آخرین اخبار

28. تير 1395 - 15:45   |   کد مطلب: 23630
برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی برای کم توانان، نه تنها به آنان شور و نشاط می دهد، بلکه با ایجاد زمینه های خودباروی و افزایش اعتماد به نفس، جرقه های امید را در این افراد بیش از پیش زنده نگه می دارد.

به گزارش خبرنگار رودآور، همزمان با آخرین روز از هفته بهزیستی مسابقات هنری و ورزشی در بین کم توانان تویسرکانی برگزار شد.

این افراد در رشته هنری نقاشی و رشته ورزشی دارت با یکدیگر به رقابت پرداختند، لبخندهای گاه گاهشان امروز تبدیل به قهقه شده بود، می دانستند که آنان هم حضور دارند، کوچکترها به طور عمده به نقاشی کشیدن روی آورند، نقاشی هایی که بوی زندگی می داد، بوی تازگی، طراوت، عشق.

در نقاشی هایشان خبری از کم توانیشان نبود، همه سرشار از امید به آینده، کشیده شدن گل و بلبل، درختان سرسبز، آسمان آبی، خورشید تابان، رودخانه، پرنده و پروانه همه و همه بوی حرکت، پویایی و نشاط می داد نه چیزی کمتر از آن.

هیجان خاصی نیز در مسابقه ورزشی دارت بود، اگر به وسط سیبل می زدند، بالا و پایین می پریدند، اگر هم کم آن طرف تر، در نوبت بعدی دقتشان را بیشتر.

شاید مروز بهتر و بیشتر از روزهای دیگر ناتوانیشان را به دست فراموشی سپرده بودند.

اینان می خواهند زندگی کنند، استوار و مقاوم همچون والدینشان که در تمام روزهای زندگی با آنان همراه بودند و تنها لبخند می زدند تا مبدا اشکی که از گونه هایشان گاه گاهی سرازیر می شد، فرزندانشان ببیند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان