آخرین اخبار

28. مهر 1395 - 0:47   |   کد مطلب: 24683
رییس اورژانس کشور گفت: اربعین امسال علاوه بر استفاده از امکانات پیشرفته هوایی در ایران، در کشور عراق نیز 31 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در مسیر نجف تا کربلا استقرار یافته و یک هزارنفر کادر پزشکی ایرانی با 100 تن دارو و تجهیزات پزشکی به زائران حسینی خدمت رسانی می کنند.

«پیرحسین کولیوند» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره اقدامات و برنامه ریزی های اورژانس کشور برای خدمات رسانی هرچه بهتر در عراق و ایران به زائران حسینی در ایام اربعین، گفت: اقدامات و برنامه ها در دو بخش داخل کشور عراق و در ایران طرح ریزی شده است.

وی اظهار کرد: در کشور عراق که از مرزهای مهران، چزابه و شلمچه آغاز می شود تا نجف، کربلا، سامراء و کاظمین یعنی در مسیر بین این شهرها و هم در داخل خود شهرها اقدامات لازم با محوریت هلال احمر و اورژانش انجام می شود.

هزارنفر کادر پزشکی و درمانی  با 100 تن دارو و تجهیزات پزشکی به همایش اربعین اعزام می شوند

رئیس اورژانس کشور از اعزام یک هزار نفر متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس فوریت های پزشکی، امدادگر و نجاتگر به عراق در این ایام خبر داد و افزود: ارسال بیش از 100 تن دارو تجهیزات پزشکی ، 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 25 دستگاه آمبولانس که در بین مسیرهای نجبف به کربلا و خود این دو شهر مسقر می شوند هم جز برنامه های ما است.

کولیوند تصریح کرد: در مسیر نجف به کربلا نیز یک بیمارستان در منطقه "کوت" و سه درمانگاه ثابت و پنج درمانگاه سیار مسقر است که یکی را شهرداری و مابقی درمانگاه دیگر توسط هلال احمر اداره می شود و همچنین در کربلا نیز 6 درمانگاه وجود دارد که یکی از آن ها ظرفیت هشت درمانگاه را داشته که با مدیریت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران اداره می شود.

وجود قرارگاه مشترک با حضور پزشکان عراقی و ایرانی برای خدمات رسانی بهتر به زائران

مشاوره وزیر بهداشت در ادامه از برگزاری جلساتی با وزارت بهداشت عراق در راستای تنظیم تفاهم نامه ای برای استقرار سه قرارگاه عملیاتی مشترک بهداشتی در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین با حضور پزشکان عراقی و ایرانی خبر داد و گفت: همچنین  یک تیم 36 نفره بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها به عراق اعزام می شوند.

مشاوره زائران حسینی توسط پزشکان ایرانی از تلویزیون عراق

کولیوند با اشاره به اینکه طبق توافقی که با عراقی ها صورت گرفته قرار است به تعدادی از کادر پزشکی ما کارت ویژه نظارت داده می شود تا در صورت نیاز به اقدامات پزشکان و کارکنان عراقی نظارت داشته باشند، افزود: خوشبختانه عراقی ها قول مساعد برای همکاری تلویزیون کشورشان را به ما داده اند به طوری که تیم آموزش بهداشت همگانی، بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ها از طریق این رسانه بتواند مشاوره های خود را به زائران اننقال دهند.

بهره گیری از شبکه های اجتماعی و پیامکی برای آگاهی بخشی مباحث بهداشتی

وی گفت: البته بهره گیری از ظرفیت شبکه های اجتماعی  و ارسال پیامک نیز اقدام دیگر ما برای آموزش همگانی مناسب در حوزه سلامت زائران است.

از کرمانشاه تا ایلام؛ 150 دستگاه آمبولانس مستقر می شود

رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) از آمادگی صددرصدی اورژانس کشور در داخل ایران نیز خبر داد و گفت: برای ایران از مرز پاکستان و افغانستان کل دانشگاه ها و مراکز فوریت های پزشکی را آماده باش اعلام کردیم و علاوه بر فعالیت های عادی که همیشه آماده باش هستند، اقدامات فوق برنامه، افزایش نیروها و تجهیزات لازم را نیز در نظر داریم تا حتی زائرانی که از افغانستان، پاکستان و شهرهای مرزی به عتبات اعزام می شوند را زیر پوشش داشته باشیم.

کولیوند در ادامه عنوان کرد: از کرمانشاه تا ایلام حضور اورژانس 115 چشمگیرتر می شود و از ایلام هم هر هفت کیلومتر یک آمبولانس و هر 15 کیلومتر یک اتوبوس آمبولانس مستقر می شود و به این ترتیب 150 دستگاه آمبولانس برای مرز مهران، شلمچه و چزابه در نظر گرفته شده و به اندازه کافی پزشک، پرستار، تکنیسین فوریت ها، بهداشت و درمان و مبارزه با بیماری ها و متخصصین دارویی فعال هم داریم.

ستاد مشترک نیروهای مسلح بیمارستان صحرایی ایجاد می کنند

وی گفت: ستاد مشترک نیروهای مسلح متشکل از سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی و نیروهای هوایی و دریایی هم از نظر درمانی در مسیر مستقر می شوند تا با ایجاد چند بیمارستان صحرایی برای مشکلات حادی که احتمال می رود پیش آید، آماده باشند.

وی افزود: وزارت بهداشت درمانگاه ها و بیمارستان های صحرایی متعددی را برای حمایت های حوزه سلامت و گاهاً کنترل و قرنطینه زائرانی که احتمال دارد یک بیماری را به کشور متتقل کنند، ایجاد می کنند و حتی دو آزمایشگاه مجهز در مسیر تدارک دیده شده است.

افزایش 65 درصدی امکانات اورژانس کشور برای خدمت رسانی به زائران حسینی/آمبولانس هوایی برخوردار از بالگرد و دو فروند هواپیما

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران با بیان اینکه در سال جاری 65 درصد امکانات اورژانس را نسبت به سال گذشته در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران کوی حسینی افزایش داده ایم، تصریح کرد: بهره مندی از اورژانس هوایی و بالگردهای مجهز در مرز مهران، شلمچه و چزابه در دستور کار ما قرار دارد و حتی دو فروند هواپیما نیز به حالت آمبولانس هوایی برای شرایط بحرانی که نیاز به اعزام چندین بیمار به صورت همزمان باشد نیز در نظر گرفته ایم.

کولیوند تأکید کرد: ظرفیت های بیمارستان ها و اورژانس های مسیر چه از نظر تجهیزات و چه از نظر تعداد نیرو را هم برای خدمات رسانی مناسبتر و سریعتر افزایش داده ایم تا اربعین به خوبی برگزار شود.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان