آخرین اخبار

25. خرداد 1395 - 21:34   |   کد مطلب: 23200
از 10 سال گذشته تاکنون؛
100 هزار همدانی، خون اهدا کردند
مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: از 10 سال گذشته تاکنون اطلاعات 100 هزار نفر اهداء کننده خون در استان همدان ثبت شده است که می توان در شرایط مورد نیاز با یک فراخوانی از آنان کمک گرفت.

«افشین محمدی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: سال گذشته در سطح استان همدان 41 هزار واحد خون اهداء که صدرصد اهدای خون به صورت داوطلبانه از سوی مردم انجام شد.

وی با بیان اینکه سال 94، پنج هزار واحد خون به استان های تهران و خوزستان انتقال داده شد، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز یک هزار و 500 واحد خون به استان های تهران، خوزستان و سیستان و بلوچستان انتقال داده شده است.

 مدیرکل انتقال خون استان همدان افزود: ما به دنبال افزایش آمار اهداء کنندگان خون نیستیم و معتقدیم که اهداء کنندگان مستمر را ساماندهی کرده و بر اساس نیاز خون گیری را انجام دهیم.

محمدی با توجه به آمار بالا خون دهنده ها در سال های اخیر در استان همدان، عنوان کرد: این مطلب نشان دهنده افزایش حس انسان دوستی و فرهنگ اهداء خون و با لا رفتن روحیه معنوی مردم استان است.

وی گفت: در حال حاضر به دلیل آن که تمام موارد آلودگی مشاهده شده در خون از سوی افرادی بوده که برای نخستین بار خون اهداء کرده اند، به دنبال افزایش آمار خون دهنده ها نیستیم، بلکه افزایش شاخص خون گیری از خون دهنده های مستمر هدف ماست.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه تضمین سلامت خون یکی دیگر از سیاست های پیش روی سازمان انتقال خون است، تصریح کرد: طبق دستورالعمل خون گیری از افرادی که برای اولین بار تمایل به اهداء خون دارند با شرایط خاص انجام می شود، به طوری که در ابتدا نمونه گیری از خون فرد متقاضی انجام شده و سه ماه بعد در یک فراخوانی اقدام به خون گیری از این افراد می شود.

محمدی افزود: از 10 سال گذشته تاکنون اطلاعات 100 هزار نفر اهداء کننده خون در استان همدان ثبت شده است که می توان در شرایط مورد نیاز با یک فراخوانی از آنان کمک گرفت.

وی از شاخص 50 درصدی اهداء کنندگان خون مستمر در استان همدان خبر داد و عنوان کرد: هدف دیگر ما ارتقاء این شاخص است، چرا که از سلامت خون این افراد به نسبت اهداء کنندگانی که برای نخستین بار تصمیم به خون دهی دارند، مطمئن تر هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان همدان افزود: شاخص اهداء کنندگان خون خانم در کشور پنج درصد و برای آقایان 95 درصد است.

در ادامه به افتتاح پایگاه خون گیری در تویسرکان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این پایگاه انتقال خون مجهزتر از مکان موقت قبلی بود،و مطابق با استاندارهای لازم ساخته شده بود است.

محمدی با بیان اینکه در شهرستان تویسرکان روزهای پنجم و بیستم هر ماه خون گیری انجام می شود، افزود: در صورت تأمین نیرو از سوی علوم پزشکی همدان، سازمان انتقال خون استان آمادگی لازم برای آموزش نحوه خون گیری و انتقال استاندار خون از تویسرکان به همدان را دارد.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان