آخرین اخبار

7. آذر 1395 - 0:53   |   کد مطلب: 25388
مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان نبود مکان مناسب برای نصب دستگاه سی.تی.اسکن را علت تأخیر 10 ماهه راه اندازی آن دانست و گفت: این دستگاه حداکثر تا 10 روز آینده نصب می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور،پنجم بهمن ماه سال گذشته بود که خبری با عنوان "تنها بیمارستان تویسرکان مجهز به دستگاه سی.تی.اسکن شد" در سایت خبری رودآور منتشر شد، خبری که خوشحالی مردم تویسرکان را به دنبال داشت.

اما با گذشت روزها، هفته ها و ماه ها خبری از نصب و راه اندازی این دستگاه مهم در بیمارستان نشد و مردم هر روز چشم به راحتر می ماندند تا اینکه شمار این ماه ها به 10 ماه رسید.

و اکنون به گفته «دکتر حسن حسین زاده» مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان قرار است دستگاه سی.تی.اسکن تا 10 روز آینده نصب شد.

وی درباره علت این تأخیر 10 ماهه برای نصب دستگاه، گفت: سال گذشته وزیر بهداشت دو مرتبه به دعوت دکتر مفتح به تویسرکان سفر داشت و در این سفرها قول مساعدت تحویل یک دستگاه سی.تی.اسکن را به تویسرکانی ها داده بود و آن روزها با وجود آنکه مکان و زیرساخت نصب این دستگاه آماده نبود، خواسته مردم اجابت شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان اظهار کرد: از این رو پیش بینی می شد دستگاه بعد از خریداری شدن در بخش رادیولوژی سابق بیمارستان ولیعصر(عج) نصب شود، اما نیروهای شرکت فروشنده که برای نصب دستگاه آمده بودند، در روز نصب با توجه به قدیمی بودن ساختمان و مکان پیش بینی شده، از نصب آن خودداری کردند و علت منطقی آنان این بود که دستگاه سه هزار دور در دقیقه می چرخد و در هر نقطه پنج تن فشار وارد می کند و ساختمان مورد نظر تحمل این فشار را نداشته و امکان آوار شدن آن می رفت.

حسینی زاده افزود: به همین دلیل بالاجبار تا زمانی که مکان جدید برای آن در طبقه هم کف بیمارستان ساخته می شد باید صبر می کردیم و اما این روزها تنها بخشی از ایزوگام محل باقی مانده و تماس های لازم برای هماهنگی با شرکت فروشنده در راستای نصب دستگاه سی.تی.اسکن  گرفته شده است و تا 10 روز دیگر نصب می شود.

وی عنوان کرد: برای ساخت محل جدید در حدود 500 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان با بیان اینکه ارزش دستگاه سی.تی. اسکن دو میلیارد و 200 میلیون تومان است، تصریح کرد: خرید این گونه دستگاه ها از آنجا که هزینه بالایی داشت در ابتدا قرار بود به نسبت 80 به 20، وزارت بهداشت و درمان هزینه خرید را پرداخت کند یعنی وزارت بهداشت 80 درصد هزینه را متقبل شود و سهم بیمارستان تویسرکان هم 500 میلیون تومان شد، اما به دلیل شرایط بد مالی و با پیگیری های دکتر مفتح، وزارت بهداشت تمامی هزینه های خرید را متقبل شد و امروز این دستگاه در بیمارستان تویسرکان موجود است.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان