آخرین اخبار

1. آبان 1395 - 19:12   |   کد مطلب: 24746
رئیس دانشگاه پیام نور همدان از تحصیل 16 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان همدان خبر داد و گفت: تعداد صندلی‌های دانشگاه پیام نور نسبت به سال‌های 92 و 93، 30 درصد خالی باقیمانده است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، صفی‌الله صفایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته دانشگاه پیام نور همدان در بین دانشگاه‌های پیام نور کشور و در سطح دانشگا‌ه‌های پیام نور استان همدان در حوزه روابط عمومی رتبه نخست را از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌ نور با هویت ایرانی ـ اسلامی نقش خوبی در تحکیم بنیان پژوهشی در بین دانشگاه‎ها ایفا کرده است، افزود: در حال حاضر 30 درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه پیام نور تحصیل می‎کنند و در جایگاه جهانی نیز این دانشگاه رتبه دوم را در آسیا و رتبه ششم را در جهان دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه سال گذشته رتبه اول با داوری وزارت علوم از نظر کیفیت کار آموزشی به دانشگاه پیام نور داده شد، گفت: این دانشگاه با رویکرد جدید خود به سمت و سوی افزایش کیفیت آموزشی و ارتقای سطح اساتید حرکت کرده است.

وی افزود: امسال 951 نفر از دانشگاهیان قبول شده در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها از استان همدان هستند که رقم قابل توجهی است.

*وجود 238 رشته محل در مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور

صفایی با بیان اینکه بیش از 30 هزار نفر از دانشجویان کشور که در مقطع کارشناسی ارشد در مراکز دولتی امسال قبول شده‌اند نیز از کل دانشگاه‌های پیام نور کشور هستند، ادامه داد: دانشگاه پیام نور همدان هم‌اکنون 130 عضو هیأت علمی، 39 استادیار و سه نفر دانش‌یار دارد.

وی با اشاره به وجود 238 رشته محل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه، تعداد دانشجویان ورودی امسال را 6 هزار و 600 نفر عنوان کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان خاطرنشان کرد: امسال 521 نفر جذب مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 16 هزار دانشجو در استان مشغول تحصیل هستند، رویکرد دانشگاه پیام نور را افزایش رشته‎های فنی مهندسی و کاهش رشته‎های علوم انسانی دانست.

صفایی تصریح کرد: از 24 مهرماه تا 24 آبان ماه امسال نیز در دانشگاه شرایطی ایجاد شده که علاقه‌مندان به صرف داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی و فوق دیپلم می‌توانند در مراکز دانشگاه‌های پیام نور استان در رشته های مورد علاقه، ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون 41 هزار فارغ‌التحصیل در رشته کارشناسی از این دانشگاه در استان داشته‌ایم، بیان کرد: کاهش دانشجو در کشور یک امر طبیعی است اما خوشبختانه ورودی‎های جدید امسال نسبت به سال گذشته در همدان کاهش نیافته و هزینه تحصیل امسال نیز ثابت باقیمانده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه در دانشگاه پیام نور همدان برای هر دانشجو 4 متر و 19 سانت فضای آموزشی وجود دارد، یادآور شد: دانشگاه به تجهیزات آزمایشگاهی خوبی مجهز شده است.

وی با بیان اینکه کتاب‎های منبع دانشگاه به‎روز است، گفت: بزرگترین منبع چاپ انتشارات را در دانشگاه پیام نور همدان داریم.

* بدهی دانشجویان مانع از تحصیل آنها در دانشگاه پیام نور نشده است

صفایی درخصوص چگونگی پرداخت وام به دانشجویان دانشگاه پیام نور اظهار کرد: سال گذشته 420 میلیون تومان وام کمک تحصیلی به دانشجویان پرداخت شده و دانشجویانی که در طول ترم شهریه ثابت پرداخت کرده‌اند نیز می‌توانند وام کمک هزینه تحصیلی را از دانشگاه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بدهی دانشجویان مانع از تحصیل آنها در این دانشگاه نشده است، میانگین سنی دانشگاه پیام نور همدان را 21 سال دانست.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان افزود: از نظر تفکیک جنسیت 64 درصد از دانشجویان این دانشگاه خانم و 36 درصد آقا هستند.

وی با بیان اینکه سیاست کلی دانشگاه رونق و توسعه رشته‌هایی مانند رشته‌های فنی و مهندسی و نفت است که دارای بازار کار بهتری هستند، در خصوص دستاوردهای سال گذشته دانشگاه گفت: برگزاری همایش میرسیدعلی همدانی، المپیک ورزشی 2 هزار نفری دانشجویان، فعالیت 15 انجمن علمی و کسب رتبه اول در رشته رباتیک از جمله فعالیت‌های این دانشگاه بوده است.

صفایی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 13 اختراع در حوزه کارآفرینی و برگزاری کرسی آزاداندیشی دانشگاه‌های پیام نور انجام شده است، ادامه داد: سال گذشته رتبه نخست را در اعزام راهیان نور و برگزاری ضیافت اندیشه ویژه اساتید دانشگاه را کسب کرده‌ایم.

*سال گذشته 18 درصد از بودجه دانشگاه پیام نور تخصیص نیافته است

وی در خصوص پیشرفت پروژه‌های عمرانی دانشگاه پیام نور استان نیز خاطرنشان کرد: امسال بیش از پنج پروژه و طرح عمرانی در دست اقدام است که تا 22 بهمن‌ در ملایر، کبودراهنگ و شهرستان بهار با 2 میلیارد تومان اعتبار، افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه سال گذشته 18 درصد از بودجه دانشگاه پیام نور همدان تخصیص نیافته است، بیان کرد: ظرفیت کل دانشگاه پیام نور استان 22 هزار نفر است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 16 هزار نفر مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند که تعداد صندلی‌های دانشگاه نسبت به سال‌های 92 و 93، 30 درصد خالی باقیمانده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان