آخرین اخبار

9. شهريور 1395 - 23:48   |   کد مطلب: 24138
آلکسی شیروف ( Shirov Alexei ) استاد بزرگ جهان از کشور لتونی فاتح سیزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی اوپن ابن سینا شد.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا در دور پایانی این پیکارها که بعدازظهر امروز سه شنبه در سالن 6 هزار نفری شهر همدان برگزار شد، شیروف با کسب هفت امتیاز از 9 بازی عنوان قهرمانی را به دست آورد.
رئیس هیات شطرنج همدان در این باره گفت: آلکسی شیروف در دور پایانی مقابل سرگی تیویاکوف ( Tiviakov Sergei ) استاد بزرگ کشور هلند به تساوی دست یافت و قهرمان شد.
احمد علی بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین هووانس کاووسیان ( Gabuzyan Hovhannes ) استاد بزرگ کشور ارمنستان با 6.5 امتیاز و پوئن شکنی بهتر نسبت به سایر حریفان دوم شد و هویک هایراپتیان ( Hayrapetyan Hovik ) دیگر شطرنجباز ارمنستانی با همین تعداد امتیاز و پوئن شکنی کمتر عنوان سوم را کسب کرد.
وی اضافه کرد: در این رقابت ها احسان قائم مقامی استاد بزرگ کشورمان با 6.5 امتیاز چهارم شد و ووگار رسولووف ( Rasulov Vugar ) از جمهوری آذربایجان، ویتالی سیووک (Sivuk Vitaly ) از اوکراین، و سرگی تیویاکوف ( Tiviakov Sergei ) از کشور هلند همگی با 6.5 امتیاز به ترتیب در جایگاه پنجم تا هفتم قرار گرفتند.
علی بابایی خاطرنشان کرد: باچانا مورچاشویلی از گرجستان ، ویتالی برنادسکی از اوکراین و علی ولی زاده از کشورمان همگی با 6 امتیاز به ترتیب مقام های هشتم تا دهم را به دست آوردند.
رقابت های شطرنج اوپن ابن سینا با حضور 326 شطرنجباز از 15 کشور خارجی و 26 استان کشورمان به مدت 6 روز در سالن 6 هزار نفری انقلاب همدان برگزار شد.

انتهای پیام /

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان