آخرین اخبار

31. تير 1395 - 23:59   |   کد مطلب: 23789
انفجار یک دستگاه تریلی حامل مهمات در تاکستان تلفات جانی به همراه نداشته و حال دو مصدوم این حادثه نیز مطلوب گزارش شده و پس از مدیریت حادثه و بازگشایی مسیر در حال حاضر تردد در اتوبان زنجان ـ قزوین روان و عادی است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ ساعاتی پیش یک دستگاه تریلی حامل مهمات که در اتوبان زنجان ـ قزوین در حال حرکت بود در شهرستان تاکستان قزوین دچار سانحه شد و برای ساعاتی تردد  خودروها در این مسیر را با مشکل مواجه کرد.

 

این حادثه در حالی ساعت حدود 4 و 20 دقیقه بعدازظهر امروز و در جاده قره‌باغ به سمت تاکستان رخ داد که سبب شد تا شایعات بسیاری حول محور این حادثه در فضای مجازی و رسانه‌ها به وجود آید.

انفجار تریلی حامل مهمات تلفات جانی به همراه نداشته است

در حالیکه از سوی برخی از رسانه‌ها مطرح شد که بر اثر این حادثه دو نفر فوت کرده‌اند و چندین نفر هم مصدوم شده‌اند، رضا گروسی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری قزوین در نخستین لحظات انفجار این تریلی به تسنیم گفت: این حادثه خسارت جانی در پی نداشته و تنها راننده خودرو و یکی از پرسنل نیروی انتظامی مصدوم و توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شده است.

احمد قاسمی معاون فوریت‌های پزشکی استان قزوین نیز در همین راستا به تسنیم گفت: حادثه انفجار تریلی در جاده تاکستان فوتی نداشته و تنها راننده تریلی دچار مصدومیت جزئی شده است و نیروهای امدادی در لحظات نخست این انفجار در صحنه حضور پیدا کرده و به خوبی حادثه را مدیریت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: راننده تریلی دچار مصدومیت جزئی شده که در محل به صورت سرپایی مداوا شد و مصدوم بعدی نیز به مراکز درمانی منتقل شد که خوشبختانه مصدومیت وی نیز جدی نیست.

طاهرخانی یکی از حاضرین در این حادثه درباره چگونگی وقوع این حادثه اظهار داشت: در لحظه نخست حادثه، صدای انفجار عظیمی به گوش رسید که مناطق مسکونی را به لرزه درآورد  و پس از آن نیز چند انفجار کوچک‌تر رخ داد که با ورود ماموران امدادی و آتش‌نشانی مردم و حاضران در صحنه تا شعاع چند کیلومتری از حادثه تخلیه شدند.

وی ادامه داد: در پی این انفجارها قطعاتی از ماشین تا چند صد متری به هوا پرتاب می‌شد و دود غلیظی نیز منطقه را احاطه کرده بود.

حادثه انفجار تریلی به خوبی مدیریت شد

سرهنگ نصرت‌الله بیگلری رئیس پلیس راه استان قزوین ضمن تکذیب مصدومیت یکی از پرسنل نیروی انتظامی به تسنیم گفت: در زمان وقوع حادثه به دلیل انفجارهای پی در پی اتوبان توسط نیروهای راه مسدود و وسایل نقلیه برای تردد به جاده‌های فرعی هدایت شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در هدایت وسایل نقلیه به جاده قدیم شاهد کمترین ترافیک در این مسیر بودیم که خوشبختانه پس از مدیریت حادثه و بازگشایی مسیر در حال حاضر تردد در اتوبان زنجان ـ قزوین روان و عادی است.

در حالی بیگلری رئیس پلیس راه استان قزوین از هعدم تلفات جانی و فوتی در این حادثه خبر داد که  سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا خبر مصدومیت یک تن از عوامل پلیس راهور را تایید کرد و گفت: متاسفانه در این حادثه یک تن از عوامل پلیس راهور مصدوم شده و عوامل امدادی نیز در محل حاضر هستند.

آتش تریلی حامل مهمات نظامی در جاده تاکستان کمتر از 30 دقیقه مهار شد

محمد رحمانی رئیس آتش‌نشانی شهرستان تاکستان درباره چگونگی مهار این حادثه توسط نیروهای آتش‌نشانی به تسنیم گفت: پس از اعلام حادثه  انفجار یک دستگاه تریلی حامل مهمات نیروهای آتش‌نشانی تاکستان به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس آتش‌نشانی شهرستان تاکستان از مهار آتش تریلی حامل مهمات نظامی در جاده تاکستان پس از گذشت 30 دقیقه خبر داد و افزود: بیش از 30 نیروی آتش‌نشانی در محل حادثه حضور داشتند که با توجه به شدت انفجار و آتش‌سوزی 10 تانکر آب برای مهار آتش مصرف شد.

وی تصریح کرد: انفجار مهمات تا شعاع 150 تا 200 متری محل حادثه اتفاق افتاد که خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت.

ابوالفضل ذوالقدر مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قزوین  نیز به تسنیم گفت: با توجه به شدت حادثه بلافاصله پس از اعلام خبر 3 اکیپ 4 نفره نیروهای آتش‌نشانی قزوین به محل حادثه اعزام شدند، اطفاء سریع آتش و زحمات نیروهای آتش‌نشانی نیازمند تقدیر و تشکر است.

تدبیر مدیریتی مطلوب در حادثه انفجار تریلی از بروز فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کرد

حکمت‌الله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین درباره این حادثه به تسنیم گفت: با توجه به شدت انفجار اگر تدبیر مدیریتی مطلوبی در حادثه تریلی حامل مهمات صورت نمی‌گرفت امکان بروز فاجعه‌ای بزرگ و تلفات جدی وجود داشت.

وی افزود: نیروهای هلال احمر نیز همچون سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوط در محل حادثه انفجار تریلی حامل مهمات حضور داشتند، خوشبختانه تخلیه اضطراری جاده، پاکسازی به‌موقع و مدیریت مطلوب سبب شد حادثه بدون تلفات جانی کنترل شود.

این حادثه در حالی رخ داده است که همچنان علت اصلی انفجار تریلی حامل مهمات مشخص نبوده و شایعات بسیاری در فضای مجازی به وجود آمده است در همین راستا گروسی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری قزوین ترکیدگی لاستیک تریلی ‌و عدم کنترل خودرو توسط راننده را علت اصلی حادثه اعلام کرد و  از شهروندان خواست تا به شایعات و موضوعات پیرامون آن توجهی نکرده و اخبار را تنها از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی رسمی دنیال کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان