آخرین اخبار

31. تير 1395 - 10:11   |   کد مطلب: 23758
مدیرعامل شرکت یاقوت سرخ خبر داد؛
تشکیل انجمن زعفران کاران ملایر
مدیرعامل شرکت یاقوت سرخ گفت: توسعه و ترویج کشت زعفران و برند سازی آن از نیازهای مهم در شهرستان ملایر بوده و در این راستا انجمن زعفران کاران ملایر تشکیل می‌شود.

به گزارش رودآور به نقل از ملایری‌ها؛ مجتبی طاهری با اشاره به ظرفیت شهرستان ملایر برای کشت زعفران اظهار داشت: زعفران یک محصول کم آب بر بوده که جایگزین خوبی برای محصولات پر آب بر است.

وی گفت: وضعیت خاک شهرستان ملایر به‌گونه‌ای است که کیفیت زعفران آن به‌مراتب بیشتر از زعفران سایر نقاط کشور بوده و محصول تولیدی در ملایر قابل‌رقابت با تمامی محصولات تولیدی در سطح کشور است.

مدیرعامل شرکت یاقوت سرخ گفت: شهرستان ملایر این ظرفیت را دارد که به‌عنوان پایلوت زعفران در استان همدان و غرب کشور معرفی‌شده و با برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های تخصصی در راستای توسعه و آشنایی کشاورزان می‌توان کشت این محصول را در سطح شهرستان و استان رونق بخشید.

وی گفت: بحث توسعه و ترویج کشت زعفران و برند سازی آن است یکی از نیازها مهم در این محصول بوده و نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر در این زمینه دارد.

طاهری افزود: در این راستا وجود یک انجمن جهت ساماندهی زعفران کاران و متقاضیان کاشت آن‌یکی از ضروریات شهرستان است.

وی با اشاره به تشکیل انجمن زعفران کاران ملایر بیان کرد: به‌زودی شاهد فعالیت این انجمن بوده تا بتوان از ظرفیت‌های این محصول در شهرستان ملایر هر چه بیشتر استفاده کرد.

طاهری گفت: این انجمن  به‌عنوان پشتیبان رسمی جهت ارائه خدمات به زعفران کاران و مشاوره به متقاضیان در راستای احداث زعفران زارها معرفی‌شده  و در راستای برند سازی این محصول به نام شهرستان ملایر گام‌های بلندی برداشته می‌شود.

وی گفت: کاشت زعفران در راستای شعار سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بوده  و کشت این محصول علاوه بر صرفه‌جویی از منابع آب استفاده از ظرفیت‌های شهر ملایر است.

مدیرعامل شرکت یاقوت سرخ بیان کرد: در سال 94 حدود 23 هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت زعفران بود و میزان 69 کیلوگرم زعفران برداشت‌شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به 30 هکتار برسد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان