آخرین اخبار

17. آبان 1395 - 7:54   |   کد مطلب: 25042
دبیر شورای پدافندغیرعامل شهرستان تویسرکان:
پدافند غیرعامل راهکاری مناسب برای کاهش آسیب ها در زمان بحران
دبیر شورای پدافندغیرعامل شهرستان تویسرکان با بیان اینکه این مجموعه در سال های اخیر فعالتر شده است، گفت: پدافند غیرعامل راهکاری مناسب در راستای برنامه ریزی برای کاهش آسیب ها در زمان بحران است.

«سید اسماعیل شیخ الاسلامی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به اینکه امروزه فرهنگ سازی عمومی درباره تبیین اهداف پدافند غیر عامل یک ضرورت است، گفت: در حقیقت پدافند غیر عامل از کم هزینه ترین و ساده ترین راهکارهای دفاعی یک ملت قبل از بحران و مهمتر تسهیل کننده مدیریت ها در زمان بحران است.

وی اظهار کرد: اتحاذ تصمیم ها و اندیشیدن تدابیر لازم در حوزه های مختلف از جمله درباره استحکام فضاهای سایبری و زیرساختی سبب افزایش آمادگی در زمان بحران می شود.

دبیر شورای پدافند غیرعامل شهرستان تویسرکان از حضور نماینده هایی از تمام دستگاه های اداری در این شورا خبر داد و افزود: هر کدام از دستگاه ها با توجه به نحوه فعالیت در حوزه های کاری خود وظایفی در این شورا بر عهده دارند.

شیخ الاسلامی تصریح کرد: در این باره می توان به  پدافند غیر عامل در حوزه های شیمیایی، مخابرات، سایبری، تهدیدات زیستی، پرتویی و اقتصادی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: به طور مثال در زمینه تهدیدات زیست محیطی دستگاه های فعال در حوزه های مرتبط با آب، دامپروری و کشاورزی تدابیری برای مقابله با تهدیداتی همچون جلوگیری از ورود بذرها و دام های آلوده به کشور می اندیشند.

دبیر شورای پدافندغیرعامل شهرستان تویسرکان تأکید کرد: اگر در زمان صلح در زمینه های مختلف پدافند غیرعامل برنامه ریزی داشته باشیم و مطابق با اولویت ها پیش برویم در زمان بروز بحران با مشکل مواجه نمی شویم.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان