آخرین اخبار

1. آذر 1395 - 8:27   |   کد مطلب: 25291
دوستداران محیط زیست از خود می گویند؛
امروزه فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست یک هنر است
عضو گروه دوستداران محیط زیست تویسرکان با بیان اینکه امروزه فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست یک هنر است، گفت: محیط زیست همه زندگی آدمی را در برگرفته و با حفظ آن است که نه تنها ما بلکه آیندگان با مشکلات زیست محیطی مواجه نمی شوند.

«علیرضا سلطانی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: با توجه به مهم بودن محیط زیست، گروه دوستداران محیط زیست تویسرکان از تابستان سال 95 با پیشنهاد جمعی از دوستان شروع به کار کرد.
وی اظهار کرد:  ابتدای کار با تشکیل یک گروه کوچک کار خود را آغاز کردیم و بعد از گذشت مدتی که جمعی دیگر از دوستان به گروه ما افزوده شد، برنامه های اجرایی را نیز در پیش گرفتیم و در نهایت در تجربه نخست، اردوی پاکسازی را در محل پارک کمربسته سرکان برگزار با حدود 30 نفر از دوستان انجام دادیم.

این عضو گروه دوستداران محیط زیست تویسرکان افزود: اردوی دوم و سوم در محل آرامگاه شاهزاده ناصر (ع)، اردوی چهارم در محل آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی، اردوی پنجم در محل پارک نبوت و اردوی ششم در مراسم اربعین از میدان امام خمینی (ره) آغاز و خیابان ها اطرف آن پوشش داده شد و پاکسازی شدند.

سلطانی در ادامه عنوان کرد: همچنین در انتخابات گروه ها و سمن های محیط زیستی و منابع طبیعی استان همدان هم، جزء اعضای هیات مدیره استان همدان شدیم.

وی آموزش محیط زیستی، پاکسازی مکان های زیارتی ـ سیاحتی و تفریحی، اجرای روز بی خودرو، حمایت از حیوانات و حیات وحش، ثبت نهایی گروه به عنوان یک سمن (NGO) محیط زیستی، برگزاری کنفرانس و همایش محیط زیستی در تویسرکان و ارائه مقالات و تدوین کتب محیط زیستی را به عنوان برخی از برنامه های پیش روی گروه برشمرد.

این عضو گروه دوستداران محیط زیست تویسرکان افزود: اعضای گروه را آقایان محمد ردیفی، امید شلالوند، علیرضا سلطانی، مجید فرزانه، بابک ملکی و خانم ها حجتی نیا، صفاری، میرمعینی، علیرضایی و هاشمی تشکیل می دهند.

سلطانی با بیان اینکه امروزه فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست یک هنر است، گفت: محیط زیست همه زندگی آدمی را در برگرفته و با حفظ آن است که نه تنها ما بلکه آیندگان با مشکلات زیست محیطی مواجه نمی شوند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان