آخرین اخبار

1. تير 1395 - 23:51   |   کد مطلب: 23272
رییس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: هم اکنون 38 شرکت دانش‌ بنیان و 70 واحد فناور دارای مجوز در استان همدان وجود دارد که 217 نفر در این شرکت ها اشتغال دارند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، مجید کزازی افزود: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان و شرکت های دانش بنیان مستقل در سال گذشته، 840 میلیارد ریال از تولیدات خود را به فروش رساندند.

همچنین واحد های فناور مستقر در پارک نیز از طریق فروش داخلی خود 310 میلیارد ریال درآمد و 44 هزار دلار صادرات داشته اند.
وی عنوان کرد: تولیدات این شرکت ها بیشتر در زمینه برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، مهندسی پزشکی، داروهای گیاهی و انرژی های نوین است که با توجه به تولیدات استان اولویت ما در این شرکت ها در حوزه کشاورزی، الکترونیک، صنایع تبدیلی، گردشگری و صنایع دستی خواهد بود.
وی با بیان اینکه سال گذشته 58 مورد تقاضای تبدیل شرکت ها به دانش‌ بنیان در استان وجود داشت اضافه کرد: با 57 درصد از این درخواست ها موافقت و مجوزهای لازم برای 26 شرکت دانش‌ بنیان در استان صادر شد.
کزازی از ثبت 20 اختراع در استان همدان خبر داد و گفت: سال گذشته 40 مورد تقاضا برای ثبت اختراع در استان وجود داشت که این اختراع‌ها بیشتر جنبه ادعایی دارند اما پارک علم و فناوری از مخترعان، ساخت نمونه مطالبه می‌کند.
وی با اشاره به حمایت های پارک از شرکت های دانش بنیان افزود: سال گذشته 10 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در استان پرداخت شده است.
وی با اشاره به ارتقای کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌ بنیان و واحدهای فناور استان در سال گذشته ادامه داد: 70 واحد فناور از سطح کانونی تا رشد در مجموعه پارک علم و فناوری استان همدان مستقر هستند.
وی با بیان اینکه تاکنون پنج مرکز رشد و فناوری در استان همدان راه‌اندازی شده است اضافه کرد: براساس سند راهبردی پنج ساله پارک علم و فناوری استان همدان تعداد مراکز رشد و فناوری این استان تا پایان برنامه باید به 10 مرکز، تعداد شرکت‌های دانش‌ بنیان به 200 شرکت و واحدهای فناور به بیش از 200 واحد افزایش پیدا کند.
سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان ادامه داد: ترویج فعالیت های شرکت های دانش بنیان و استفاده از فکر فعالان این حوزه می تواند یکی از بهترین روش ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.
وی عنوان کرد: استان همدان ظرفیت خوبی در ایجاد این شرکت های دانش بنیان دارد در حالیکه تبدیل یک شرکت به دانش بنیان شدن دارای شرایط سختی است.
وی با اشاره به فعالیت دو آزمایشگاه سفال و سرامیک در لالجین و آزمایشگاه زیست فناوری در همدان گفت: هر یک از این آزمایشگاه‌ها با صرف هشت میلیارد ریال مجهز شده و تجهیزات این شرکت ها منطبق با استانداردها است.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساختمان پارک علم و فناوری استان از سال 84 آغاز شده است ادامه داد: این سایت در 10 هزار مترمربع زیربنا در حال ساخت بوده و با تخصیص 50 درصد اعتبار مصوب تاکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در صورت تخصیص اعتبار باقی مانده پنج هزار متر مربع از این ساختمان تا زمستان سالجاری به اتمام خواهد رسید.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان