آخرین اخبار

31. تير 1395 - 11:18   |   کد مطلب: 23773
یکی از مسئولان ارشد گردان‌های حزب‌الله گفت که به‌اذعان همه سیاستمداران عراقی از جمله کردها و عرب‌ها، اگر حمایت‌های نظامی ایران نبود دامنه داعش به بغداد می‌رسید.

به گزارشرودآور به نقل ازخبرگزاری تسنیم؛ شیخ «ابوطالب السعیدی» از مسئولان ارشد گردان‌های حزب‌الله عراق انجام داده که متن کامل این گفتگو به‌شرح زیر است:

 

تسنیم: عراق در دوره اخیر شاهد حمله شدید گروههای تروریستی به‌ویژه داعش بوده است و مقاومت از جمله گردانهای حزب‌الله در عراق چطور توانسته است تا با این تروریسم مقابله و از نیروهای مسلح عراق حمایت و پشتیبانی کند؟

ضربات گردان‌های حزب‌الله برای آمریکایی‌ها دردناک بود

السعیدی: در طول سالهای گذشه و از سال 2003 تا 2010 میلادی، ملت عراق نقشی بزرگ و راهبردی را در تغییر ساختاری که دشمنان اهل بیت در عراق آن را اعمال می‌کردند، ایفا کرد. این گفته‌ها که پیروان اهل بیت(ع) اشغالگران آمریکایی را به عراق آوردند، به‌حمد خداوند با مقابله پیروان اهل بیت(ع) با آمریکا از سال 2003 تا 2011 میلادی تغییر کرد؛ به‌گونه‌ای که آمریکایی‌ها اذعان کردند که 85 درصد ضربات وارده به آنها به‌دست گردانهای حزب‌الله بوده است. این سخن پترائوس فرمانده ائتلاف شوم آمریکایی در عراق بود و اودیرنو که بعد از پترائوس آمد، اذعان کرد که "اکثر ضرباتی که امروز به ما وارد می‌شود، از بخش مرکز و جنوب (عراق) در پایگاههای مردمی پیروان اهل بیت است" و به‌گفته اودیرنو، در صدر آنها گردانهای حزب‌الله و گروههای مقاومت دیگری است که اهداف خود را از اهل بیت می‌گیرند. آمریکا بعد از خروجش از عراق، مشتاق بود از کسانی که از او در دوره اشغالگری‌اش در عراق انتقام گرفتند، انتقام بگیرد لذا مبادرت به ساخته و پرداخته کردن داعش با همکاری رژیم صهیونیستی و عربستان گرفت.

همان‌طور که می‌دانید داعش از چند هسته تأسیس شد و شکل گرفت که هسته اولیه آن همان بعثی‌ها بودند که از (سرنگونی) رژیم جنایتکار عراق زیان دیدند. هسته دوم همان کسانی بودند که آمریکا آنها را تجهیز کرد و با بردن آنها در زندانهای خود نظیر زندان بوکا و کروکر پایگاهی برای آنها خلق کرد. این دو زندان مشهوری است که با آنها تئوری و مبانی و مفاهیم داعش تروریست پایه‌ریزی شد. فرزندان ملت عراق از طریق مقابله با صدام جنایتکار تجربه اندوخته بودند. تجربه‌ای از طریق مقابله با اشغالگران آمریکایی برای آنها شکل گرفت و بعد از آمدن داعش و اشغال شهرها، تجربه‌ای به‌یاری خداوند با خروج از عراق و دفاع از مقدسات اندوختند. دفاع از مقدسات در خارج از عراق و بهترین گواه نیز دفاع به‌یاری خداوند علیه داعش در سوریه و در منطقه عربی است که داعش در آن نقشی داشت.

وقتی ما به‌عنوان گردانهای حزب‌الله با آنها (داعشی‌ها) مقابله کردیم، مقابله‌ای در سوریه داشتیم و همان کسانی که این تفکر وحشی و ایدئولوژی داعشی را داشتند که با آنها به‌یاری خداوند در سوریه جنگیدیم، با آنها در سال 2014 میلادی مبارزه کردیم و می‌توانم بگویم که 9 ماه قبل از فتوای حضرت آقای سیستانی (حفظه الله)، ما از مرزهای بغداد دفاع می‌کردیم و با این دفاع و این سلاح واقعی سهیم شده و با داعش برای سقوط نکردن شهر بغداد مقابله کردیم.

تسنیم: بسیاری می‌گویند که داعش از حمایت مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی کشورهای غربی و در صدر آنها آمریکا برخوردار شده است، شما چطور عملیات ائتلاف موسوم به ائتلاف آمریکا علیه داعش را ارزیابی می‌کنید و چطور می‌توانیم باور کنیم که این ائتلاف آمریکایی توان از بین بردن داعش در طول این مدت طولانی را نداشته است؟ درحالی که در مقابل می‌بینیم که چطور ارتش عراق و گروههای مقاومت به‌تنهایی شهر فلوجه را به‌طور کامل از گروه تروریست داعش در یک دوره زمانی کوتاه آزاد کردند؟

جنگنده‌های آمریکایی از داعش حمایت می‌کنند

السعیدی: برای پاسخ به این سؤال حتماً باید از منظر سخنان امام خامنه‌ای در دیدارشان با خانواده‌های شهدای مدافعان حرم به موضوع بپردازم. گفتند داعش برای از بین بردن طرح اسلامی مقاومت در منطقه آمد. وقتی آمریکا در عراق شکست خورد و غده سرطانی "اسرائیل" در جنوب لبنان شکست خورد و طرح تکفیری سعودی جدید در منطقه با ناکامی مواجه شد و شرّ به صاحبش بازگشت، اینها خوش نداشتند ببینند ستاره مقاومت در جهان اسلام ــ که منظورم جهان اسلامی شیعه و سنی است که ما در این طرح اسلامی، جنبش حماس سنی و جنبش جهاد اسلامی و حزب‌الله شیعی و گردانهای حزب‌الله شیعی و سایر گروههای مقاومت اسلامی را می‌بینیم ــ با یک نگاه واحد یعنی همان مقابله با طرح صهیونیستی ــ آمریکایی ــ سعودی در منطقه منسجم شوند. طبیعتاً این امر به مذاق آمریکا و غده سرطانی "اسرائیل" و نظام جدید سعودی به‌عنوان حامی راهبردی داعش خوش نیامد لذا به‌اصطلاح داعش را اختراع کردند.

وقتی به گذشته بازمی‌گردیم، می‌بینیم که القاعده در آغوش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در افغانستان تربیت یافت و  امروز نیز آمریکا شرایط لازم (تکرار این تجربه) را با کمک بازیگر اساسی در حوزه خلیج فارس یعنی همان سعودیها و صهیونیست‌ها فراهم کرد و در نتیجه آنها فکر می‌کنند که یک (جریان) ضد جنبش مقاومت اسلامی ــ که همان‌طور که گفتم  جنبشی متشکل از شیعه و سنی تحت رهبری امام خامنه‌ای است ــ ایجاد کنند لذا (در مقابل این جنبش) پژوه‌ای با رنگ و بوی اسلامی آوردند که چیزی نیست جز همان پروژه داعشی. همان‌طور هم که گفتم آنها این پروژه را در زندانها اعم از عربستان یا آمریکا پرورش دادند. بیشتر کسانی را که دستگیر و از آنها تحقیق می کنیم، می بینیم که در زندانهای عربستان یا آمریکا زندانی شده اند و آمریکا با کمک رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی آنها را در سطح پایه خواه القاعده یا داعش تغذیه کرده اند. در میدان نبرد شاهد بوده ایم که وقتی مبارزان می توانند داعش را شکست دهند، می بینیم که هواپیماهای ائتلاف شوم آمریکا می آیند و نه تنها برای آنها (داعشی ها) کمک فرو می ریزند بلکه در برخی موارد نیز راه را باز می کنند تا آنها فرار کرده و به منطقه جدیدی بروند. بله، آمریکا امروز شعار پوچ مقابله با داعش و القاعده را سر می دهد، درحالی که به جهان دروغ می گوید و در واقع حامی القاعده و داعش است.

یک ارتش شوم امروز در سوریه با مسلمانان می جنگد که اسمش ارتش فتح است و از هسته های اصلی و راهبری آن همان جبهه النصره است که در فهرست سازمان ملل و شورای امنیت به عنوان جبهه ای تروریستی شناخته می شود اما ما شاهدیم که آمریکا با تجهیزات و سلاح از آن حمایت می کند. در خاطرمان هست که با واحد شریف نیرو هوایی عراق هماهنگی بالایی داشتیم و با استفاده از پهپادهای خود به آنها گفتیم که داعش در کجا مستقر هست و باید آنها را بمباران کنید اما نیروی هوایی آمریکا جلوی آنها را گرفت تا برای داعش فرار فرصت فراهم شود.

تسنیم: براساس توافقنامه ای که عراق با آمریکا امضا کرد، واشنگتن در آن زمان متعهد شد تا از عراق در زمینه امنیتی به منظور توانایی در دفاع از خود در برابر هر خطری حمایت کند اما واشنگتن –وقتی تروریسم داعش به عراق حمله کرد- به طور نهایی از عراق دست کشید و این کشور را در نبردش در برابر تروریسم تنها گذاشت آیا این امر نشان می دهد که آمریکا درقبال تعهدات سابق خود در قبال نیروهای امنیتی عراق عمل نکرده است؟

خلبانان عراقی نمی‌توانند به اهداف خود با جنگنده‌های اف 16 حمله کنند

السعیدی: در آغاز اشغال عراق، پل برمر حاکم نظامی آمد و با امضای شوم خود همه چیزی که اسمش ارتش عراق بود، منهدم کرد. آمریکایی ها مدعی شدند که ارتش عراقی جدیدی را پایه ریزی خواهند کرد و می دانید که یک توافقنامه امنیتی بین عراق و آمریکا به نام "توافقنامه چارچوب راهبردی" وجود دارد و براساس این توافقنامه، باید یک ارتش عراقی با ساختارهای حرفه ای جهانی پایه ریزی می شد؛ اما آمریکا به این تعهدات خود عمل نکرد. در آن زمان، مرجعیت در نجف اشرف و مرجعیت در شهر مقدس قم که در امام خامنه ای متجلی است، علیه این توافقنامه که اجرایی نشد، موضعگیری کردند. این توافقنامه حاوی حمایت لجستیکی شامل آموزش و تجهیز و قراردادهای پر محتوا بود اما می بینیم که جوهری بر روی کاغذ ماند؛ حتی بعد از اینکه آمریکا با فشار دولت عراق تن داد و جنگنده های اف 16 را به این کشور داد، شاهدیم که این جنگنده ها تاکنون تنها با موافقت آمریکا به پرواز درآمده و اهدافی را در عراق هدف قرار داده اند. بنابرین توافقنامه امنیتی وجود دارد که در گرو توانایی آمریکا است. این هواپیماها با خلبانان عراقی خود تنها با چراغ سبز آمریکا می توانند به اهداف خود حمله کنند.

بعد از اینکه استان نینوا و درپی آن استان صلاح الدین و بخشی از  دیالی و الانبار سقوط کرد، اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران در آن زمان و وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود، ارتش عراق در آن زمان بنیه و ساختار زیربنایی برای مقابله نداشت. در واقع، ایران از زمان آغاز اشغال موصل و صلاح الدین از سوی گروه تروریستی داعش، پلی را بین دولتهای ایران و عراق برای ارایه کمک نظامی و لجستیگی ایجاد کرد و به اذعان همه سیاستمداران عراقی از جمله کردها و عربها، اگر این حمایت نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران نبود، دامنه داعش به بغداد می‌رسید.

این درحالی است آمریکا تا امروز تعلل می کند و می خواهد اهداف مورد خواست خودش را هدف قرار دهد و می دانید که حملات آمریکا، تاکتیکی است چرا که آنها نمی خواهند با این حملات خود داعش را قاطعانه از بین ببرند بلکه می خواهند آن را ضعیف باقی نگه دارند.

تسنیم: گردانهای حزب الله در عراق نقشی اساسی را به همراه سایر گروههای مقاومت که نیروهای الحشد الشعبی را تشکیل دادند، در عملیات آزاد سازی شهر فلوجه از دست گروه تروریستی داعش ایفا کردند، چطور با این گروه در جریان آن عملیات که با شکست قابل توجه این گروه تروریستی همراه بود، مقابله کردید؟

گردان‌های حزب الله صدها داعشی را کشتند

السعیدی: ما به عنوان گردانهای حزب الله به حمد خداوند دوسال و نیم پیش وارد فلوجه شدیم. از ناحیه الهیاکل و الجامعه در جنوب شرقی فلوجه 9 ماه قبل از صدور فتوا وارد این شهر شدیم و وقتی در آن زمان با دولت عراق صحبت کردیم و وقتی نزدیک بود که بغداد سقوط کند، گفتند که شما گردانهای حزب الله کجا می روید؟ گفتیم که به منطقه ادوالیه می رویم که در مرز فلوجه قرار دارد. الجامعه و الهیاکل در جنوب فلوجه در اشغال داعش بود و با ساختار جغرافیایی آن یک دژ برای داعش به شمار می رفت.

به حمد خداوند دلاوران گردانهای حزب الله از جنوب شرق فلوجه یورش بردند و در آنجا باقی ماندیم و در سخنم مبالغه نمی کنم که وحشی های داعش دهها عملیات علیه بردران ما در جنوب شرقی فلوجه اجرا کردند. خدا ناکرده اگر جنوب شرق فلوجه به دست داعش می افتاد، ممکن بود که بغداد را با خطر سقوط تهدید کنند. در طول این مدت، نمی توانم بگویم که به حمد خداوند چهار سرکرده داعش در فلوجه را در جریان حضورمان در جنوب شرق فلوجه کشتیم. وقتی دستگاههای امنیتی می خواستند که وارد شهر فلوجه برای آزادسازی آن شوند، آنها از محلی وارد شدند که ما به مدت دوسال و نیم در آنجا بودیم. این محل نقطه آغاز آزادسازی فلوجه بود.ما در این محل دهها شهید و صدها مجروح نثار کردیم. به حمد خداوند داعش را متحمل صدها کشته و زخمی کردیم و آنها نمی توانستند به این محل بیایند زیرا پرچم گردانهای حزب الله در آن برافراشته بود.

تسنیم: شما به عنوان گردانهای حزب الله چطور با طرح آمریکا در عراق مقابله کردید؟

برای آزادسازی موصل آماده می‌شویم

السعیدی: از زمان آمدن اشغالگران به عراق در سال 2003 تا سال 2016 میلادی و در طول این سالها، فرزندان ملت عراق نقشی راهبردی را در مقابله با آمریکا ایفا کردند. خدا نکرده اگر طرح آمریکا در عراق موفق می شد، بر وضعیت مقاوم در عراق و مقاومت در منطقه تاثیر می گذاشت. وقتی آمریکا به عراق آمد، آمد تا به اصطلاح "خاورمیانه جدید" را ترسیم کند اما با این تفنگ مقدس، تنفگ گردانهای حزب الله توانستیم طرح آمریکا در تاسیس  خاورمیانه بزرگ را عقیم کنیم و توانستیم استانهای غصب شده خود را بازپس بگیریم و ما انشاء الله برای آزادسازی موصل آماده می شیوم. بله، عراق و عراقی ها نقشی راهبردی در حفاظت از کل منطقه با همه طوایف آن ایفا کردند و اگر خدا نکرده عراق به دست داعش می افتاد، امروز شاهد می بودیم که داعش وارد کاخ های شاهزادگان عرب حوزه خلیج فارس می شد که متاسفانه تا این لحظه همچنان از آنها (تروریست های داعش) حمایت می کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان