آخرین اخبار

30. تير 1395 - 20:00   |   کد مطلب: 23687
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: سی و چهارمین دوره مسابقه های قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور با حضور یک هزار و800 دانش آموز در دو بخش دختران و پسران در مردادماه امسال به میزبانی استان همدان برگزار می شود .

به گزارشرودآور به نقل از ایرنا، عبدالرضا فولادوند روز چهارشنبه در نشست خبری با موضوع سی و چهارمین دوره از مسابقه های قرآن، عترت و نماز دانش آموزان برگزیده سراسر کشور به میزبانی استان همدان افزود: حدود 700 نفر از این افراد را دانش آموزان پسر و 500 نفر را دانش آموزان دختر تشکیل می دهند که با حساب 600 سرپرست و مربی تیم ها در مجموع یک هزارو 800 نفر هستند.
وی خاطر نشان کرد: از اواخر سال 94 اجرای این دوره از مسابقه ها در استان همدان کلید خورد و با استفاده از تجربه سایر استان های برگزار کننده ، 10 کمیته در این استان تشکیل شد تا وظایف خاص خود را پیگیری کنند.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان پس از بررسی های بسیار به عنوان مکان برگزاری و اسکان شرکت کنندگان در این دوره از مسابقه ها انتخاب شد.
وی اضافه کرد: 6 میلیون دانش آموز در سطح مدارس و مناطق آموزش و پرورش و استانها با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد یک هزار و 800 دانش آموز از سراسر کشور به مسابقه های قرآنی همدان راه پیدا کرده اند که 45 تا 50 تن از این افراد دانش آموزان استان همدان هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان برگزاری این مسابقه ها را فرصت مناسبی برای تعمیق افکار و توسعه فرهنگ قرآنی در استان دانست و گفت: تشکل های قرآنی در این مسابقه ها آموزش و پرورش را یاری می کنند.
وی ادامه داد: روخوانی قرآن در سه سال نخست مدرسه، روان خوانی در سه سال دوم، فهم قرآن در سه سال سوم و تفسیر قرآن در سه سال چهارم مدرسه به دانش آموزان آموزش داده می شود که بدین گونه در سند تحول هدفگذاری شده است.
فولادوند گفت: در کنار برگزاری این مسابقه ها سعی می شود هویت تاریخی استان همدان به دانش آموزان شرکت کننده به عنوان سفیران خانواده ها و همراهان آنان شناسانده شود تا از حضور این افراد دراستان برای ارتقای حوزه گردشگری استان بهره برده شود.
وی اظهار کرد: همزمان با برگزاری مسابقه ها ارایه برنامه های تفریحی همچون بازدید دانش آموزان از باغ موزه دفاع مقدس ، منطقه جهانی لالجین، آثار و بناهای تاریخی و گردشگری همدان و استفاده معنوی از حضور قاریان قرآن در محافل انس با قرآن پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: در این کار بزرگ قرآنی تمامی ادارات و سازمان های استان درگیر برگزاری مسابقه ها هستند و بیش از 300 نفر از جوانان همدانی مقدمات برگزاری این مسابقه ها را فراهم کرده اند و تمامی نیازهای این مسابقه ها از درون استان تهیه شده است.
وی ادامه داد: قضاوت و داوری این دوره را هیات های تخصصی تایید شده از سراسر کشور عهده دارند و این قضاوت ها به صورت محرمانه انجام می شود و دسترسی به نتایج آن تا روز اختتامیه امکان پذیر نیست.
وی از منتقدان خواست در ایام برگزاری این مسابقه ها انتقادات را بررسی و در صورت صحت داشتن بیان کنند .
وی همدان را قطب فرهنگی و علمی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: برگزاری مسابقه های بزرگ فرهنگی به دلیل نبود مجتمع های با ظرفیت بالا در همدان ممکن نیست که امیدواریم با افتتاح تالار قرآن این مشکل رفع شود.
آیین افتتاحیه رقابت های برادران در سی و چهارمین دوره مسابقه های قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور، سوم مرداد ماه و افتتاحیه خواهران در هشتم مردادماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار می شود.
استان همدان در سال 78 میزبان رقابت های فرهنگی، هنری و قرآنی ، سال 81 میزبان رقابت های اذان سراسر کشور، سال 83 میزبان رقابت های قرآنی بوده و امسال نیز برای چهارمین بار استان همدان میزبان رقابت های قرآن، عترت و نماز دانش آموزان است.
استان همدان حدود 2 هزار و 600 مدرسه با بیش از 12 هزار کلاس درس و حدود 261 هزار دانش آموز دارد.
انتهای پیام /

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان