آخرین اخبار

9. مرداد 1395 - 16:54   |   کد مطلب: 23871
مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: به توجه به تعدادبالای داوطلبان اهداء خون در استان، ساماندهی اهداء کنندگان مستمر خون در اولویت کاری ما قرار دارد.

«افشین محمدی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از اهدا 41 هزار واحد خون در استان در سال 94 خبر داد و گفت: به توجه به اینکه سلامت خون اهداء کنندگان مستمر، به نسبت تضمین شده است و آزمایش های لازم و تحقیقات هم این موضوع را تأیید می کنند، ساماندهی این اهداء کنندگان در اولویت کاری ما قرار دارد.

وی اظهار کرد: به طور معمول آلودگی های مشاهده شده در خون های گرفته شده از افرادی است که برای نخستین مرتبه اقدام به اهداء خون می کنند، از این رو توجه به شاخصه مهم افزایش حس اعتماد و ساماندهی اهداء کنندگان مستمر یک ضرورت است.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با اشاره به استقبال بالای داوطلبان برای اهدای خون در استان همدان افزود: این مطلب نشان از افزایش حس هم نوع دوستی در بین آحاد مردم دارد.

محمدی به وجود دستورالعمل سازمان انتفال خون در راستای بررسی خون افرادی که برای نخستین مرتبه اقدام به اهداء خون می کنند اشاره کرد و گفت: در این دستورالعمل برای این اشخاص آمده که باید نمونه گیری از خود افراد داوطلب شود، سپس پس از اطمینال از سلامت خون آن ها در حدود سه ماه بعد در صورت نیاز در یک فراخوانی از آنان دعوت می شود.

وی همچنین عنوان کرد شاخص اهداء خون در کشور برای آقاین 95 درصد و برای بانوان پنج درصد است.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان