آخرین اخبار

13. شهريور 1395 - 0:45   |   کد مطلب: 24162
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان با بیان اینکه محصول "نانو پودر مس" به عنوان یکی از طرح های فناروانه کشور انتخاب شد، گفت: این محصول از نظر کیفیت و قیمت برتر از نمونه چینی آن است و با تولید انبوه آن می توان از خروج ارز جلوگیری کرد.

«مجتبی بابایی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به انتخاب محصول "نانو پودر مس" دانشگاه آزاد تویسرکان به عنوان یکی از طرح های فناورانه برتر کشور، گفت: تعدادی از طرح های ارائه شده از سوی دانشگاه های سراسر کشور طبق نظر وزارت علوم و با توجه به برخورداری از شاخصه هایی برای حضور در نمایشگاه طرح های فناورانه کشور در سال جاری در منطقه آزاد بندر انزلی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه طرح ارائه شده دانشگاه آزاد تویسرکان پروژه ای دانش بنیان است، اظهار کرد: در این زمینه، طرح های فناورانه باید شاخصه هایی از جمله قابلیت عرضه به بازار، تأمین بخشی از نیازهای کشور، جلوگیری از خروج ارز و توجه به تولید داخلی را داشته باشند و طرح نانو پودر مس دانشگاه هم که این شرایط را داشت به عنوان یکی از طرح های فناورانه کشور معرفی شد که خود دستاورد بزرگی برای دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان با تأکید بر اینکه در حال حاضر از نظر تولید این محصول هیچ مشکلی نداریم، افزود: آمادگی داریم که در کوتاه ترین زمان ممکن به هر میزان بازار نیاز به این محصول داشته باشد، ما تولید کرده و عرضه کنیم.

بابایی تصریح کرد: اقدامات نهایی عرضه شدن این محصول به بازار در دست اقدام است و امید آن که با پیگیری های انجام شده در زمینه فروش به نتایج خوبی برسیم.

وی با بیان اینکه طرح های دانش بنیان از ابتدا بر پایه اقتصاد مقاومتی بنا می شوند، عنوان کرد: طرح "نانو پودر مس" از سوی دکتر مهدی عبدالملکی ، دکتر جواد حسینی و دکتر سعید جامه‌بزرگی ارائه و پیگیری شده است.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان گفت: این محصول در صنعت متالوژی در صنایع کشور مصرف می­ شود، محصولی که در حال حاضر  تماماً وارداتی است.

بابایی از خلوص بالا و کیفیت محصول تولید شده ایرانی خبر داد و گفت: با توجه به خلوص بالای محصول تولید شده، در نهایت کیفیت قطعات ساخته شده نیز بسیار بالا و مناسب است و از این نظر و با توجه به قیمت پایین تر آن نسبت به نمونه های خارجی، بسیار مقرون به صرفه تر است.

وی افزود: از "نانو پودر مس" تولید شده می توان در پوشش های رسانا، جوهرهای کاتالیستی، چسب ها و خمیرهای هادی و نیز خازن ها استفاده کرد و علاوه بر آن برای روان­سازی در روغن موتور نیز کارایی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان تصریح کرد: از این محصول همچنین می توان در ساخت برخی قطعات آلیاژی در صنایع خودروسازی و دیگر صنایع نیز استفاده کرد.

بابایی در ادامه با تأکید بر اینکه دانشگاه قابلیت تولید انبوه این محصول را دارد، عنوان کرد: پیش بینی می شود در گام اول به طور مستقیم برای 12 نفر اشتغالزایی ایجاد شود.

وی گفت: در حقیقت تکیه بر اقتصاد دانش بنیان، نه تنها سبب درآمدزایی مناسب برای کشور می شود بلکه ما را از وابستگی به بیگانگان نجات می بخشد.

به گزارش رودآور، خرداد ماه سال جاری بود که «سید محمود نوابی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد تویسرکان گفت:  به دنبال آن هستیم تا با رایزنی، هماهنگی و همفکری در دیگر وزارت­خانه ها امکان استفاده از محصول"نانو پودر مس"، که محصولی استراتژیک و دانش بنیان در داخل کشور به جای مشابه خارجی وارداتی آن که از قابلیت و خلوص کمتری دارد، فراهم شود.

امید است که قول های مسئولان به دست فراموشی داده نشود و حمایت از طرح های درآمدزایی که خروج شهرستان تویسرکان از رکود اقتصادی را به دنبال دارند، به صورت گسترده تری انجام شود.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان