آخرین اخبار

27. خرداد 1395 - 7:40   |   کد مطلب: 23232
مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) گفت: به خاطر ایثار و از خودگذشتگی‌های حضرت خدیجه (س) برای اسلام، خداوند متعال مدال افتخار مادری حضرت زهرا (س) را به ایشان عطا کرد.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طاهره جان نثاری مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی طنین یاس، درباره شخصیت و فضائل اخلاقی حضرت خدیجه (س) گفت: در نگاهی به سیر تاریخی زندگی حضرت خدیجه (س) شاهد هستید که این بزرگوار پیش از آن که همسر پیامبر (ص) شوند به عنوان یک زن عفیف، پاک و طاهر شناخته می‌شدند.

وی افزود: ایشان در دوران جاهلیت آگاهی کاملی نسبت معامله و تجارت داشتند به میزانی که در این مسیر  هیچگاه از درستکاری تخطی نکرده و مراقب حال تمامی زیردستان خود بودند.

ارجحیت فضائل اخلاقی در نزد حضرت خدیجه (س)

جان ثاری با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) برای ازدواج با پیامبر (ص) ملاک و معیارهای مرسوم دوران جاهلیت را زیر پا گذاشتند، عنوان کرد: ایشان با ازدواج خود با حضرت محمد (ص) بر همه ملاکهایی همچون یتیم نبودن یا ثروتمند بودن خواستگاران خط بطان کشیدند و به ویژگی های اخلاقی و ایمانی پیامبر(ص) تکیه کردند، در واقع بهره های اخلاقی و معنوی برایشان ارجحیت داشت.

ایثار و همراهی در زندگی مشترک

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت خدیجه (س) در ازدواجشان با پیامبر اکرم (ص)  هیچ گاه برتری داشتن از لحاظ مالی، خانوادگی با منطقه مسکونی و .... را در زندگی مشترکشان به رخ  رسول اکرم (ص) نکشیدند حتی آنقدر با پیامبر اکرم (ص) همراه و همدل شدند که تمامی اموال و ثروتشان را جهت اشاعه دین اسلام  در اختیار ایشان گذاشتند.

وی خاطر نشان کرد: تمامی این ایثارها و از خودگذشتگی ها حضرت خدیجه (س) سبب این شد که خداوند متعال که خودش والاترین ایثارگر است در مورد حضرت خدیجه (س) ایثار شایسته و بهتری را نشان دهد که همان عنایت خیر کثیر یعنی حضرت زهرا (س) به حضرت خدیجه (س) بود. 

انتهای پیام/

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان