آخرین اخبار

9. شهريور 1395 - 23:47   |   کد مطلب: 24137
رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی همدان:
بیشتر اعضای نظام مهندسی ساختمان همدان بیکارند
رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی استان همدان از خودزنی شغلی پیمانکاران همدان گلایه کرد و گفت: اغلب اعضای نظام مهندسی ساختمان همدان که ۷۰۰۰ نفر هستند، بیکارند.

به گزارشرودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی سیفی زارعی در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و سیزدهمین نمایشگاه تأسیسات و سیستم های گرمایشی و سرمایشی اظهار داشت: نظام مهندسی ساختمان همدان هفت هزار نفر عضو در هفت رشته دارد که اغلب بیکار هستند.

 

وی افزود: شرایط برای پیمانکاران و مهندسین ساختمان در استان همدان به حدی سخت شده است که اقدام به خودزنی شغلی کرده و با حداقل قیمت کار می‌کنند که این امر ضربه این صنعت محسوب می‌شود.

سیفی زارعی با تاکید بر اینکه صدور خدمات فنی-مهندسی راه خروج از رکود در بازار پیمانکاران و انبوه‌سازان است، عنوان کرد: شاغلان در بخش ساختمان مشکلات متعددی دارند که رکود ساخت و ساز در سال‌های اخیر این وضعیت را تشدید کرده است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکل انبوه‌سازان و پیمانکاران عمرانی نیازمند همت و اتکا به توان داخلی پیمانکاران دارد، گفت: انجمن پیمانکاران بیش از 700 عضو حقوقی و 150 عضو حقیقی دارد که در حال حاضر 250 شخص حقوقی و کمتر از 50 شخص حقیقی در آن عضو هستند.

رئیس انجمن پیمانکاران استان همدان تصریح کرد: به تازگی با همت اتاق بازرگانی، انجمن انبوه‌سازان و نظام مهندسی هیئتی از مهندسان و اعضای اتاق به کشور غنا اعزام شدند که بررسی‌ها نشان داد زمینه برای صدور خدمات فنی-مهندسی به این کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت ساختمان در کشور غنا با طراحی نامناسب و مصالح بی‌کیفیت و قیمتی حدود هزار دلار در هر مترمربع انجام می‌شود، اظهار داشت: شرایط ساخت و ساز در کشور غنا فرصتی است که می‌توان خدمات هر هفت رشته فنی مهندسی را به این کشور صادر کرد.

سیفی زارعی با بیان اینکه قبل از ورود رقبا به این عرصه باید در این بازار ورود پیدا کرده و جایگاه استان همدان را محکم کرد، افزود: کنسرسیومی از مجموعه‌های مختلف در حال شکل‌گیری است که می‌توان با اتکا به آنها تخصص‌های مختلف فنی و مهندسی را برای صادر به غنا آماده کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان