آخرین اخبار

1. مهر 1395 - 20:38   |   کد مطلب: 24311
فرمانده سپاه قدس گفت: چفیه‌ای که بر گردن رهبر معظم انقلاب است، یک تذکر دائمی زنده به ارادتمندان دفاع مقدس و توجه به ارزش‎های این گفتمان است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس، سردار قاسم سلیمانی دقایقی پیش در یادواره امیران، فرماندهان، سرداران و 1100 شهید شهرستان ملایر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دوران دفاع مقدس را می‌توان برهه‎ای استثنایی و غرورآفرین دانست که باید همواره آن را ارج نهاد.

وی با بیان اینکه جانبازان نقش ارزنده‎ای در این کنگره‌ها دارند، ادامه داد: هرجا چنین یادواره‎ها و همایش‌هایی برگزار شود، اثرات خود را در جامعه خواهد گذاشت.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه باید دست دست‎اندرکاران این برنامه‎ها را بوسید، خاطرنشان کرد: در جنگ بهترین فرزندان این مملکت برای دفاع از عزت و اقتدار این مردم به شهادت رسیدند.

* چفیه‌ رهبری تذکر دائمی بر زنده نگهداشتن ارزش‎های دفاع مقدس است 

سردار سلیمانی با بیان اینکه هر کس بخواهد در یک جنگ نابرابر موفق شود دفاع مقدس را نمونه و الگوی خود قرار دهد، اضافه کرد: ویژگی‎های دفاع مقدس نقاط مختلف این حادثه ارزشمند را برجسته کرده است.

وی عنوان کرد: در تاریخ بشر جز در دوران صدر اسلام که همه ارزش‌های انسانی یک جا پایه‌گذاری می‌شد و در سپاه امام حسین(ع) که با تعداد کم اما پرفضیلت پیروزی را از آن خود کرد، کمتر صحنه‌هایی را همچون دفاع مقدس دیده‌ایم که این گونه تحول‎زا و تأثیرگذار باشد.
 
فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه دو نهاد حوزه علمیه و دانشگاه‌ها در کشور تأثیرگذار هستند، بیان کرد: طلاب و دانشگاهیان خوب می‌دانند که دفاع مقدس ورای همه مسائل بود و به تنهایی توانست همه بحث‌های اخلاقی و رفتاری دینی را به مرحله ثبوت و عمل رسانده و بر جامعه تأثیرگذار باشد.

وی تأکید کرد: چفیه‌ای که بر گردن رهبر معظم انقلاب است، یک تذکر دائمی زنده به ارادتمندان دفاع مقدس و توجه به ارزش‎های این گفتمان است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) هشت سال جنگ تحمیلی را جنگ حق علیه باطل و یک دفاع مقدس نامیدند، اظهار کرد: فلسفه حق و باطل بودن و قداست دفاع مقدس فقط به این دلیل نبود که دشمن باطل بود بلکه چیزی که حق را نمایان کرد و جبهه مقدس شد و در وجدان‌های بشری به یادگار ماند رفتار و اعمال رزمندگان بود.

سردار سلیمانی افزود: اگر هدف حق است اما رفتار صحیح بر آن حاکم نباشد اصل حق بودن را مخدوش  می‌کند.

وی با بیان اینکه جایی هدف درست جلوه می‌کند که اعمال و رفتار دارای چارچوب درستی باشد؛ گفت: دفاع مقدس در معنا، اعمال و رفتار حق بودن را به معنای حقیقی جلوه‎گر ساخت و این اصل دفاع مقدس و رفتار دینی رزمندگان ما بود.

* رفتار نبوی رزمندگان دوران قداست دفاع مقدس را ماندگار کرد

فرمانده سپاه قدس افزود: این رفتار نبوی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود و اگر نبود هیچ‌گاه قداست دفاع مقدس ماندگار نمی‌شود.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی نبودند که با تعارف کلمه دفاع مقدس را بیان کنند؛ ایشان به جز کلمه قداستی که برای جنگ به عنوان دفاع مقدس به کار بردند در جایی دیگر نیز رزمندگان را رهبران مملکت قلمداد کردند و نمونه آن درباره شهید فهمیده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دفاع مقدس قله موضوعات اخلاقی بود گفت: دوستی‌های بین رزمندگان ما فوق دوستی سببی و نسبی بود.

وی ادامه داد: در واقع رزمندگان ما از برادر به یکدیگر نزدیکتر بودند و حجم علاقه و عشق بین رزمندگان باورنکردنی بود که این خود یکی از زیباترین جلوه‌های دفاع مقدس است.

*باید پرده‌ها را کنار بزنیم تا نور شهدا به محافل ما بتابد

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه هر مادری نمی‌تواند مادر شهید باشد، گفت: مادر شهید برگزیده شده است و این سعادت به هر کسی نمی‌رسد و این مهم در مورد پدران شهدا هم صدق می‌کند.

وی با بیان اینکه همه مادران عاطفه دارند گفت: در مادران امروز باید عاطفه خاصی باشد و هر ایرانی در خانه خود یک عکس شهید داشته باشد.

سردار سلیمانی افزود: باید پرده‌ها را کنار بزنیم تا نور شهدا به محافل ما بتابد؛ داشتن عکس شهید حداقل کاری است که می‎توان در قبال آنها کرد چراکه ما مدیون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه شهدا مقدس هستند گفت: همان طور که دین ما مقدس است شهدا نیز کمتر از امامزادگان نیستند و چه مقبره‌ای بعد از امامزادگان می‌توان از مقبره شهدا مقدس‌تر پیدا کنیم؟

سردار سلیمانی با بیان اینکه یکی از مهمترین شیوه‌های موفقیت در هشت سال دفاع مقدس، مدیریت جنگ بود گفت: یک انسان برجسته مانند امام راحل که ما را از حکومت شاهنشاهی نجات داد مدیریت ارشد جنگ را برعهده داشت.

*هوای نفس در دفاع مقدس ایزوله شده بود

وی با اشاره به ویژگی‌های ارزشمند فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز افزود: در جنگ رسته و امتیازی وجود نداشت و فاصله‌ای بین فرمانده و رزمنده نبود چراکه در آن فضا هوای نفسی نبود و هوای نفس ایزوله شده بود.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه چیزی که می‌تواند جامعه را منزه کند نظام است گفت: در تاریخ اسلامی دورانی طولانی از انحطاط‌ها و انحرافات داشته‌ایم که امروز نیز جامعه دچار آن شده است.

وی با اشاره به اهمیت منطقه‌ای که کشورهای اسلامی در آن متراکم هستند، اظهار کرد: 27 کشور در این منطقه حضور دارند که در 16 کشور از آن یا دیکتاتورها حکومت می‌کنند و یا خانواده‌هایی به صورت موروثی صاحب حکومت شده‎اند، به عنوان مثال در عربستان عبدالله مرد و سلمان جای آن انتخاب شد، او نیز تا دو پادشاه بعد از خود را بدون دخالت مردم انتخاب کرد.

*امنیت ایران با هیچ جا قابل مقایسه نیست

سردار سلیمانی ادامه داد: هفت کشور دیگر از این 27 کشور دچار بحران، جنگ و مصیبت‌های داخلی‌ و درگیر جنگ هستند و یا مانند فلسطین اشغال شده‌اند؛ در این میان سه کشور باقی می‌ماند که یکی از آنها ایران است و حالا ما ایران را با این امنیت با کدام نقطه از منطقه می‌خواهیم مقایسه کنیم؟

وی با بیان اینکه در عراق حزب بعث حاکم بود و در آمریکا نیز دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، افزود: هر چند هیچ فرقی بین احزاب آمریکایی و حزب بعث وجود ندارد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه ایران را نمی‌شود با جایی مقایسه کرد، تأکید کرد: غرب می‌خواهد دنیا را به تبعیت خود درآورد.

وی با بیان اینکه موضوعات اخلاقی در آمریکا و در این کشورها فاجعه است افزود: همجنسبازی، ازدواج با محارم، ازدواج با حیوان و ... رایج است و افتخار اوباما این است که همجنسبازی را در ارتش آمریکا آزاد کند.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به انحطاط اخلاقی در میان دولتمردان غربی گفت: آنقدر قبح موضوعات فرهنگی در یک کشور بزرگ اروپایی شکسته شده که رئیس جمهور آن همسر ندارد ولی با معشوقه‎اش در کاخ زندگی کرده و حتی از مسؤولان دیگر کشورها نیز استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: حالا اینها کشورهایی هستند که ما را به سوی خود فرا می‌خوانند، در این میان برخی نیز در داخل تصور می‌کنند که ما منزوی شده‌ایم و اگر می‌خواهیم از انزوا خارج شویم باید با این کشورها رابطه برقرار کنیم.

*ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی اختصاصی است

سردار سلیمانی با بیان اینکه از درون چنین حکومت‌هایی هیچ ارزشی بیرون نمی‌آید؛ ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی را اختصاصی عنوان کرد و اظهار کرد: یک ویژگی مهم نظام جمهوری اسلامی، رهبری آن است.

وی با بیان اینکه بنده اصلاً قصد ندارم رهبر انقلاب را با دیگر رهبران دنیا مقایسه کنم، افزود: بحث من این است که در کجا چنین رهبری با این تقوا، مراقبت و دلسوزی پیدا می‌کنیم؟

فرمانده نیروی قدس مقام معظم رهبری را فردی با اطلاعاتی عمیق و مدیریت بالا دانست و اظهار کرد: وقتی شخصیت‌های خارجی با رهبر عزیز ما ملاقات می‌کنند، یک احساس غرور و سربلندی خاصی می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از شخصیت‌های مهم جهان که مدعی ابرقدرتی است وقتی با رهبر معظم انقلاب ملاقات کرده بود گفت «حالا فهمیدم ایران با این همه مشکلات چگونه تا به امروز مقاومت کرده است».

* برخی به غلط می‌خواهند به مردم بقبولانند که ما کشوری منزوی هستیم

سردار سلیمانی با اشاره به آتش‎افروزی‌ غرب در منطقه و کشتار بیش از 2 میلیون نفر طی 16 سال گذشته در خاورمیانه اظهار داشت: ایران کشوری امن، مقتدر و دارای جایگاه بالای سیاسی ـ امنیتی است.

وی با اشاره به اینکه برخی به غلط می‌خواهند به مردم بقبولانند که ما کشوری منزوی هستیم و باید از این وضعیت خارج شویم، گفت: اگر ما منزوی هستیم پس چرا دشمن می‌خواهد با ما پیمان ببندد؟

فرمانده نیروی قدس جایگاه ایران در منطقه را بالا و با اهمیت خواند و تأکید کرد: ما در دوران‌های مختلف در منطقه نفوذهایی داشته‌ایم اما عمق نفوذی که در حال حاضر در منطقه داریم در هیچ دورانی نداشتیم.

* آگاهی و آمادگی مردم را بالا ببریم

وی با بیان اینکه نمی‌شود کسانی دشمن را دوست بدانند و یا کسی در جایگاهی بخواهد دشمن را دوست نشان دهد، اظهار کرد: این کار یک خیانت بزرگ است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه اگر امروز سطح توقع مردم را تعالی دادیم، کشور رشد می‌کند، افزود: اگر فهم مردم را درگیر موضوعات کوچک کنیم کمکی به ارتقای آگاهی مردم نخواهد شد.

وی تصریح کرد: گاهی در کشور بحث‌هایی به وجود می‌آید که نیم درصد مردم نیز درگیر آن نمی‌شوند اما آن را به آحاد جامعه تعمیم می‌دهند؛ در چنین مباحثی حتی اگر عده‌ای برای ما دست بزنند یک خیانت است و باید مردم را به سمت مباحث اصلی هدایت کنیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امید است ایران اسلامی و جبهه مقاومت به رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمت پیروزی حرکت کند، اظهار کرد: برای حفظ عزت جامعه و رهبرمان باید وحدت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: وحدت تنها به این نیست که در طول یک انتخابات با هم اشتراک داشته باشیم بلکه باید پیرامون مسائل اساسی وحدت داشته باشیم که مهمترین مسئله حول مبارزه با دشمن است و نباید در جامعه دوصدایی وجود داشته باشد.

فرمانده سپاه قدس بیان کرد: نباید دشمن را دوست بدانیم بنابراین در تمام سطوح ملت ایران وحدت مهمترین موضوع است.

وی در ادامه آگاهی و آمادگی مردم را مهم برشمرد و گفت: هر دو این مباحث باید با هم باشند و مهمترین آمادگی در مردم توسعه شعور و فهم مردم است و در مورد چیزهایی که عزت ملی را به همراه دارد باید به مردم آگاهی داده شود.

سردار سلیمانی از مسئولان در هر جایگاه و مقامی که هستند خواست تا در کار و خدمت رسانی به مردم اخلاص و عمل داشته باشند.

وی با بیان اینکه شجره خبیثه ملعونه آل سعود به ناحق بیت‌الله الحرام را مصادره کرده است، از جایگاه ویژه حج و احرام در میان مسلمانان سخن راند.

وی با بیان اینکه خداوند شجره خبیثه آل سعود را لعنت کند، اظهار کرد: این رژیم ملعون بیت‌الله الحرام به عنوان جایگاه با عظمت عالم اسلام را به ناحق مصادره کرده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه شب‌های عملیات ما و عموم روزهای آن دقیقاً همان حالت توجه و توسل زمان احرام را داشت، از اثرات تربیتی دفاع مقدس سخن به میان آورد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس قله‌های اساسی موضوعات اخلاقی بود، افزود: بنده فکر نمی‌کنم صحنه‌ای جذاب‌تر و اخلاقی‌تر از آن دوران در تاریخ وجود داشته باشد.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه صحنه‌های رزمی و جنگی زیادی را به چشم دیده‌ام اما هیچ صحنه‌ای مانند دفاع مقدس نبوده است، گفت: در این دوران اوج حقیقت ایثار و فداکاری را شاهد بودیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان