آخرین اخبار

12. آبان 1395 - 9:09   |   کد مطلب: 24944
واکنش نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به سخنان اخیر هاشمی؛
هاشمی خود جز یکی از افرادی بود که قانون اساسی را نوشت/ اروپایی ها چه قبل از برجام و چه بعد از آن ضرر کردند
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه هاشمی خود جز یکی از افرادی بود که قانون اساسی را نوشت؛ گفت اگر قرار بود درکیسه باز باشد خود آقایان باید بدانند افرادی وارد صحنه هایی از جمله مجلس، خبرنگان و دولت می شوند که در آینده به منافع کشور، منافع ملی و امنیت روانی ملت ضربه می زنند.

«ابوالفضل حسن‌بیگی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره مصاحبه اخیر تأمل برانگیز هاشمی با روزنامه اعتماد مبنی بر اینکه 90 درصد برجام اجرایی شده است، گفت: نمی توانیم بگوییم چند درصد برجام انجام شده است، چرا که در اینجا معیار و خط مشخصی نیست.

امریکایی ها در برجام به دنبال منافع خود هستند

وی اظهارکرد: امریکایی ها در موضوع برجام به دنبال منافع بیشتری هستند به طور مثال زمانی که فروش بویینگ را به ایران اعلام می کنند آنان در این زمینه وارد شده و به دنبال منافع خودشان هستند.

اروپایی ها چه قبل از برجام و چه بعد از آن ضرر کردند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه امریکایی ها همواره به اروپایی ها فشار می آورند، افزود: ما در مذاکرات اخیر به مقامات اروپایی گوشزد کردیم که شما چه در زمان تحریم ها و قبل از برجام و چه پس از برجام ضرر کردید، چرا که معتقدیم بازار غرب آسیا که در گذشته برای اروپایی ها بود امروز به عنوان بازاری برای چینی ها، هندی و روسی ها تبدیل شده است.

در تحریم ها خودکفاتر شدیم

حسن بیگی عنوان کرد: از طرف دیگر در زمان تحریم ها و هم اینک بخش نفت ایران در موارد گوناگون از 30 درصد به بالا خودکفا شده و نمونه آن خودکفایی بیش از 70 درصدی ما در حوزه گاز است و در اینجا خود ایرانی ها صنعت را به دست گرفته اند.

هاشمی: مجلس در دولت من مزاحم نبود!/حسن بیگی: ما مزاحم دولت نیستیم

وی در پاسخ به این سوال که هاشمی می گوید مجلس در دولت من مزاحم نبود و آیا این روزها شما مزاحم دولت هستید؟ گفت: این گونه نیست چرا که مجموعه همکاری های ما و دولت و ملت سبب شد تا ایران اسلامی با قدرت و پشتوانه مردمی پای میز مذاکرات بایستد.

افکار عمومی جهان متوجه دروغگویی های امریکا شده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: در حالی که رسانه های بیشماری در دنیا که تحت تأثیر لاوی صهیونیستی و امریکایی ها بوده و هستند و به دنبال تغییر افکار عمومی، این اقتدار ایران در مذاکرات بود که سبب شد جهانیان بگویند امریکایی ها دروغ می گویند.

ما به کمک امریکا نیاز نداریم

حسن بیگی افزود: در بسیاری از موارد و بخش ها دانشمندان ما به نقاط قدرتمندی رسیده اند که هیچ نیازی به کمک و یا عدم کمک امریکا نیست و اگر در گذشته یک برنامه ای را در بازه زمانی 10 ساله جلو می بردیم امروز به برکت نیروی عظیم و پیشرفت علمی می توانیم آن برنامه را در کمتر از یک سال انجام دهیم.

وی گفت: موضوعاتی از قبیل برجام متعلق به هیچ فرد، گروه و یا حزبی نیست و مجموعه نظام دست به دست هم دادند و ما هم خوب می دانیم در این مملکت چگونه رفتار کنیم که در دنیا منافع ملی مان را به دست بیاوریم.

امریکایی ها در جنگ های به راه انداخته در منطقه غرب آسیا شکست خوردند

 نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: از آنجا که امریکایی ها دست به هر اقدامی زدند، شکست خورند و از این رو بسیار تحت فشار بودند و بعد از آن در بخش غرب آسیا جنگ هایی به راه انداختند که آن هم یکی پس از دیگری شکست خوردند و ملت ها متوجه شدند که امریکایی ها دروغگو هستند.

تدابیر رهبری و ولایتمداری ملت، امریکا را تحت فشار قرار داده است

حسن بیگی گفت: قدرت تدبیر بی نظیر و بی بدیل رهبری، پشتوانه مردمی، ولایتمداری ملت در تمامی صحنه ها، خداپرست بودن، مسلمانی و استواری ملت سبب افزایش اقتدار ایران در جهان شده است و امریکایی ها هم که این قدرت را مشاهده کردند تحت فشار قرار گرفتند و مجبور شدند ایران را به عنوان قدرت اول منطقه قبول کنند.

وی تصریح کرد: امروز امریکایی ها از یک طرف دستپاچگی اسراییلی ها را مشاهده می کنند و از طرف دیگر ملت های مسلمان به گونه ای به هم پیوند خورده اند و ایران را قبول دارند که قدرت اول منطقه، ایران است و در مباحث بین المللی نیز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بازیگران درجه یک تبدیل شده است، و از رو نگران هستند.

اگر کسی در تحلیلی، برجام را به نفع خود تفسیر کند جفا در حق ملت کرده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: اگر کسی بخواهد در این باره تحلیل سیاسی انجام دهد و یا اینکه تحلیلی ها را به نوعی انجام دهد که به نفع خود و حزب خودش باشد در حقیقت جفا در حق ملت ایران کرده، چرا که این اقتدار متعلق به همه ملت است.

هاشمی خود جز یکی از افرادی بود که قانون اساسی را نوشت

حسن بیگی در پاسخ به این سوال که آیا هاشمی با بیان اینکه "صلاحیت ها باید عادلانه بررسی می شد" به نوعی شورای نگهبان را که مورد تأکید و تأیید امام خیمنی(ره) بوده است زیر سوال برده است؟ گفت: شورای نهگبان مرّ قانون عمل می کند، آقای رفسنجانی هم یکی از اعضای خبرنگان بوده که قانون اساسی را نوشته است و همچنین در زمانی که هاشمی در مجلس اول و دوم و آغاز مجلس سوم حضور داشت باز قوانین و مقرراتی را که بر گرفته از قانون است با حضور وی تصویب شده است.

شورای نگهبان از فرصت بازنگری برای همه استفاده می کند

وی تصریح کرد: شورای نگهبان برای موضوعات مختلف از پنج مرکز استعلام می گیرد و اگر گزارشی بیاید که فردی خلاف قوانین عمل کرده و در برهه ای از زمان چه در بحث مالی و چه در بحث سیاسی امتیت ملی را به خطر انداخته است همه جوانب را در نظر می گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: شورای نگهبان هم سه مرحله را برای بازنگری فردی که تأیید صلاحیت شده یا نشده، دارد و به طور طبیعی هر فردی می تواند مدارک خود را آورده و ثابت کند که اگر در یک مقطعی اشتباهی بوده، هم اکنون دیگر انجام نشده است.

اگر در کیسه شورای نگهبان باز باشد، افرادی وارد صحنه می شوند که به منافع ملی و امنیت روانی ملت ضربه می زنند

حسن بیگی تأکید کرد: اگر قرار بود درکیسه باز باشد خود آقایان باید بدانند افرادی وارد صحنه هایی از جمله مجلس، خبرنگان و دولت می شوند که در آینده به منافع کشور، منافع ملی و امنیت روانی ملت ضربه می زنند.

وی تصریح کرد: همین قانون اخیر درباره دو تابعیتی ها که مجلس به خوبی خطرش را درک کرد و در مقابل آن ایستاد، چرا که فردی که در یکی از کشورهای اروپایی و غربی از جمله امریکا یا کانادا زندگی می کند تحت فشار سنگین و چتر امنیتی آنان است و آن کشورها هم می خواهند که این دو تابعیتی ها در هر پست و مقامی که هستند برایشان جاسوسی کنند اما اینجا مجلس ایستادگی کرد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان