آخرین اخبار

29. شهريور 1395 - 12:23   |   کد مطلب: 24286
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری می تواند در برابر بیگانگان از خود دفاع کند، گفت: ما امیدواریم که هیچ گاه جنگی در دنیا اتفاق نیافتد، ولی به این مطلب رسیده ایم که باید همیشه آماده باشیم.

«سعید سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در آستانه هفته دفاع مقدس گفت: در مدت 200 سال از زمان فتحعلی شاه قاجار تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از یک میلیون کیلومتر از خاک میهن عزیزمان به دشمن داده شد، این در حالی است که در هشت سال دفاع مقدس با رشادت های رزمندگان اسلام در سایه امدادهای غیبی و رهبری مدبرانه حضرت امام(ه)، یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم.

وی با تأکید بر اینکه در جنگ تحمیلی، عراق به عنوان یک کشور متجاوز معرفی شد، اظهار کرد: یک هزار و 200 کیلومتر از مرزهای ما در آن هشت سال درگیر با رژیم بعث عراق بود.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: بیش از 30 کشور جهان از رژیم جنایتکار رژیم بعث عراق با ارسال تجهیزات نظامی و اطلاعاتی حمایت می کردند و علاوه بر آن نیز حضور نیروهای نظامی 10 کشور در جنگ علیه ملت مظلوم ما نشان از اقتدار دفاعی و معنوی ما در جنگی نابرابر داشت.

سعیدی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ما در جنگ انقلابمان را به جهان صادر کردیم و دوست و دشمن خود را شناختیم، عنوان کرد: جنگ با آن همه ناملایمتی، برای ما برکاتی داشت و سبب ساز تثبیت انقلاب اسلامی و شناساندن مظلومیت ملت ایران به جهانیان شد.

وی گفت: ملت فداکار و مؤمن در طول جنگ 213 هزار شهید، 140 هزار جانباز و 40 هزار آزاده تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان تأکید کرد: حالا دیگر با وجود آن همه ایستادگی دشمنان ما تجربه هشت سال جنگ را تکرار نخواهند کرد، چرا که در آن سال ها ملت با کمترین امکانات بدون هیچ گونه تجهیزات و نیروی آموزش دیده نظامی لازم در برابر یک دنیا استکبار ایستاد.

سعیدی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی بیشتر از هر زمان دیگری می تواند در برابر بیگانگان از خود دفاع کند، تصریح کرد: ما امیدواریم که هیچ گاه جنگی در دنیا اتفاق نیافتد ولی به این مطلب رسیده ایم که باید همیشه آماده باشیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس در تویسرکان، عنوان کرد: دیدار با امام جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک در تپه نورالشهدا، همایش پیاده روی، سخنرانی پیش از خطبه ها، سرکشی از خانواده شهدا، برگزاری یادواره شهدا توسط پایگاه قمر بنی هاشم شهرک قائم، رژه موتورسوران و برگزاری نشست های بصیرتی برخی از برنامه هایی است که در طول این هفته در تویسرکان برگزار می شود.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان