آخرین اخبار

25. شهريور 1395 - 14:01   |   کد مطلب: 24271
با حضور معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور مطرح شد:
اجرای طرح بهسازی در روستاهای تویسرکان پایین تر از متوسط استان است+عکس
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بهسازی روستاها در سطح شهرستان تویسرکان آن طور که باید در سال های گذشته پیش نرفته است و میزان اجرای این طرح در شهرستان پایین تر از متوسط استان است.

به گزارش خبرنگار رودآور، « محمدرضا شاملو» معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفر نیم روزه خود به شهرستان تویسرکان همراه با نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و حسن ظفری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان از روستاهایی که طرح هادی در تعدادی از آن ها اجرا شده یا اجرا نشده بازدید کردند.

 شهرستانه، تیمیجان، وردآورعلیا، اشتران، قلقل، چاشتخوره، قاسم آباد، اکبر آباد، کارخانه و پوست شوران روستاهایی بودند که امروز میزبان مسئولان کشوری و استانی شدند.

«محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدیدها گفت: طرح بهسازی روستاها در سطح شهرستان تویسرکان آن طور که باید در سال های گذشته پیش نرفته است و میزان اجرای این طرح در شهرستان پایین تر از متوسط استان است.

وی با بیان اینکه در بیش از 50 روستا در تویسرکان هنوز کار خاصی از نظر بهسازی انجام نشده است، اظهار کرد: کوچه های قدیمی، وضعیت نامناسب بهداشتی و رفت و آمد نامطلوب مردم، بسترهای دیگر برای توسعه روستا را از بین می برند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی روستاها که پیشرفت اشتغالزایی خوبی دارند از جمله سید شهاب و اشترمل و توجه به مبل و منبت در این روستاها، افزود: در این روستاها شاهد مهاجرت معکوس هستیم و این مطلب نشان می دهد اگر بسترها و امکانات فراهم باشند روستاییان به شهرها مهاجرت نمی کنند بلکه برای تأمین معیشت خود در روستا ماندگار خواهند بود.

مفتح عنوان کرد: مردم انتظار دارند که جهش مناسبی در زمینه بهسازی روستاها را شاهد باشند و کارها به صورت جهادی پیش رود.

«حبیب مومیوند» فرماندار تویسرکان نیز گفت: از 107 روستای این شهرستان 96 روستا بالای 20 خانوار است که تنها در 32 روستای آن فاز یک طرح بهسازی روستاها انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای 44 طرح بهسازی روستاها در تویسرکان، اظهار کرد: این میزان از میانگین استان پایین تر است و توجه به بهسازی روستاها برای دلگرمی اهالی روستا و بهره مندی از ظرفیت مردم با همکاری شورای های اسلامی روستاها و دهیاران برای نگه داشتن جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنان و حاشیه نشینی شهرها مؤثر خواهد بود.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان