آخرین اخبار

5. تير 1397 - 7:41   |   کد مطلب: 23671
مولای ما حضرت رسول خدا صلوات الله علیه وآله فرمودند: «العلم علمان: علم الأدیان و علم الأبدان» یعنی: «علم دو تا است، علم دین و علم بدن
به گزارش رودآور به نقل از عصرهامون، «علوم بر چهار قسم است: فقه برای دین، و طب برای بدن، و نحو برای زبان و نجوم برای شناخت زمان».

علم طب، علمی است که تا به حال مخفی مانده، و به درستی مورد بررسی قرار نگرفته است، و تفاوت کلی  با طب‌های دیگر دارد، علمی است که منشأ آن وحی است و آخرین پیامبر صلوات الله علیه وآله و ائمه معصومین صلوات الله علیهم. 
این علم در گذشته پنهان مانده و مورد توجه قرار نگرفته است، ولی الحمد لله در این زمان، در بعضی از شهرها مثل مشهد و قم این علم مورد توجه خاصی قرار گرفته و حتی در قم جلسات درس هم بر قرار شده است.

وقتی روایات طب را بررسی می کنیم، متوجه می شویم که روایات زیادی در این زمینه داریم و این نشان دهنده مقدار اهمیتی است که رسول خدا صلوات الله علیه و آله و اهل بیتش صلوات الله علیهم برای این علم قائلند و نشان دهنده این است که این علم چه مقدار فی حد ذاته اهمیت دارد وگرنه این همه روایت از پیامبر صلوات الله علیه و آله و ائمه صلوات الله علیهم صادر نمی‌شد، و جای این سؤال وجود دارد که چرا شیعیان در طول تاریخ این علم را مورد توجه قرار ندادند، چرا در این زمینه تحقیق و بررسی نکرده‌اند و کتاب ننوشته‌اند و یا اقداماتی انجام شده ولی خیلی محدود است و روایات طبی ما خام و بدون استفاده در کتب بایگانی شده است.
بهترین طب موجود از آن جهت که این طب، طب خالق انسان و طبیب اول است، که خداوند تبارک و تعالی است، و آنکه خالق انسان است بهتر می‌داند که چه چیز برای درمان بیماری‌های او بهتر است، پیامبر صلوات الله علیه و آله هم این معانی را از وحی الهام گرفته‌اند، و ائمه صلوات الله علیهم هم از پیامبر صلوات الله علیه و اله و از راه الهام این طب را فراگرفته و به مردم معرفی کرده‌اند.
در این نرم افزار سعی کرده ايم پرده‌ای هر چند کوتاه، از این طب برداريم و آنرا برای مردم معرفی کنيم، و انظار مردم به این طب معطوف شود، به طب اهل بیت صلوات الله علیهم، که اوصیای الهی در زمین هستند.
بکوشیم تا بیشتر از پیش این طب را در زندگی خویش، پیاده نماییم.
إن شاء الله تعالی
این نرم افزار شامل بیش از 40 عنوان همچون:
خواص دارویی پیاز، سیر، انار، سیاه دانه، حنا، سنا، زیتون، سیب و ...
ماساژ درمانی، روغن درمانی، رنگ درمانی، سنگ درمانی، عطر و گل درمانی، حجامت درمانی، درمان حساسیت و گرفتگی و آبریزش بینی، درمان مشکلات معده، طبایع چهارگانه و ...

منابع استفاده شده در نرم افزار :
1.كامل الزيارات
2.الکافی
3.مکارم الاخلاق
4.بحارالانوار
5.المحاسن
6.طب الرسول المصطفی
7.طب النبي صلى الله عليه و آله و سلم
8.مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل
9.وسائل‌الشیعه
10.طب الإمام الرضا عليه السلام (الرسالة الذهبية)
11.الفقه المنسوب إلى الإمام الرضا عليه السلام
12.طب الأئمة عليهم السلام
13.عيون أخبار الرضا عليه السلام
14.صحيفة الإمام الرضا عليه السلام
15.لغت نامه دهخدا
16.فرهنگ فارسی معین
17.فرهنگ لغت عمید
18.الصحيفة السجادية
19.الخصال
20.علل الشرائع
21. أمالى طوسى
22.تحفة الصالحین

این نرم افزار شامل بیش از 40 عنوان همچون:
خواص دارویی پیاز، سیر، انار، سیاه دانه، حنا، سنا، زیتون، سیب و ...
ماساژ درمانی، روغن درمانی، رنگ درمانی، سنگ درمانی، عطر و گل درمانی، حجامت درمانی، درمان حساسیت و گرفتگی و آبریزش بینی، درمان مشکلات معده، طبایع چهارگانه و ...
 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان