آخرین اخبار

31. تير 1395 - 23:47   |   کد مطلب: 23780
ابهری با ضروری خواندن توجه به عوارض ناشی از وجود ماهواره در کشور تصریح کرد: علت اساسی ضرورت توجه به ناتو فرهنگی عوارض و شلختگی های ناشی از آن می باشد که ماهواره اصلی ترین سنگر آن است. هر آنتن ماهواره در پشت بام ایرانیان نشانه تسخیر یک سنگر توسط فرهنگ ضد ایرانی و اسلامی است.

به گزارشرودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید ابهری، کارشناس مسائل اجتماعی و متخصص علوم رفتاری با اشاره به آسیب های شبکه های ماهواره ای گفت: دستاورد های فناوری برای ورود به هر جامعه نیاز به بستر سازی فکری، فرهنگی و اجتماعی دارد که اگر بدون آن داخل در یک اجتماع شوند، عوارض و آسیب هایی ایجاد می کنند که کنترل و مقابله با بسیاری از آن ها غیر ممکن یا حداقل دشوار است.

 

وی با اشاره تاکید مقام معظم رهبری در خصوص برخورد جدی با فناوری های وارداتی به کشور، بیان داشت: در سال 1368 مقام معظم رهبری با تعبیر جنگ نرم و ناتوی فرهنگی به هجوم به فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی اشاره  ای داشتند که نخبگان و دست اندرکاران اگر در آن روز برخوردی جدی، کاربردی و برنامه ریزی شده با عوارض بعضی از فناوری های هجومی به کشور انجام می دانند امروز شاهد چنین آسیب هایی نبودیم.

 

کارشناس مسائل اجتماعی افزود: از سال 68 به بعد هر بار با تعبیری مثل رخنه فرهنگی ، تهاجم فرهنگی و شبیه خون فرهنگی ایشان اشاراتی به این موضوع داشته اند که متاسفانه هنوز این مسائل به جنبه کاربردی نرسیده و درمرحله فرضیه سازی و تحلیل قرار دارد.

 

ابهری با ضروری خواندن توجه به عوارض ناشی از وجود ماهواره در کشور تصریح کرد: علت اساسی ضرورت توجه به ناتو فرهنگی عوارض و شلختگی های ناشی از آن است که ماهواره اصلی ترین سنگر آن است. هر آنتن ماهواره در پشت بام ایرانیان نشانه تسخیر یک سنگر توسط فرهنگ ضد ایرانی و اسلامی است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای که با هدف تغییر سبک زندگی پا در عرضه رسانه ای نهادند، اظهار کرد: شبکه های ماهواره ای که با هدف تغییر سبک زندگی و هجوم به ارکان و بنیان خانواده ایجاد شدند، توانسته اند تا به امروز مخاطبانی برای خود ایجاد و جذب کنند. متاسفانه کارشناسان و صاحب نظران در زمینه تولیدات فرهنگی توجهی به حساسیت زمانی نداشته و با داشتن ابزاری مانند صدا وسیما، سینما و ... در دست خود هنوز اقدام موثری در این زمینه انجام نداده اند.

 

کارشناس مسائل اجتماعی عنوان کرد: مخاطب شناسی ، سلیقه سنجی ، بکاربردن ضرورت های دینی و فطری افراد علت تولید و گسترش شبکه های ماهواره ای است که در داخل کشور کم تر به این معانی توجه شده است. تسخیر بنیان خانواده ، تضعیف باورها و ارزش های عقیدتی و معنوی ، سست نمودن معنویت در زندگی زناشویی و تشویق به زندگی فرا زناشویی و تقدیس روابط نامشروع اصلی ترین هدف های شبکه های ماهواره ای بوده و بیش از 90% از فیلم ها وسریال های این وسایل ارتباطی در این محورها حرکت می کنند..

 

ابهری با اشاره به افزایش آمار طلاق به دلیل وجود ماهواره و شبکه های آن در کشور گفت: افزایش آمار طلاق یکی از عوارض شبکه های ماهواره ای است که روابط فرا زناشویی نیز همراه به آن وارد جامعه ما گردیده است. تغییر سبک زندگی از نظر پوشاک، آرایش و حتی تغذیه در دستور کار این شبکه ها قرار گرفته که به طور شبانه روزی به پخش برنامه مشغول اند؛ در حال حاضر بیش از 450 شبکه ماهواره ای شبانه روزی در حال پخش برنامه های خود هستند که آنقدر برنامه های خود را در ساعات مختلف تکرار می کنند که بالاخره با مخاطبان ارتباط از نظر زمانی برقرار کنند.

 

وی در بخش پایانی اظهارات خود افزود: هنوز دیر نشده است و می توانیم از انحراف بیشتر سبک زندگی ایرانی- اسلامی جلوگیری کنیم ولی بعید است یک یا دو سال دیگر بتوانیم چینین اقدامی را انجام دهیم و با این مئله مقابله کنیم.

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان