آخرین اخبار

5. آبان 1395 - 22:41   |   کد مطلب: 24821
رئیس سازمان انتقال خون از راه‌اندازی 9 سامانه متحرک اهدای خون و ساماندهی آن خبر داد و گفت: 7 برابر مصرف روزانه خون در کشور ذخیره استانی خون داریم.

به گزارش رودآور  به نقل از فارس؛ علی‌اکبر پور فتح‌الله در نشست خبری مشترک مسئولین و مدیران ارشد سازمان پدافند غیرعامل در ارتباط با آمادگی سازمان انتقال خون در زمان بحران اظهار داشت: روزانه پایش فرآورده‌های خون را انجام می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم ذخیره خون در استان‌ها کمتر از 7 روز باشد.

وی با اشاره به اینکه 7 برابر مصرف روزانه ذخیره ا ستانی خون داریم افزود: طی یک سال گذشته درخواست اهدای خون هیجانی که سبب بحران روحی و روانی باشد را حذف کرده‌ایم.

رئیس سازمان انتقال خون ادامه داد: اهدا کنندگان خون را ساماندهی کرده و فراخوان ما از طریق پیامک و تماس مستقیم با اهداکنندگان خون است.

پورفتح‌الله افزود: برای پاسخ‌دهی مناسب در زمان بحران با کمک پدافند غیرعامل و خیرین حوزه سلامت 9 سامانه متحرک اهدای خون را ساماندهی کرده که بزودی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: همچنین سامانه یاسین را طراحی کرده که اقدامی در جهت همکاری داوطلبانه با سازمان انتقال خون است.

وی در پایان گفت: در زمینه راه‌اندازی سامانه یاسین از همکاری هلال‌احمر و نیروهای بازنشسته کمک گرفته تا نیروی ذخیره را هنگام بروز بحران داشته باشیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان