آخرین اخبار

4. آبان 1395 - 20:46   |   کد مطلب: 24790
دبیر اجرایی ستاد اربعین در استان همدان خبر داد
فعالیت 8 موکب همدان در عراق در ایام اربعین
دبیر اجرایی ستاد اربعین در استان همدان گفت: هشت موکب همدان در عراق به زائران خدمات می‌دهند که یک موکب در نجف و هفت موکب در کربلا برپا می‌شود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، مهرداد نادری‌فر ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی در دفتر نماینده ولی فقیه استان، با بیان اینکه ایجاد ستاد اربعین استان از اواخر سال 94 کلید خورد، اظهار کرد: این ستاد با ابلاغیه وزارت کشور تشکیل شده و تا امروز چهار جلسه در سطح استان برگزار کرده است.

وی به ابلاغ تشکیل ستاد اربعین به فرمانداران شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: 11 کمیته در ذیل ستاد اربعین در استان تشکیل شده است.

دبیر اجرایی ستاد اربعین در استان همدان بیان کرد: 36 موکب توسط ستاد استان در ایام اربعین دایر خواهد شد که هشت موکب در عراق شامل یک موکب در نجف و هفت موکب در کربلا برپا می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد 28 موکب در سطح استان، افزود: در 18 موکب تیپ یک علاوه بر اسکان و سه وعده غذا و ارائه خدمات 24 ساعته را دارند و 10 موکب تیپ 2 هستند.

نادری‌فر با بیان اینکه در صورت نیاز آمادگی اسکان و ارائه خدمات به زائران در مدارس، سالن‌های ورزشی و تکایا در مسیر تردد آنها را داریم، گفت: موکب‌ها از 20 آبان تا 10 آذر فعال خواهند بود.

وی اظهار کرد: بازدید از موقعیت مکانی موکب‌ها، اعزام مسؤولان موکب‌ها به عراق و بازدید و احصای نیازمندی‌ها از اقدامات انجام شده است.

دبیر اجرایی ستاد اربعین استان همدان اظهار کرد: فرهنگ‌سازی از طریق صدا و سیما، ارائه اپلیکیشن موبایل، پیج اینستاگرام و تلگرام، سایت اطلاع‌رسانی از جمله فعالیت‌های فرهنگی اربعین است.

وی به اقدامات حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: اقدامات در دو بخش آموزش مدیران موکب‌ها و اعزام بازرسان به منظور بررسی بهداشت غذایی در موکب‌ها خواهد بود.

نادری‌فر دیگر اقدامات انجام شده را برشمرد و تصریح کرد: هر موکب یک بستر فرهنگی فراهم می‌کند و اقدامات شهرداری در فضای شهری و برنامه‌ریزی ارائه سوخت به وسایل نقلیه انجام شده است.

وی اعلام نیاز استان ایلام را مطرح کرد و یادآور شد: کمک‌ها توسط شهرداری و ستاد بحران استانداری به ایلام ارسال شد.

دبیر اجرایی ستاد اربعین استان همدان بیان کرد: ایجاد دوربرگردان در مبادی ورودی، استقرار اکیپ‌های هلال احمر به وی‍ه در گردنه‌ها و مسیر‌های پرخطر و آمادگی کامل راهداری صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات بسیار گسترده‌تری توسط کمیته‌ها انجام شده است، گفت: بیش از 85 درصد استان آمادگی میزبانی از زائران است و طی 15 روز آینده به آمادگی صددرصد خواهیم رسید.

نادری‌فر با بیان اینکه موکب‌ها به گونه‌ای مکان‌یابی شده‌اند که هر زائری از هر ورودی وارد استان شود خدمات ارائه شود، خواستار توجه به این مهم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان نیز با بیان اینکه دو کمیته امداد و نجات و زیرساخت‌ها در این حوزه تشکیل شده است، با اشاره به استقرار خودروهای بسیار در مرز مهران، اظهار کرد: تعدادی ماشین زباله،‌ نورافکن و ماشین آتش‌نشانی در مرز مستقر خواهند شد.

علیمردان طالبی با تأکید بر اینکه استان همدان کریدور اربعین است، افزود: موضوع اصلی خدمات‌رسانی در استان است و در بحث امداد و نجات نیز کار‌های خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با توجه به تجربه اربعین سال گذشته نقاطی شناسایی و تجهیزات امدادی در این نقاط دپو می‌شود، یادآور شد: سالن‌های ورزشی موجود در مسیر تردد زائران، مساجد و مدارس با امکان اسکان در صورت نیاز به اسکان اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با تأکید بر اینکه در خصوص بحث زیرساخت‌ها نیز برای تقویت آنتن تلفن همراه در مسیر‌ها رایزنی شده است، تأکید کرد: این اقدام به گونه‌ای است که 100 هزار خط در مرز را پاسخگوست.

وی پاکسازی علائم جاده‌ای در تمام مسیر‌ها برای ایمنی زائران را برشمرد و ادامه داد: در حوزه بهداشت در مدیریت بحران و حوادث دو موضوع خدمات بهداشتی و آمادگی بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات در شرایط اضطراری مطرح است.

طالبی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی عمومی از طریق پیامک در خصوص هشدار‌ها انجام می‌شود و صدا و سیما نیز به ویژه در زمینه هشدار‌های هواشناسی فعال خواهد بود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان