آخرین اخبار

24. تير 1395 - 8:27   |   کد مطلب: 23560
فرماندار تویسرکان:
کاهش ۱۱ درصدی طلاق در تویسرکان
فرماندار تویسرکان با اشاره به کاهش ۱۱درصدی طلاق در تویسرکان در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به سه ماه سال گذشته گفت: در سه ماهه اول سال گذشته ۷۲ مورد واقعه طلاق در تویسرکان ثبت شد که در سه ماهه اول امسال به ۶۴ مورد کاهش پیدا کرد.

به گزارش رودآور به نقل از  خبرگزاری تسنیم، حبیب مومیوند بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان تویسرکان  از کاهش 18درصدی واقعه ازدواج در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در سه ماه ابتدای سال گذشته 348 مورد واقعه ازدواج ثبت شده که این آمار در سه ماهه امسال به 285مورد رسیده است.

وی با اشاره به کاهش 10درصدی نرخ تولد در شهرستان، ثبت این واقعه در سه ماهه ابتدای سال گذشته را 383مورد و در امسال را 346مورد اعلام کرد و افزود: نرخ وفات در شهرستان نیز کاهش 6درصدی داشته است که موارد ثبت شده در سه ماهه سال گذشته 128مورد بوده و امسال به 120مورد رسیده است.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه آمار دقیق، پایه و اساس تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در هر جامعه‌ای  است، گفت:امروزه نیروی انسانی محور اصلی توسعه است که اگر آمار دقیق در این زمینه نباشد تصمیم‌گیران نمی‌توانند به درستی برای جامعه برنامه‌ریزی کنند.

وی خدمت صادقانه مدیران در جامعه را ارائه آمار دقیق عنوان کرد و افزود: مدیران نباید به دنبال ارائه گزارش‌ها و آمار بالا باشند بلکه باید گزارش و آمار دقیق را ارائه دهند تا کشور و شهرستان دچار آسیب نشود چرا که آمار غلط جامعه را دچار چالش می‌نماید.

مومیوند با اشاره به تغییر رویکرد رشد جمعیتی و سیاست‌های فعالی مبنی بر افزایش جمعیت، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در این راستا، گفت: باید ترغیب و تشویق در جامعه نسبت به فرزندآوری بیشتر شود.

وی با اشاره به معضل شهرک عین آباد در خصوص ارائه دقیق آمار فوتی‌ها، خواستار ارائه راه حل مناسب توسط شهرداری و ثبت احوال شهرستان برای ثبت به موقع آمار فوت در این شهرک شد و افزود: با توجه به اینکه این شهرک قبلا روستا بوده کمی در این زمینه مشکل وجود دارد که باید راه حل مناسب ارائه شود.

فرماندار تویسرکان همکاری دهیاران در روستاها، شهرداری‌ها و خانه‌های بهداشت برای ارائه آمار دقیق را مهم خواند و افزود: مهلت قانونی ثبت ولادت‌ها 15 روز و فوت 10 روز است که در حال حاضر بیش از 99 درصد ولادت‌ها و 90درصد فوتی‌ها در مهلت قانونی ثبت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مبنای دولت تدبیر و امید راستگویی و ارائه آمار دقیق است، گفت: دولتمردان باید در ارائه آمار دقیق و بیان عملکرد دولت نیز به صورت واقعی مبادرت ورزند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان