آخرین اخبار

28. خرداد 1395 - 23:02   |   کد مطلب: 23246
با توجه به ورود ریزگردها به استان همدان، دانشگاه علوم پزشکی این استان در اطلاعیه ای هشدار داده است که از تردد افراد مسن، بیماران قلبی ـ تنفسی، زنان باردار و کودکان در خارج از منزل و محل کار ممانعت به عمل آید.

به گزارش رودآور، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان در اطلاعیه ای در مورد ورود ریزگردها به استان اعلام کرد: به علت ورود ریزگردها از مرزهای غربی به آسمان شهرهای استان مقادیر آلاینده مذکور در شرایط فعلی و هوای تنفسی بالاتر از حد مجاز بوده و هوای شهرهای استان در شرایط نا سالم قرار دارد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: برای حفظ سلامتی هم استانی های گرامی توصیه می شود از انجام  فعالیت بدنی به ویژه  پیاده روی تند و دویدن در فضای باز و همچنین کوهنوردی پرهیز کرده و از نشستن در پارک و فضاهای روباز تفریحی خودداری کنند.

در بخشی دیگر از این اطلاعیه عنوان شده است که از تردد افراد مسن، بیماران قلبی ـ تنفسی، زنان باردار و کودکان در خارج از منزل و محل کار ممانعت به عمل آید.

همچنین در اطلاعیه هشدار دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره ورود ریزگردها به استان اعلام شده است: این محدودیت ها و قرارگرفتن در فضاهای سربسته که جریان هوای کمتری در آن برقرار است تا پایان وضعیت موجود مورد توجه باشد و نیز استعمال مواد دخانی در هوای ناسالم برشدت عوارض ریزگردها تاثیر گذار بوده و برای کاستن از عوارض مربوطه از استعمال آنها خودداری کنید.

 

به گزارش رودآور در هنگام بروز پدیده ریزگردها :

 

 پنجره های مشرف به فضای باز را بسته نگه دارید.

 

 حتی المقدور از کولر های آبی استفاده نکنید.

 

نوشیدن شیر و مایعات اثرات سوء ریزگردها را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان