آخرین اخبار

4. آبان 1395 - 21:08   |   کد مطلب: 24801
مسئول کمیته بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: هر یک از استان ها بنابر توانمندی و وسع خود تعهدی را برای کمک به روند بازسازی عتبات عالیات تقبل کرده اند و استان همدان در سال جاری پرداخت 13 میلیارد ریال را متعهد شده است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا؛  فرناز بیگی روز سه شنبه در نشست مشترک مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی استان همدان با عنوان گردهمایی زنان عاشورایی ابراز امیدواری کرد: بیش از 50 درصد این تعهد می تواند توسط بانوان عاشورایی استان تحقق یابد.
وی ادامه داد: کمک به بازسازی عتبات عالیات برای رفاه زائران امام حسین(ع) است و هر ثوابی که نصیب آنها شود به خیران نیز می رسد.
وی تاکید کرد: امروز که بحث بازسازی و دفاع از حرمین شریفین مطرح است اگر ایثار و صبوری همسران و مادران شهدای مدافع حرم نبود دشمن تا دل خاک ما نفود کرده بود.
به گزارش ایرنا مسئول کمیته بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در خصوص اهداف این ستاد گفت: بیش از 10 سال است که بحث بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق مطرح است و این ستاد طرح های بسیاری را برای نظافت ،آموزش خادمان حرم و خدمت رسانی به زائران اجرا کرده است.
بیگی ادامه داد: بازسازی ظاهری و ساخت و مرمت ضریح و فضای حرمین که نیاز به مرمت داشت در برنامه های میان مدت این ستاد قرار گرفت و با کمک های ایرانیان انجام و پس از آن برنامه دراز مدت ستاد آغاز شد که توسعه حرم های شریفین از جمله اهداف برنامه های دراز مدت است.
وی در خصوص طرح توسعه حرم حضرت علی(ع) در نجف گفت: مساحت حرم حضرت علی(ع) در نجف 110 متر مربع بود که با اجرای برنامه های ستاد عتبات عالیات به 220 هزار متر مربع افزایش یافت و یک صحن و سرا به نام حضرت زهرا(س) نیز در آن فضا ساخته شد.
بیگی ادامه داد: در کربلای معلی نیز در فضای میان تل زینبیه تا خیمه گاه ، صحن عقیله بنی هاشم در مساحت 160 هزار متر مربع توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال گودبرداری است که این پروژه 6 سال طول می کشد.
وی ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) را از دیگر طرح های در دست اجرا ستاد عتبات عالیات عنوان کرد و گفت: زیبایی بین الحرمین به این است که از یک سو گنبد امام حسین(ع) و از یک سو گنبد حضرت ابوالفضل العباس(ع) مشاهده شود و ترفیع گنبد امام حسین (ع) انجام می شود تا از دور دست نیز نمای گنبد آن امام همام دیده شود.
به گزارش ایرنا مسئول کمیته بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در خصوص فلسفه همراهی زنان و کودکان در کاروان عاشورا در کنار امام حسین(ع) و یارانش نیز گفت: این همراهی اهداف مهمی را در بر داشت و امام حسین(ع) زنان و کودکان را با خود همراه کرد تا آنان ادامه دهنده راه شهدای کربلا باشند.
بیگی ادامه داد: کاروان زنان عاشورایی با حضور حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا به راه افتاد تا اهداف قیام امام حسین(ع) که امر به معروف و نهی از منکر بود را برای مردم تبیین کنند.
وی اضافه کرد: زنان عاشورایی شاهد وقایع عاشورا بودند و بعد از واقعه کربلا با روشنگری های خود از تحریف اهداف قیام عاشورا جلوگیری کردند.
وی تشویق مردان به حضور در جبهه های جنگ حق علیه باطل، پرستاری از مجروحان کاروان و جهاد گری در راه اسلام را از دیگر اهداف حضور زنان عاشورایی در قیام کربلا عنوان کرد.
نشست مشترک مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی استان همدان با عنوان گردهمایی زنان عاشورایی در استانداری همدان برگزار شد و تبیین وظایف آحاد مردم در برابر سلامت نهاد خانواده و تبیین اهداف و وظایف کمیته بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان از جمله موضوع های این گردهمایی بود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان