آخرین اخبار

4. آبان 1395 - 20:46   |   کد مطلب: 24791
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پدافند غیر‌عامل آمادگی مقابله در برابر تهدیدات احتمالی است، و باید پیش از اینکه اتفاقی رخ دهد مردم را در برابر هر تهدیدی آماده کنیم.

به گزارش به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، محمد نظرپور عصر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته پدافند غیر‌عامل با اشاره به تهدیدات بخش کشاورزی و دامی، اظهار کرد: این تهدیدات می‎تواند به سبب عدم رعایت ضوابط بهداشتی و زیست‎محیطی باشد.

وی با تاکید بر اینکه پدافند غیر‌عامل آمادگی مقابله در برابر تهدیدات احتمالی است، افزود: باید پیش از اینکه اتفاقی رخ دهد مردم را در برابر هر تهدیدی آماده کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان افزود: معیشت و اقتصاد مردم در استان بیشتر در حوزه کشاورزی است که اهمیت پدافند غیر‌عامل را نشان می‌دهد.

نظرپور با بیان اینکه استان همدان دارای مرغداری با ظرفیت 10 میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار، مرغ گوشتی و مرغ مادر است، افزود: این استان دارای ظرفیت بالایی در دامداری، کشتارگاه‎ها و نقل و انتقالات دامی است.

وی با بیان اینکه اگر احیاناً مشکلی در استان رخ دهد می‌تواند صنعت دام و طیور کشور را تحت‌تاثیر قرار دهد، بیان کرد: 80 درصد دامداری‌های استان همدان روستایی و مابقی صنعتی است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه وجود دامداری‎های روستایی در استان فاکتورهای ریسک را افزایش می‌دهد، گفت: در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی این دامداری‎ها کانون انتشار بیماری‌ها می‌شود.

وی در خصوص پرورش دام‌های بومی، ادامه داد: اصلاح ساختار مدیریتی در واحدهای پرورش دام و طیور در دستور کار سازمان است.

نظرپور با بیان اینکه بهسازی، نوسازی و تجهیز دامداری‌ها و مرغداری‎ها در برنامه جهاد کشاورزی استان است، ادامه داد: باید در راستای صنعتی کردن تولید شیرخام و گوشت قرمز حرکت کرد.

وی در ادامه در خصوص واردات نهاده‎های دامی با بیان اینکه عمده نهاده‎های طیور معادل 80 درصد وارداتی است، افزود: 25 درصد نهاده‌های پرورش دام وارداتی است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه در خصوص دام نژاد رومانف، ادامه داد: تصمیم و قصد بر حفظ دام نژاد بومی است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان