آخرین اخبار

5. آبان 1395 - 22:55   |   کد مطلب: 24829
لیگ برتر فوتبال فردا (پنج‌شنبه) و روز جمعه با برگزاری 8 دیدار وارد هفته دهم می‌شود و پرسپولیس برای حفظ صدرنشینی به مصاف صنعت نفت آبادان می‌رود.

به گزارش رودآور  به نقل از خبر ورزشی؛ هفته دهم لیگ برتر فوتبال فردا (پنجشنبه) و روز جمعه با برگزاری 8 دیدار پیگیری می‌شود. در مهم‌ترین دیدارهای این هفته، پرسپولیسِ صدرنشین میزبان صنعت نفت آبادان است و استقلال در اهواز به مصاف فولاد خوزستان می‌رود.

پنج‌شنبه 6 آبان 95

ساعت 14:30، ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی تبریز
ماشین‌سازی - پیکان/ خاطره تلخ پیکان و نیمکت لرزان خطیبی

تیم فوتبال پیکان پس از شروع کابوس‌وار در لیگ برتر شانزدهم، از 3 دیدار اخیر خود 7 امتیاز کسب کرده و خود را تا رتبه هفتم جدول بالا کشیده است. شاگردان مجید جلالی این هفته میهمان تیم قعرنشین جدول رده‌بندی هستند. ماشین‌سازی با ستاره‌های گران‌قیمتش از هفته اول دیگر رنگ پیروزی را ندیده و همین موضوع باعث شده شایعاتی مبنی بر حضور فرهاد کاظمی و یحیی گل‌محمدی به جای رسول خطیبی روی نیمکت این تیم شنیده شود. نکته جالب خاطره تلخ پیکانی‌ها از ورزشگاه محل برگزاری این بازی است. شاگردان جلالی در دیداری دوستانه در این ورزشگاه به مصاف تراکتورسازی رفته بودند که سرِ علی حمودی، مدافع پیکان به دلیل پرتاب اشیا از سوی تماشاگران شکست.

ساعت 14:45، ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز
گسترش فولاد - تراکتورسازی/ دربی تبریز بدون عشوری و بنگر

گسترش فولاد و تراکتورسازی با شرایطی کاملاً متفاوت دربی تبریز را برگزار می‌کنند. تراکتورسازی یکی از 2 تیم بدون شکست لیگ شانزدهم به مصاف گسترش فولادی می‌رود که رکورددار تساوی در این فصل است. فراز کمالوند به تازگی جلال چراغپور، مربی و کارشناس فوتبال را به عنوان مشاور به کادر فنی خود اضافه کرده تا وضعیت تیمش را در جدول بهبود ببخشد. جالب اینکه گسترش فولاد با وجود قرار گرفتن در رتبه دهم جدول، دومین خط دفاع برتر لیگ را در اختیار دارد. خبر بد برای امیر قلعه‌نویی، مصدومیت شدید سینا عشوری است. همچنین محسن بنگر به دلیل آسیب‌دیدگی در این دیدار حضور نخواهد داشت.

ساعت 16:40، ورزشگاه پاس قوامین تهران
سایپا - سپاهان/ سپاهان بدون «محرم» مقابل فرکی

سایپا با حسین فرکی روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. نارنجی‌پوشان تنها یک پیروزی در این فصل کسب کرده‌اند و 6 دیدار است که نتوانسته‌اند طعم پیروزی را بچشند. سایپا با 8 امتیاز در رتبه چهاردهم جدول قرار گرفته است و این هفته باید به مصاف سپاهان برود. عبدالله ویسی هنوز به ثبات در نتیجه‌گیری نرسیده و جالب اینکه تعداد پیروزی‌ها و شکست‌هایش برابر است. فرکی که سابقه قهرمانی با سپاهان را در لیگ برتر چهاردهم دارد، در اوایل لیگ برتر پانزدهم با خاطره‌ای تلخ از جمع طلایی‌پوشان جدا شد. نکته جالب اینکه فرکی یکی از عاملان جدایی خود از سپاهان را محرم نویدکیا می‌دانست. کاپیتان طلایی‌پوشان دو بازی قبل بار دیگر از فوتبال خداحافظی کرد تا دیگر نتوان تقابل او و فرکی را دید.

ساعت 16:45، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
صبای قم - پدیده/ تقابل بحران‌زده‌های لیگ

صبای قم در 3 هفته اخیر 3 نتیجه متفاوت کسب کرده است. شاگردان صمد مرفاوی پس از کسب اولین پیروزی فصل خود مقابل سایپا، نتیجه را به فولاد خوزستان واگذار کردند و مقابل گسترش فولاد متوقف شدند. صبا که در رتبه دهم جدول قرار دارد این هفته میزبان تیم بحران‌زده پدیده است. شاگردان رضا مهاجری از هفته اول دیگر پیروز نشده‌اند و حالا با 8 امتیاز در رتبه پانزدهم جدول قرار گرفته‌اند. هر چند هادی برگی‌زر، مدیرعامل جدید باشگاه پدیده از رضا مهاجری حمایت کرده اما شاید شکست احتمالی در این دیدار، شرایط را برای سرمربی پدیده سخت‌تر کند.

ساعت 18، ورزشگاه غدیر اهواز
فولاد خوزستان - استقلال/ کار سخت استقلال مقابل فولاد مستحکم

استقلال روزهای کابوس‌وار ابتدای فصل را پشت سر گذاشته و در 3 دیدار اخیر خود به پیروزی رسیده است. شاگردان علیرضا منصوریان خود را تا رتبه پنجم جدول بالا کشیده‌اند و با کمی خوش‌شانسی می‌توانند خود را به رده سوم برسانند. استقلال این هفته در ورزشگاه غدیر اهواز کار سختی مقابل فولاد خوزستان خواهد داشت. شاگردان نعیم سعداوی 6 بازی است که شکست نخورده‌اند و خط دفاع مستحکمی دارند. نکته مهم در این بازی تأمین امنیت ورزشگاه غدیر است. پرسپولیس هفته گذشته در این ورزشگاه روز پرحاشیه و خونینی را پشت سر گذاشت. پرتاب سنگ باعث زخمی شدن چند تماشاگر شد و این موضوع حساسیت‌های این بازی را افزایش داده است.

جمعه 7 آبان 95

ساعت 15، ورزشگاه ثامن مشهد
سیاه‌جامگان - نفت تهران/ جدال اعتصاب‌کنندگان!

سیاه‌جامگان پس از استعفای فرهاد کاظمی، هفته پر حادثه‌ای را سپری کرد. بازیکنان این تیم با صدور بیانیه‌ای در اعتراض به عدم دریافت مطالبات خود اعلام کردند دیگر در تمرینات و مسابقات حاضر نمی‌شوند اما روز گذشته خداداد عزیزی پس از انتخاب به عنوان مدیر فنی و رئیس سازمان فوتبال باشگاه سیاه‌جامگان، بازیکنان را به حضور در تمرین مجاب کرد. این تیم که با 9 امتیاز در رتبه سیزدهم جدول قرار گرفته برای خروج از بحران، نفت تهران را پیش رو دارد. شاگردان علی دایی شرایط مشابهی را پشت سر گذاشتند و بازیکنان این تیم دو روز متوالی از حضور در تمرین امتناع کردند. با این حال نفتی‌ها در رتبه سوم جدول حضور دارند.

ساعت 16:40، ورزشگاه آزادی تهران
پرسپولیس - صنعت نفت آبادان/ سرخ‌پوشان به دنبال تثبیت صدرنشینی

پرسپولیس برای تثبیت صدرنشینی، تیم شگفتی‌ساز صنعت نفت را پیش رو دارد. شاگردان نادر دست‌نشان پس از پشت سر گذاشتن 4 هفته بدون پیروزی، هفته گذشته ماشین‌سازی را با 3 گل شکست دادند و برای پرسپولیس خط و نشان کشیدند. شاگردان برانکو هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان متوقف شدند اما به لطف تساوی تراکتورسازی مقابل فولاد خوزستان، صدرنشین ماندند. مهم‌ترین نکته این دیدار غیبت دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس است. علیرضا بیرانوند که در 9 بازی تنها 3 گل خورده و بهترین آمار را از نظر کلین‌شیت ثبت کرده به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ دست در این بازی غایب خواهد بود. رامین رضاییان هم که سرانجام هفته قبل 5 دقیقه فرصت بازی پیدا کرد ممکن است در این دیدار شانس بیشتری برای حضور در میدان پیدا کند.

ساعت 16:45، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
ذوب‌آهن - استقلال خوزستان/ آخرین فرصت شاگردان پورموسوی به مسئولان باشگاه

مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر از دو بازی اخیر خود 4 امتیاز کسب کرده و به شرایط خود در جدول رده‌بندی سر و سامان بخشیده است اما مشکلات مالی باشگاه استقلال خوزستان همچنان ادامه دارد. سید سیروس پورموسوی و شاگردانش به مسئولان باشگاه اولتیماتوم داده‌اند در صورتی که پول به بازیکنان و کادر فنی پرداخت نشود، دیگر در تمرین حاضر نخواهند شد و به دنبال تیمی جدید برای خود خواهند بود. از سوی دیگر ذوب‌آهن پس از پیروزی در دربی سپاهان، در حال ثبت دومین پیروزی با مجتبی حسینی بود که در عرض 6 دقیقه برد را با باخت مقابل نفت تهران عوض کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان