آخرین اخبار

15. آبان 1395 - 8:18   |   کد مطلب: 24997
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیقات علمی و بررسی های میدانی توسط کارشناسان می تواند در راستای توسعه کمی و کیفی گردوی تویسرکان به عنوان بهترین نوع گردوی کشور اثرگذار باشد.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به برگزاری همایش گردو تویسرکان در روز بیستم آبان ماه جاری، گفت: یکی از اهداف برگزاری این همایش حفظ برند گردوی تویسرکان است.

وی با بیان اینکه عمده اقتصاد و معیشت تویسرکانی ها به محصول گردو وابسته است، اظهار کرد: در راستای افزایش کمی و ارتقاء کیفیت این محصول باغی جلسات متعددی با مسئولان جهاد دانشگاهی و وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده است و جهاد دانشگاهی هم برای بررسی اینکه چه نوعی گردویی را می توان در تویسرکان توسعه داد که نسبت به سرما و آفت ها مقاوم باشد، قول مساعد داده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قرار باشد کار به صورت عملیاتی انجام شود توصیه من این است که باید وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یک نهاد حاکمیتی مطالعات و پیشنهادت مطرح شده را تأیید کند تا بعد از آن بتوانیم از یارانه برای تولید استفاده کنیم و همچنین حمایت دستگاه های دولتی را داشته باشیم.

مفتح به نشستی که قرار است فردا با مسولان جهاد دانشگاهی و وزارت جهاد کشاورزی برگزار شود، اشاره کرد و گفت: در این نشست با حضور مسئولان مرتبط استانی و شهرستانی نتایج برخی از بررسی ها و اقدامات انجام شده در راستای توسعه کمی و کیفی گردوی تویسرکان مطرح می شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه گردوی تویسرکان در مسیر ثبت جهانی شدن گام های نخست را برداشته است، ابراز امیدواری کرد: که به زودی با عملیاتی شدن بسیاری از طرح های پیشنهاد شده شاهد رشد روز افزون تولید محصول گردو در تویسرکان باشیم.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان