آخرین اخبار

9. خرداد 1395 - 8:45   |   کد مطلب: 23142
با میزبانی شایسته مادستان صورت گرفت
همدان بر بام «کاتای» ایران
مسابقات قهرمانی «جودو کاتا» که به میزبانی شهر مریانج برگزار شده بود، با قهرمانی تیم همدان به پایان رسید.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، رقابت‌های «جودو کاتا» قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با حضور 14 تیم و 90 کاتارو به مدت دو روز در مجموعه ورزشی شهید حاجی‌بابایی مریانج برگزار شد.

این مسابقات به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و یادواره شهدای ورزشکار، سردار علیرضا شمسی‌پور و میلاد مصطفوی برگزار شده بود که در این مراسم نیز از خانواده این دو شهید گرانقدر تجلیل به عمل آمد.

مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور آرش میراسماعیلی نایب‌رئیس فدراسیون، غلامحسین علمی دبیر فدارسیون جودو، ابراهیم الهی‌تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان و رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حاجی‌بابایی برگزار شد.

هیأت جودو استان همدان بسیار تلاش کرد تا میزبانی قابل قبولی از این رویداد داشته باشد و تا برگزاری این مسابقات سبب واگذاری میزبانی‌های مهم کشوری دیگری نیز به همدان شود.

در این دوره از مسابقات، رئیس کمیته داوران فدراسیون جودو نیز شخصاً بر عملکرد داوران نظارت کرد و این مسابقات بدون کوچکترین اعتراض داوری به پایان رسید که در نوع خود بسیار حائز اهمیت بود.

همچنین سرمربی تیم ملی جودو کاتا نیز تمام مسابقات را زیر نظر داشت تا نفرات مستعد با اردوی تیم ملی دعوت شوند.

همدان موفق به کسب عنوان اول شد

در بخش تیمی، همدان الف با کسب دو مدال طلا بر سکوی نخست ایستاد و تیم‌های اصفهان با کسب دو مدال طلا و برنز در رتبه دوم و خراسان رضوی با کسب یک مدال طلا و یک چهارمی، در رتبه سوم قرار گرفتند.

در بخش انفرادی و در پنج فرم کاتامه نوکاتا، جونوکاتا، ناگه نوکاتا، کودوکان گوشین‌جوتسو و کیتمه نوکاتا نیز به عنوان نفرات برتر مشخص شدند که در فرم کاتامه نوکاتا، باجلان و روحانی از اصفهان، عظیمی و رضایی از قم، وحید و شلم‌جاری از اصفهان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در فرم ناگه نوکاتا نیز وثوق و کریمی از همدان، نودهی و حصاری از گلستان و یاوری‌کیا و بندری‌نسب از خوزستان، عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در فرم جونوکاتا، جاوید و شیری از خراسان رضوی اول، حقیقت و رحمانی از تهران دوم و محمدی و ایمانی از قم به مقام سوم دست یافتند.

در فرم کیتمه نوکاتا نیز جودوکاران، استان‎های مازندران، اصفهان و قم به ترتیب به مقام قهرمانی تا سومی دست پیدا کردند.

در فرم کودوکان گوشین‌جوتسو نیز آقایان کریمی و نجفی از همدان قهرمان شدند و جودوکاران استان قم نیز دوم و سوم شدند.

تیم‌ها با رضایت کامل استان همدان را ترک کردند

رئیس هیأت جودو همدان با اشاره به میزبانی خوب استان از این دوره مسابقات، اظهار کرد: استان همدان از این دوره مسابقات میزبانی قابل تحسینی داشت و رضایت کامل تیم‌های شرکت‌کننده گواهی بر این مدعا بود.

جلال نصرپورفتراکی اضافه کرد: استان همدان در میزبانی مسابقات مختلف کشوری عملکرد خوبی داشته و به همین دلیل فدراسیون بدون هیچ شروطی با میزبانی استان سریعاً موافقت خود را اعلام می‌دارد.

وی بیان کرد: به اعتقاد مسؤولان اجرایی این دوره از مسابقات، میزبانی این مسابقه، یکی از بهترین و کامل‌ترین میزبانی از مسابقات مختلف کشوری بوده ‌است.

رئیس هیأت جودو استان همدان ادامه داد: خوشبختانه امکانات سخت‌افزاری مجموعه ورزشی مریانج یکی از دلایل میزبانی عالی استان بود.

وی تاکید کرد: وجود خوابگاه، رستوران و سالن برگزاری مسابقات در یک مجموعه، بسیار قابل توجه است که همین امر باعث بالا رفتن سطح کمی و کیفی میزبانی خواهد شد.

نصرپورفتراکی از میزبانی مسابقات دیگر در همدان خبر داد و یادآور شد: فدراسیون که مدتهاست از میزبانی‌های خوب استان همدان تمجید می‌کند، پیشنهاد برگزاری مسابقات کشوری و اردوی تیم ملی را به هیأت استان همدان داده است.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات نوجوانان قهرمانی کشور در بخش آقایان، مسابقات نونهالان منطقه 3 کشور و میزبانی از اردوی تیم ملی بانوان، مسابقاتی است که به احتمال بسیار قوی در سال 95 به میزبانی همدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان