آخرین اخبار

6. مهر 1395 - 14:34   |   کد مطلب: 24340
مسئول آتش نشانی شهرستان تویسرکان گفت: مأموران این سازمان از ابتدای سال تاکنون 695 انجام داده‌اند.

«محمدخدابخشی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در آستانه هفتم مهر ماه روز آتش نشانی گفت: چند سالی می شود که حوزه کاری و دامنه فعالیت های آتش نشانی گسترده تر شده است.

وی اظهار کرد: از آنجا که شهرستان تویسرکان به نوعی باغ شهر محسوب می شود و مراتع و باغات بسیاری دارد، آتش سوزی های این حوزه نیز بیشتر است به طوری که تنها در تیرماه سال جاری 100 مورد از مأموریت نیروهای آتش نشانی برای اطفاء حریق در مراتع و باغات بوده است.

مسئول آتش نشانی شهرستان تویسرکان  افزود: در این روزها که نیز فصل گردوتکانی است، متأسفانه گاه و بی گاه اتفاقاتی در حین این کار رخ می دهد و البته نیروهای آتش نشانی به موقع در محل حاضر می شود.

خدابخشی حضور در صحنه های تصادف های رانندگی و استفاده از ست هیدرولیک برای رهاسازی مصدومان حادثه را هم جز مأموریت های امداد و نجات آتش نشانان عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 695 مأموریت برای نیروهای ما ثبت شده، که از این میان 93 مورد در حوزه امدادی بوده است.

مسئول آتش نشانی شهرستان تویسرکان افزود: در این روزها که نیز فصل گردوتکانی است، متأسفانه گاه و بی گاه اتفاقاتی همچون افتادن از درخت های مرتفه گردو رخ می دهد و البته نیروهای آتش نشانی به موقع در محل حاضر می شوند.

خدابخشی حضور در صحنه های تصادف های رانندگی و استفاده از ست هیدرولیک برای رهاسازی مصدومان حادثه را هم جز مأموریت های امداد و نجات آتش نشانان عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 695 مأموریت توسط نیروهای آتش نشانی انجام شده، که از این میان 93 مورد در حوزه امدادی بوده است.

وی افزود: کمبود امکانات لازم و فرسودگی برخی از وسایل از مشکلات پیش روی آتش نشانی تویسرکان است.

به گزارش رودآور، هفتم مهر ماه سال 59 بود که دشمن بعثی در حمله ای ناجوانمردانه به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، در این واقعه آتش نشانانی از شهرهای اطراف هم برای مهار آتش وارد میدان می شوند، در حین مهار آتش، نیروی هوایی جنایتکار عراق دوباره پالایشگاه را بمباران می کند و سبب به شهادت رسیدن تعداد بسیاری از آتش نشانان می شود، به همین مناسبت روز هفتم مهرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به پاس بزرگداشت آن شهیدان به عنوان روز آتش نشانی نام گرفته است.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان