آخرین اخبار

24. مهر 1395 - 8:00   |   کد مطلب: 24554
بانوان تویسرکانی عصر روز گذشته در جوار آستان مقدس امامزادگان شاخص تویسرکان در تجمع بزرگ رهروان زینبی(س) شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار رودآور، همزمان با سوم شهدای کربلا بانوان تویسرکانی عصر روز گذشته در جوار آستان مقدس امامزادگان شاخص تویسرکان در تجمع بزرگ رهروان زینبی(س) شرکت کردند.

این تجمع در امامزاده علی اصغر(ع) ولاشجرد، امامزاده باباپیرعلی(ع) فرسفج، امامزاده ابراهیم(ع) سرابی و فاطمیه تویسرکان برگزار شد.

قرائت میثاق نامه رهروان زینبی یکی از بخش های اصلی این مراسم بود.

تصاویر اسالی از مهدی محمدظاهری

بسم الله الرحمن الرحیم

لبیک یا زینب سلام الله علیها

زینب !ای مظهر صبر و استقامت! ای روح ایمان! ای  رسول كربلا!

زمانی که دشمنان با خباثت خود حادثه‌ی عظیم عاشورا را رقم زدند و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسینعلیه‌السلام  و اصحاب با وفایش را به شهادت رساندند، رسالت شما نیز آغاز گردید. رسالتی که حقیقتاً تکمیل‌کننده‌ی قیام عاشورا بوده و چه زیبا سرود:

سرّ نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود                                            کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود

اگر نبود خطبه ‌های حماسی و آتشین شما، جریان عاشورا به فراموشی سپرده می‌شد. روشنگری ‌های شما بود که فريب خوردگان دنیای پر از مکر و نیرنگ را بیدار نمود و لرزه بر اندام یزیدیان افكند.

ای بانوی حیا و عفت، سخنرانی‌های حیدرگونه‌ی شما، یاوه‌گویی‌های دشمنان را خنثی نمود و آیندگانی که با دیده انصاف به وقایع عاشورا می‌نگریستند را هدایت نمود.

چه زیبا در مقابل طعنه‌ی دشمنان، حادثه عاشورا را به تصویر کشیدی و فرمودی «ما رایتُ الا جمیلا»؛ جز زیبایی چیزی ندیدم.

ای بانوی صبر! مصائب و سختي هاي عاشورا را چه زيبا تحمل کردید؛ چون رضای حق را در آن دیدید و این درسی بود برای همه‌ی انسان‌ها در طول تاریخ بشریت که باید در سختيها صبور بود.

بانوي صبر و استقامت!

ما نیز با سر دادن شعار«لبیک یا زینب» اعلام می داریم:

1- مادران و خواهران شهدا از شما آموخته اند که چگونه صبر زینبی داشته باشند. آنان از شما ياد گرفتند که براي حمايت از ولايت حتي بايد از فرزند نيز گذشت و ميوه دل خود را فدايي رهبر نمود. مادران شهدا از شما آموخته اند كه باید صدای حقانیت شهدا را به گوش عالمیان برسانند و نگذارند که خون شهدا پایمال شود.

 2- زنان میهمن اسلامی می‌دانند که بانویشان غصّه‌ی حفظ حجاب دارد. شما و ديگر بانوان عاشورايي در سخت ترين شرايط، حفظ حجاب را به عنوان اصل اساسي حركت و قيام سيدالشهدا عليه السلام مطرح كرديد و براي حفظ آن حتي كتك خورديد.

و اينك ما بانوان ايران اسلامي با شما عهد مي بنديم كه براي حفظ حجاب تلاش نمائيم و تا پایان جان حافظ فرهنگ عفاف و حجاب باشیم. اي بزرگ بانوي عاشورا، مقتداي ما تويي و از اين رو با تو عهد مي بنديم، كه زينب گونه بر سر آرمانهايمان بمانيم.

ما زنان «حيا» را از شما آموخته ايم و عهد مي بنديم كه همواره با حيايي زينب گونه زندگي نماييم.

3- همانطور که شما، ندای «هیهات منّا‌الذله»ي مولای خود را شنیدید و زیر بار ظلم و ستم دشمنان نرفتید، و حتي در سخت ترين شرايط اسارت، ذلت را نپذيرفتيد، ما بانوان نیز این شعار را سر می‌دهیم که:

«هیهات منّا‌الذله»

 

 

 

 

 

 

 

4- شما هميشه در طواف ولايت بوديد و تا آخرين نفس، زندگيتان بر محور ولايت مي چرخيد، ما نيز عهد

4- عهد مي بنديم كه همواره با ولايت باشيم و گوش به فرمان ولي زمان خود، «امام خامنه اي مد ظله العالي» بسپاريم.

5- زنان ايران اسلامي با شما عهد مي بندند كه پاسدار خون شهدا بوده و از آرمانهاي آنان با جان و دل محافظت نمايند.

6- اكنون كه دشمنان اسلام عزيز با تمام توان سعي در القاء تفكرات انحرافي و دور نمودن خانواده ها از سبک زندگی اسلامی دارند، با شما عهد مي بنديم كه نگذاريم لحظه اي فرهنگ غلط و نامأنوس غرب ما را از مسیر اهل بیت علیهم السلام دور نماید و بنيان خانواده ها را به تزلزل بكشاند.

7- یکی از دستورات مهم دین مبین اسلام، توجه به روش های صحیح در تربیت فرزندان می باشد. تربیتی بر محور قرآن و اهل بیت علیهم السلام. بانو! مادران ایران اسلامی با شما عهد می بندند همچون شما، فرزندانی قرآنی و ولایی تربیت نمایند.

لبیک یا زینب سلام الله علیها

بانوان عاشورایی

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان