آخرین اخبار

17. آبان 1395 - 14:53   |   کد مطلب: 25044
کارشناس اداره هواشناسی تویسرکان خبر داد:
کاهش 89 درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته تاکنون
کارشناس اداره هواشناسی تویسرکان گفت: با توجه به میزان مجموع بارش های سال زراعی جاری که 13.3 میلیمتر بوده است، این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تاکنون 89 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت آن 78 درصد کاهش داشته است.

«مجتبی روستایی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور،گفت: در 24ساعت گذشته در حدود چهار میلیمتر بارش در تویسرکان ثبت شده است و در 24 ساعت آینده احتمال رعد و برق  و رگبارهای پراکنده خواهیم داشت و پس از آن سیستم بارشی جدیدی تا پنج روز آینده نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه میانگین کل بارش ها در 18 ساله گذشته، سالانه 411 میلیمتر بوده است، اظهار کرد: در سال زراعی جاری یعنی از ابتدای مهر ماه تاکنون مجموع بارش ها 13.3 میلیمتر بوده است، در حالی که در همین مدت مشابه در سال گذشته میزان بارش ها 120.7 ثبت شده بود.

کارشناس اداره هواشناسی تویسرکان با بیان اینکه پیش بینی ها حاکی از کاهش بارش حتی کمتر از حد نرمال در سالی زراعی جاری است، افزود: با توجه به میزان مجموع بارش های سال زراعی جاری که 13.3 میلیمتر بوده است، این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تاکنون 89 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت آن 78 درصد کاهش داشته است.

روستایی بیشترین سرعت وزش باد در روزهای گذشته را 30 کیلومتر بر ساعت و در بعدازظهر یکشنبه هفته جاری اعلام کرد و گفت: حداکثر و حداقل دمای هوا در 24 ساعت گذشته 17 و چهار درجه سانتیگراد بوده است و حداکثر و حداقل آن در 24 ساعت آینده 16 و دو درجه سانتیگراد خواهد بود.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان