آخرین اخبار

31. تير 1395 - 23:58   |   کد مطلب: 23783
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان:
1200 تن کلزا در همدان خریداری شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: یک‌هزار و 200 تن کلزا در همدان خریداری شده و 90 درصد پرداخت‎ها صورت گرفته است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس، منصور رضوانی‎جلال بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 با بیان اینکه استان همدان یکی از قطب‎های مهم تولید کشاورزی در سطح کشور است، اظهار کرد: 4.5 درصد از محصولات کشاورزی کشور را تامین می‌کنیم و 3.7 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور مربوط به همدان است.

وی با بیان اینکه 29.4 درصد ارزش افزوده اقتصاد همدان در بخش کشاورزی است، گفت: 26 درصد اشتغال استان همدان در بخش کشاورزی حاصل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه همدان یکی از قطب‎های تولیدات کشاورزی کشور محسوب می‎شود، خاطرنشان کرد: وجود کشاورزان پیشرو باعث شده 5.5 درصد از تولیدکنندگان نمونه کشور از استان همدان معرفی شوند.

وی با بیان اینکه وجود کشاورزان پیشرو باعث شده تا بهره‎‌وری در بخش آب و تولید از سرانه کشور بالاتر باشد، افزود:‌ به عنوان مثال در تولید 2.5 کیلوگرم ماده خشک یک متر مکعب آب مصرف می‌کنیم در صورتی که در سطح کشور به ازای یک متر مکعب 1.4 کیلوگرم تولید می‎شود.

رضوانی جلال با بیان اینکه با وجود محدویت منابع آبی و به لحاظ اهمیت منابع غذایی تولیدات در استان حفظ شده است، افزود: در تولید سیب‌زمینی که یک میلیون تن تولید داریم با وجود کاهش تولید، اما تولید این محصول را با روش‌های آبیاری قطره‌ای و افزایش دانش فنی کشاورزان و ... حفظ کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در تولید انگور کشاورزان ما 102 تن انگور در هکتار تولید می‌کنند در صورتی که میانگین کشوری کمتر از 20 تن است، گفت: امسال در کنار خرید گندم به دلیل تلاش‌های صورت گرفته خرید کلزا نیز به شرکت غله محول شد.

رئیس جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه در مدت یک هفته تمام پرداخت‌ها در بخش کلزا انجام شد، افزود: یک‌هزار و 200 تن کلزا خریداری شده که 90 درصد پرداخت‎ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از 284 هزار تن گندم در استان خرید شده که 248 هزار تن آن در سامانه ثبت شده است، گفت: امسال به دلیل افزایش تولید بیش از 550 هزار تن گندم خریداری خواهد شد.

رضوانی جلال گفت: بخشی از گندم خریداری شده در فضای باز ذخیره شده که امیدوارم کار حمل به خارج را انجام دهیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان