آخرین اخبار

3. تير 1395 - 16:06   |   کد مطلب: 23284
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: روستاهای ارزانفود و ورکانه با تصمیم مدیریت استان به عنوان اولویت نخست استان همدان برای ثبت جهانی انتخاب شدند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، علی خاکسار در کارگروه گردشگری شهرستان همدان افزود: این دو مجموعه با داشتن جاذبه طبیعی و تاریخی در سال های گذشته کشف شده بود و کارشناسان در حال انجام مطالعات باستان شناسی بودند که در آینده ای نزدیک ثبت جهانی می شوند.

وی اضافه کرد: با ثبت جهانی شدن دو مجموعه ارزانفود و ورکانه ، مسیر سد اکباتان در آینده با افزایش تردد مواجه می شود که باید با ساماندهی مسیر ، شرایط این جاده را بهبود بخشید.
وی ادامه داد: یک تقسیم بندی کلی در کشور در حال شکل گیری است که کل کشور را به چند منطقه گردشگری تقسیم می کند و استان هایی که مجاور هم و دارای اقلیم و آداب و رسوم مشترک هستند و از نظر راه های ارتباطی در نزدیکی هم قرار دارند در یک منطقه قرار می گیرند و تورهای تلفیقی برای این مناطق شکل می گیرد که به رونق گردشگری آن کمک می کند.
خاکسار بیان کرد: استان همدان که در محور غربی کشور با کرمانشاه ، سنندج، ایلام و لرستان و مرکزی مجاور است به عنوان منطقه هفت در آینده نزدیک شاهد رشد گردشگر داخلی خواهد بود.
وی بیان کرد: افزایش حجم مسافران در آینده نزدیک می طلبد که گردشگران در سطح استان توزیع و مسیرهای گردشگری جدید تعریف شود که به ماندگاری بیشتر گردشگران در استان کمک می کند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اظهار کرد: هم اکنون میانگین زمان اقامت گردشگران در استان همدان 2.5 شب است که در مقایسه با استان هایی همچون یزد و اصفهان و با توجه به تنوع و تعدد جاذبه های گردشگری همدان بسیار کم است.
خاکسار گفت: در استان همدان حدود 29 مسیر گردشگری در 9 شهرستان همدان تعریف و کل جاذبه های این مسیرها احصا شده است که به زودی در قالب یک بسته در کل کشور اعلام می شود.
وی تاکید کرد: جاذبه های گردشگری شهر همدان تا حدودی به چهار اثر شاخص شهر مثل هگمتانه، گنبد علویان، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر بسنده شده در صورتی که جاذبه های بسیار ارزشمندی همچون آبشار گنجنامه، جاده سد اکباتان ، مجموعه بازار سنتی همدان ،میدان امام خمینی(ره) و مراکز محلات های قدیمی در شهر همدان وجود دارد که از این قابلیت ها استفاده نمی شود.
وی گفت: با تقویت زیرساخت ها و با یک مدیریت درست می توان گردشگری استان را رونق داد و به ماندگاری گردشگران کمک کرد.
ارزانفود از مجموعه ‌آثار دست ‌کند زیرزمینی در ایران است که در سال 1389 به‌طور اتفاقی کشف و همان زمان برنامه‌ پاک‌ سازی و شناسایی در آن انجام شد، این مجموعه به صورت دست کند در بستری از سنگ های لاشه ایجاد شده است.
روستای هدف گردشگری ورکانه نیز با قدمت ۴۰۰ سال به عنوان نگین روستاهای استان همدان معروف است که پس از گذشت سالیان دراز همچنان بافت سنگی تاریخی خود را حفظ کرده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان