نشست مسئولان سازمان حج ایران و وزارت حج عربستان بدلیل ادامه کارشکنی و دخالت وزارت خارجه عربستان در بحث حج تمتع، بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش رودآور به نقل از لبیک، سعید اوحدی هنگام بازگشت به ایران پس از مذاکرات دو روزه ایران و عربستان در رابطه با حج 95 بیان داشت: متاسفانه بعد از مذاکرات و جلسات طولانی، در 5 بند از 11 بند اختلافی که قرار بود در متن تفاهم نامه حذف شود، هیات سعودی اعلام کرد که حذف این 5 بند در اختیار وزارت حج عربستان نیست.

وی افزود: به نظر می رسد دخالت دیگر دستگاههای عربستان و اعمال نظر در بندهایی از متن پیشنهادی تفاهم نامه و نداشتن تعریف راهکار اساسی برای خدمات کنسولی باعث کندی مذاکرات شده بود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: مقامات عربستانی برای ارائه خدمات کنسولی، هیچ راهکاری را ارائه نداده اند؛ سال های قبل که کنسولگری، سفارتخانه و امکانات مختلفی را در عربستان داشتیم، متاسفانه شاهد برخی برخوردهای نامناسب با زائران ایرانی بودیم که قطعا در شرایطی که بخواهیم از این امکانات بی بهره باشیم، مشکلات ما مضاعف خواهد شد.

اوحدی گفت: این اخرین فرصت برای مسئولان کشور عربستان است که اراده جدی خود را برای پذیرش زائران ایرانی نشان دهند؛ به وزیر حج عربستان هم اعلام کردیم که آخرین فرصت، روز یکشنبه است.

وی افزود: بر همین اساس، از ما خواستند که سفر را تا روز یکشنبه تمدید کنیم، لذا هیات ایرانی به کشور باز می گردد تا ببینیم تصمیم نهایی تا روز یکشنبه چه خواهد بود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان