آخرین اخبار

5. مهر 1395 - 7:41   |   کد مطلب: 24332
رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان از عضویت 870 نفر در جمعیت جوانان هلال احمر این شهرستان خبر داد و گفت: در حدود 200 نفر نیز جز دواطلبان جمعیت هستند و 30 نفر هم در حوزه امداد و نجات به صورت شیفتی در پایگاه امداد و نجات خیرآباد شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش رودآور، «رحمت‌الله الوندی» در جمع خبرنگاران تویسرکانی، از نائب قهرمانی تیم دادرس جمعیت هلال احمر تویسرکان در سطح استان و در مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: تیم دادرس یعنی همان دانش آموزان آماده در روزهای سخت و از این رو طرح دادرس هر ساله در 15 آموزشگاه در سطح شهرستان تویسرکان اجرا می شود.

وی همچنین از عضویت 870 نفر در جمعیت جوانان هلال احمر تویسرکان از پنج ساله تا 29 ساله خبر داد و اظهار کرد: در حدود 200 نفر نیز جز دواطلبان جمعیت هستند و 30 نفر هم در حوزه امداد و نجات به صورت شیفتی در پایگاه امداد و نجات خیرآباد شهرستان فعالیت دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان با بیان اینکه هنوز این اداره کانون جوانان ندارد، افزود: با این وجود آموزش های تخصصی بسیاری در طول ماه های گذشته برای اعضا برگزار شده است.

الوندی تصریح کرد: برگزاری دو دوره عمومی برای آموزش های امداد و نجات، چهار دوره در راستای مهارت‌ داوطلبان و 13 دوره کمک‌های اولیه و نیز برگزاری پنج دوره تخصصی شامل نجات در سیلاب، امداد کوهستانی، امداد جاده‌ای، آواربرداری و پیش‎بیمارستانی از جمله آموزش های مختلفی بود که برای اعضای جمعیت هلال احمر برگزار شد.

وی عنوان کرد: برگزاری دوره های آموزشی مهارت‌های زندگی، کارگاه تخصصی پانسمان و بانداژ و غلبه بر استرس و نیز کارگاه های آموزشی طرح بولینگ "مدارس عاری از خشونت"، تخصصی حمل مصدوم و گره‌زنی و گره‌های کاربردی برخی دیگر از برنامه های اجرایی هلال احمر تویسرکان در ایام تابستان سال جاری بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان با بیان اینکه اتمام فاز اول مجتمع فرهنگی ورزشی هلال احمر تویسرکان نیازمند 400 میلیون تومان اعتبار است، گفت: تشکیل خانه هلال در محلات به ویژه در روستاها و ساخت ساختمان آموزشی از برنامه های دیگری است که در دستور کار این جمعیت قرار دارد.

الوندی در ادامه عنوان کرد: در تابستانی که گذشت برنامه هایی از جمله شوق رویش، پیوند آسمانی، برپایی ایستگاه سلامت، مسابقه چادر‌زنی، اردوی شهرستانی و درس در طبیعت و بازآموزی طرح دادرس در تویسرکان برگزار شد.

وی همچنین با اشاره به خدمات امدادرسانی تیم امداد و نجات جاده در سال جاری، گفت: از ابتدای سال تاکنون امدادگران ما در 58 مورد واژگونی و انحراف به چپ خودرو، امدادرسانی کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان تصریح کرد: انتقال 38 مصدوم به مراکز درمانی، خدمت رسانی به 85 مسافر و کمک رسانی به مردم در 6 مورد آتش سوزی و هشت مورد تخریب منازل از جمله این خدمات بوده است.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان