آخرین اخبار

12. آبان 1395 - 8:43   |   کد مطلب: 24943
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: روز پنج شنبه؛ 20 آبان همایش گردوی تویسرکان با محوریت چالش ها و فرصت های گردوی این شهرستان به شکرانه پایان برداشت این محصول برگزار می شود.

«مسعود اکبری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با اشاره به پایان برداشت گردو در تویسرکان گفت: از آنجا که گردو محصول باغی و کلیدی شهرستان تویسرکان است، تصمیم بر آن شد تا همایشی با محوریت چالش ها و فرصت های گردو برگزار شود.

وی اظهار کرد: در راستای توجه به خواسته گردوکاران اصل این همایش بر پایه اصول کاربردی، کارگاهی، نمایشگاهی و آموزشی اجرا می شود و سخنرانی در آن کمتر است.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: در این همایش از حضور شرکت های مرتبط و صنایع جانبی گردو تا پخت آش محلی زنان روستایی با استفاده از گردو و همچنین تشکیل غرفه های فروش سوغات تویسرکان را خواهیم داشت.

اکبری با بیان اینکه بیشتر مدعوین کشاورزان، باغداران و کارشناسان هستند، عنوان کرد: در کارگاه های آموزشی سعی بر آن است تا مباحثی درباره آفات و بیماری ها و تغذیه گیاهی باغات مطرح شود و همچنین کارگاه پیوند گردو هم برگزار می شود.

به گزارش رودآور، شهرستان تویسرکان بیش از پنج هزار باغ گردو دارد و منبع درآمد بسیاری از تویسرکانی ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم به این محصول وابسته است.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان